  • 31. Data: 2013-10-14 08:49:56
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: "Chris" <c...@s...pl>

    borsuk nabazgrał(a):

    > Nie ma tu żadnego oszustwa, tanie popularne UPS-y nie dają sinusa na
    > wyjściu i poprawnie działają z typowymi zasilaczami impulsowymi. Dotyczy
    > to nie tylko zasilaczy komputerów ale również monitorów, modemów, ruterów
    > itp.
    > UPSy sinusoidalne są droższe i przeznaczone do profesjonalnych zastosowań.
    > Miałeś pecha z tym zasilaczem

    Dzięi za info bo snie wiedziałem i może trzy UPS-y co leża u mnie w szafie
    są sprawne :) chyba że padły ze starości :)

  • 32. Data: 2013-10-14 09:46:51
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-13 18:13, borsuk pisze:

> [...]
    > ruterów itp.
    > UPSy sinusoidalne są droższe i przeznaczone do profesjonalnych zastosowań.

    Zastanawiam się nad jednym:
    dlaczego nie robi się jakiegoś standardu UPS z wyjściem 12V. Przecież
    obecny standard to ogromne straty. UPS ma akumulator 12V (zgaduję),
    potem konwertuje to 12V na zmienne 220. Potem zasilacz w kompie zamienia
    to 220 na 12/5/3 - i co tam jeszcze.

    Gdzie tu logika? Może czas wprowadzić dodatkowe WEJŚCIE w zasilaczu
    podpisane "UPS in" 12V prąd stały. Zgaduję, że o 20-30% wydłużyłby się
    czas pracy takiego UPSa.
    Dobrze kombinuję?

    --
    MN

  • 33. Data: 2013-10-14 10:07:41
    Od: "Leszek K." <l...@n...pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 22:02:58 +0200, jg napisał(a):

    > ...nie podtrzymuje mojego superwymagajacego serwera na 20mln zlotych prosto z
    > nasa na florydzie...

    A na tym to by pewnie działał. Za Wielką Wodą nie stosują aktywnych PFC (to
    wymysł UE).

  • 34. Data: 2013-10-14 11:07:49
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Mon, 14 Oct 2013 09:46:51 +0200, Marcin N napisał(a):

    > Gdzie tu logika? Może czas wprowadzić dodatkowe WEJŚCIE w zasilaczu
    > podpisane "UPS in" 12V prąd stały. Zgaduję, że o 20-30% wydłużyłby się
    > czas pracy takiego UPSa.
    > Dobrze kombinuję?

    No to na co czekasz? Patentuj i zarabiaj! :-)

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 35. Data: 2013-10-14 14:31:33
    Od: "inny punkt siedzenia..." <N...@g...pl>

    > Polecam też produkty marki Fideltronik.

    tak upsy znane z "łatwości" wymiany akumulatorów...

  • 36. Data: 2013-10-14 15:16:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-10-14 11:07, R.e.m.e.K pisze:

    > No to na co czekasz? Patentuj i zarabiaj! :-)

    Nie ma się co śmiać.

    --
    MN

  • 37. Data: 2013-10-14 15:58:09
    Od: Piotr Rezmer <p...@b...pl>

    Marcin N pisze:

    > Nie ma się co śmiać.

    Nie ma 12V DC z powodu bezwładności umysłowej. JUż nie raz głupie
    rozwiązania były stosowane latami, np. gramofony z wkładkami
    magnetycznym <-> kabel DIN <-> przedwzmacniacz gramofonowy do wkładki
    magnetycznej (a to oznaczało dużo szumów na kablu z sygnałem na poziomie
    kilku mV). A wystarczyło umieścić przedwzmaciacz w gramofonie i
    wyprowadzić sygnał 0.775V.

    --
    pozdrawiam
    Piotr

  • 38. Data: 2013-10-14 16:07:30
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2013-10-14 14:31, inny punkt siedzenia... wrote:

    > tak upsy znane z "łatwości" wymiany akumulatorów...

    Jeszcze jedno - czy ktores upsy znane sa z brzeczenia?
    W pracy to nie problem ale w domu w nocy moze irytowac.

  • 39. Data: 2013-10-14 18:03:22
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    a.pl...
    > dlaczego nie robi się jakiegoś standardu UPS z wyjściem 12V. Przecież obecny
    > standard to ogromne straty. UPS ma akumulator 12V (zgaduję),

    Źle zgadujesz...

    > potem konwertuje to 12V na zmienne 220.

    Jakie 220?

    > Potem zasilacz w kompie zamienia to 220 na 12/5/3 - i co tam jeszcze.

    Nie ma 3V
    Jest 12V, 5V, 3,3V (jest jeszcze -12V, ale nie jest wykorzystywany).

    > Gdzie tu logika?

    U ciebie? Nie ma.

    > Może czas wprowadzić dodatkowe WEJŚCIE w zasilaczu podpisane "UPS in" 12V prąd
    > stały.

    I kto by chciał płacić za taki bajer w zasilaczu? To nie tylko złącze na 12V...

    > Zgaduję, że o 20-30% wydłużyłby się czas pracy takiego UPSa.

    Źle zgadujesz.

    > Dobrze kombinuję?

    Nie.

  • 40. Data: 2013-10-14 18:04:08
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Leszek K." napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    > A na tym to by pewnie działał. Za Wielką Wodą nie stosują aktywnych PFC (to
    > wymysł UE).

    Ale mają murzynów. Ich sieć energetyczna umiera.