  • 1. Data: 2013-10-12 19:42:24
    Temat: Radeon HD 5750 i 3 monitory
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Producent karty graficznej pisze, że da się podłączyć 3 monitory do tej
    karty. W karcie są cztery wyjścia: 2x DVI, HDMI i DP. Nie każda
    konfiguracja trzech wyjść jest dozwolona.

    Teraz najlepsze: instrukcja obsługi odsyła zainteresowanych
    dopuszczalnymi konfiguracjami do strony www:

    http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-
    radeon-hd-5000/Pages/displayport-support.aspx

    Niestety strona nie istnieje. Wyskakuje błąd.
    Powiedzcie mi, gdzie mogę znaleźć informację, jak podłączyć dwa monitory
    DVI i jeden HDMI? Wiem, że bezpośrednio się nie da, ale zapewne da się
    tak: 2x DVI oraz 1x DP (z przejściówką na HDMI za 30 zł). Dobrze kombinuję?

    --
    MN

  • 2. Data: 2013-10-12 21:05:07
    Temat: Re: Radeon HD 5750 i 3 monitory
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-10-12 19:42, Marcin N pisze:
> [...]
    > tak: 2x DVI oraz 1x DP (z przejściówką na HDMI za 30 zł). Dobrze kombinuję?

    Teoretycznie, choć karta może mieć zablokowaną możliwość jednoczesnego
    używania 3 monitorów na cyfrowym złączu. A co planujesz przez nią
    wyświetlać, tzn. na 3-ech monitorach jednocześnie? Obrazy wideo z
    zabezpieczeniem HDCP mogą się nie wyświetlić.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 3. Data: 2013-10-12 21:24:31
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 12 Oct 2013 19:42:24 +0200, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > tak: 2x DVI oraz 1x DP (z przejściówką na HDMI za 30 zł). Dobrze kombinuję?

    Przerabiałem to samo przy swoim Radeonie 7850 (ma 2×DVI-I, DisplayPort i
    Mini DisplayPort). Mówiąc krótko - połączenie przez DisplayPort musi być
    połączeniem aktywnym, wobec czego z przejściówkami na HDMI moim skromnym
    zdaniem możesz się pożegnać.

    U mnie w sposób w miarę pożądany (dajcie mi w ręce tego, kto DisplayPorta
    opracował, to mu lutnę) sposób działa w konfigurcji:
    - DisplayPort z karty -> kabel DP -> monitor z wejściem DisplayPort
    - DVI z karty -> kabel DVI -> monitor z wejściem DVI
    - DVI z karty -> przejściówka DVI-VGA -> monitor z wejściem VGA

    [ Prawda, nawet gdy dotyczy rzeczy drobnej, przekracza niepewne poglądy ]
    [ na zagadnienia naprawdę wzniosłe. (Leonardo da Vinci) ]

  • 4. Data: 2013-10-12 22:18:04
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-12 21:24, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > Mini DisplayPort). Mówiąc krótko - połączenie przez DisplayPort musi być
    > połączeniem aktywnym, wobec czego z przejściówkami na HDMI moim skromnym

    DO różni się od HDMI tylko jednym pinem. Nie wiem, do czego od służy,
    ale generalnie DP to drobne rozwinięcie HDMI. Może więc by się udało.
    Zwłaszcza, że dorwałem tabelę z kilkoma możliwymi konfiguracjami i widać
    na nich nawet możliwość 3x DVI: 2x native DVI plus 1x DP z AKTYWNĄ
    przejściówką na DVI. Nie wiem, na czym ta aktywność polega.

> [...]
    > - DVI z karty -> kabel DVI -> monitor z wejściem DVI
    > - DVI z karty -> przejściówka DVI-VGA -> monitor z wejściem VGA

    Ja chcę 2x DVI: monitory do pracy plus 1x HDMI - TV do filmów. Działa to
    u mnie tak, że jak potrzebuję TV, to włączam w gniazdo kabel HDMI -
    komputer automatycznie odłączaj jedno DVI i włącza obraz na TV. Po
    odpięciu kabla HDMI - obraz wraca na monitor DVI.

    Niby nie ma tragedii, ale nie jest to eleganckie. Myślałem, żeby kupić
    przejściówkę DP > HDMI i sprawdzić, czy zadziałają 3 ekrany
    równocześnie. Problemem jest też to, że dźwięk przez HDMI leci tylko,
    gdy leci też obraz.

    --
    MN

  • 5. Data: 2013-10-12 23:14:32
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sat, 12 Oct 2013 22:18:04 +0200, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > na nich nawet możliwość 3x DVI: 2x native DVI plus 1x DP z AKTYWNĄ
    > przejściówką na DVI. Nie wiem, na czym ta aktywność polega.

    Niby drobne rozwinięcie, ale niech to szlag jasny trafi. Gdyby nie fakt, że
    mam jedno złącze PCI-Express x16 zablokowane kontrolerem dysków, to już
    dawno wstawiłbym tam jakiegoś Radeona HD5450 i korzystał z dwóch kart. :-/

    Przy podłączeniu monitorów po DVI mam tak, że jak jeden monitor przełączam
    na inne źródło sygnału (ma taką możliwość), to z pulpitem systemu nic się
    nie dzieje. Po prostu pamięta, że monitor jest i tyle. Jeżeli ten monitor
    podłączony jest po DisplayPort, robi się przełączenie źródła sygnału i okaże
    się, że na drugim wejściu sygnału nie ma choć przez moment (dajmy na to
    reset drugiej, podłączonej do tego monitora maszyny), to system uznaje, że
    monitor został wyłączony. Choć na zupełnie innym złączu opcja dostarczania /
    niedostarczania sygnału występuje! Wybudzenie z trybu oszczędności energii
    też dotarcza wrażeń - w 90% sytuacja wygląda tak, że monitor podłączony po
    DisplayPort zaczyna migać - jakby sygnał dostarczał i gubił. Trzeba w
    monitorze zrobić wyłączenie (pulpit się rozwala) i ponowne włączenie.

    Z tego co wiem, jaja tego rodzaju to specyfika DisplayPorta - pytałem
    serwisantów u polskiego dystrybutora EIZO (monitor podłączany przez DP to
    właśnie model tego producenta). Przy czym podobno w EIZO to jeszcze w miarę
    łagodnie się odbywa, gdyż po wybudzeniu z trybu uśpienia czy po ,,zgubieniu"
    sygnału system rozpoznaje właściwą rozdzielczość.

    Co do aktywności i pasywności przejściówki:
    http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-eyef
    inity-technology/how-to/Pages/faqs.aspx#active-passi
    ve-adapters
    Była też na stronach AMD prezentacja video o co w tym chodzi, ale się
    cholera nie mogę dogrzebać. :(

> [...]
    > przejściówkę DP > HDMI i sprawdzić, czy zadziałają 3 ekrany
    > równocześnie. Problemem jest też to, że dźwięk przez HDMI leci tylko,

    IMVHO albo faktycznie wyjście DisplayPort połączysz aktywną przejściówką -
    choć tu zawsze będzie loteria, na ile ona aktywna jest, nie wiem też, w
    jakich cenach są; albo dołożysz dla świętego spokoju najprostszego Radeona z
    segmentu low-end i przestaniesz się pierdaczyć z przejściówkami.

    [ Feminizm istnieje tylko po to, żeby brzydkie kobiety zjednoczyć we ]
    [ wspólnotę. (Charles Bukowski) ]

  • 6. Data: 2013-10-13 00:36:47
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-12 23:14, Przemysław Ryk pisze:

> [...]
    > jakich cenach są; albo dołożysz dla świętego spokoju najprostszego Radeona z
    > segmentu low-end i przestaniesz się pierdaczyć z przejściówkami.

    Dla świętego spokoju kupiłem nową płytę pod Intela z procesorem i4-4130.
    Płyta ma 3 wyjścia. Razem mam więc siedem wyjść wideo (3x DVI, 2x HDMI,
    DP, VGA)! I co? I ciągle nie mogę zrobić konfiguracji 2x DVI + HDMI.

    Pomimo tego, że instrukcja płyty twierdzi, że da się to jakoś wspólnie
    pogodzić - mi się nie udaje. Wygląda na to, że karta siedząca w PCI-E
    jakoś blokuje tego cholernego Intela.

    Co do Twojego przypadku: AMD pisze, że ma jakąś dostawkę do wyjścia DP,
    która pozwala generować sygnał nawet na 4 monitorach (z jednego wyjścia
    DP). Może to lepsze od szukania drugiej karty graficznej.

    --
    MN

  • 7. Data: 2013-10-13 01:14:36
    Od: Przemysław Ryk <p...@g...com>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 00:36:47 +0200, Marcin N napisał(a):

> [...]
    > która pozwala generować sygnał nawet na 4 monitorach (z jednego wyjścia
    > DP). Może to lepsze od szukania drugiej karty graficznej.

    Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem. :D Generowanie
    sygnału, to jedno. Pytanie czy będzie to powielenie jednego sygnału, czy
    obsługa rzeczywiście czterech niezależnych obrazów?

    Co do współdzielenia obsługi grafiki z procesora plus dodatkowej - tutaj się
    już nie mam jak wypowiedzieć. Nie sprawdzałem, nie testowałem, po prostu nie
    wiem.

    Testowane swego czasu - dwie karty graficzne (nie było potrzebne żadne SLI
    czy CrossFire - po prostu obraz na 4 monitorach) w osobnych slotach i
    działało. Zachciało mi się robić to na jednej karcie i dynamizatory
    wypowiedzi mi z ust często idą.

    [ What's God? - Well, you know when you want something really bad and you ]
    [ close your eyes and you wish for it? God's the guy that ignores you. ]
    [ (James McCord "The Island") ]

  • 8. Data: 2013-10-13 04:30:09
    Od: Michal <q...@d...mailexpire.com>

> [...]
    > - DVI z karty -> kabel DVI -> monitor z wejściem DVI
    > - DVI z karty -> przejściówka DVI-VGA -> monitor z wejściem VGA

    To tylko teoretycznie jest proste. Właśnie dla wielu monitorów mam teraz
    dwie dwuslotowe (Sapphirre 7850 + XFX 5750) karty z identycznym zestawem
    wyjść. Łącznie 4 DVI, 2 HDMI i 2 DP pełnowymiarowe.
    Jest lepiej niż z przejściówkami DP, ale na odmianę jak Windows 7 i
    Catalysty zarządzają właczeniem/wyłączeniem monitora (przez Win-P) przy
    więcej niż 2 monitorach, to ja na odmianę mam ochotę nakopać do d*y temu
    kto to w Redmond wymyślił - zawsze w ten sposób wyłączy się nie ten
    monitor co trzeba przy więcej niż 2 sztukach. Przy 6 monitorach w
    systemie prawdopodobieństwo włączenia/wyłączenia odpowiedniego przez
    win-p jest bliskie wygranej w totolotka :/

    --
    /MB

  • 9. Data: 2013-10-13 08:19:19
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-13 01:14, Przemysław Ryk pisze:

    > Nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem. :D Generowanie
    > sygnału, to jedno. Pytanie czy będzie to powielenie jednego sygnału, czy
    > obsługa rzeczywiście czterech niezależnych obrazów?

    Oczywiście, że 6 monitorów z niezależnymi obrazami. Jednak monitory mają
    pewne ograniczenia. Tutaj odpowiedź prosto od AMD:

    http://www.amd.com/pl/products/technologies/amd-eyef
    inity-technology/how-to/Pages/faqs.aspx#whats-the-di
    ff

    Piszą, że do obsługi ponad 2 monitorów potrzeba AKTYWNEJ przejściówki DP
    zasilanej z USB "high power" - czyli zapewne zwykłe USB 2.0 nie wystarcza.

    --
    MN

  • 10. Data: 2013-10-13 08:57:37
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-13 08:19, Marcin N pisze:

    > Piszą, że do obsługi ponad 2 monitorów potrzeba AKTYWNEJ przejściówki DP
    > zasilanej z USB "high power" - czyli zapewne zwykłe USB 2.0 nie wystarcza.

    Znalazłem taką aktywną przejściówkę za 85 zł:

    http://aksonet.pl/pl/p/Unitek-Y-6321-aktywny-adapter
    -DisplayPort-HDMI-F/4329

    W dodatku nie ma kabla zasilającego.

    To kto pierwszy spróbuje tego użyć i się pochwali na grupie?

    --
    MN