  • 21. Data: 2013-10-13 21:25:46
    Temat: Re: UPS kontra komputer.
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "jg" napisał w wiadomości grup
    net...
    > podtrzymuje 20 min. jak sie upra to nie wymienia i beda mieli racje, pod
    > warunkiem, ze dane o charakterze napiecia wyjsciowego gdzies zostaly
    > opisane. taki ups moze sie sprawdzac w 1000 roznych mniej wymagajacych
    > aplikacjach. imho jasli galy mogly widziec co braly to zwrot nie
    > przysluguje.

    Kupował w sklepie komputerowym ups komputerowy i ma używać go do czego innego?
    Sprzedawcy dobrze wiedzą jakie napięcie mają na wyjściu i nie nadają się do
    aktywnego PFC.

  • 22. Data: 2013-10-13 22:02:58
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 21:25:46 +0200, qwerty napisał(a):

    > Użytkownik "jg" napisał w wiadomości grup
    net...

    > Kupował w sklepie komputerowym ups komputerowy i ma używać go do czego innego?

    czemu nie. ale dobra - ma go uzywac z komputerami, ktore toleruja ten jego
    trapez. czemu mam miec do sprzedawcy pretensje, ze zakupiony u niego ups
    nie podtrzymuje mojego superwymagajacego serwera na 20mln zlotych prosto z
    nasa na florydzie, jesli nie przedstawilem sprzedawcy swoich wymagan przy
    zakupie, a tym bardziej nie doczytalem w dokumentacji, ze ups daje chamski
    trapez i po prostu powiedzialem "-poprosze tego ups z polki".

    > Sprzedawcy dobrze wiedzą jakie napięcie mają na wyjściu i nie nadają się do
    > aktywnego PFC.

    no tak, i wiedza jeszcze ze 100 roznych rzeczy. jesli klient spytal i
    zostal wprowadzony w blad - zwrot przysluguje. jesli nie spytal, zwrot nie
    przysluguje. a na przyszlosc sparzony klient pojdzie do innego sklepu,
    gdzie sprzedawca ze swojej uprzejmosci przed zakupem zada 10 pytan dbajac
    by klient dokonal wlasciwego wyboru produktu...

    --
    jg

  • 23. Data: 2013-10-13 22:26:22
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "jg" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > opisane. taki ups moze sie sprawdzac w 1000 roznych mniej wymagajacych
    > aplikacjach. imho jasli galy mogly widziec co braly to zwrot nie

    Widziały gały, że jest do komputera. Kompy sie modernizuje, wymienia. W
    Declaration of Conformity napisali: Universal power protector, Restriction
    for usage none.

    neelix

  • 24. Data: 2013-10-13 22:30:30
    Od: z <...@...pl>

    W dniu 2013-10-13 22:02, jg pisze:
> [...]
    > gdzie sprzedawca ze swojej uprzejmosci przed zakupem zada 10 pytan dbajac
    > by klient dokonal wlasciwego wyboru produktu...

    Cho... jasna. Żeby kupić kompa + UPSa trzeba być teraz specjalistą od
    sprzętu + prawnikiem który będzie czuwał czy go nie robią w wała.
    Zdarzało mi się kiedyś kupić ram co nie chciał z konkretną MB pracować,
    czy karty rozszerzeń co się gryzły (wszystko było sprawne) ale nie
    spodziewałem się że nastąpi taki "postęp" ;-) żeby UPS i zasilacz się
    nie dogadały.
    Wszystko dziadzieje :-(

  • 25. Data: 2013-10-13 22:36:12
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > innego?
    > Sprzedawcy dobrze wiedzą jakie napięcie mają na wyjściu i nie nadają się

    W Selgrosie towar bierze się samemu z półki. Tam jest taka rotacja, że mam
    poważne wątpliwości co do fachowości. Pracownik nie przyznałby się do
    niewiedzy lub dezinformacji. UPS kosztował 180 zł (1000 VA). Obok stał 800
    VA za chyba 330 zł. Było 15 minut przed zamknięciem sklepu. Na dwa nie
    miałem czasu. Przeciwwskazań nie było. Szybka decyzja. Następnego dnia mógł
    być droższy, bo tak robią. Jak kupowałem kamerę to w poniedziałek karta
    pamięci była o 20 zł tańsza niż we wtorek. We wtorek tańsza była kamera.

    neelix

  • 26. Data: 2013-10-13 22:39:09
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Dodam jeszcze, że (zobaczyłem dopiero po fakcie) najnowsza dyrektywa jest z
    2006 r, a znaczek CE z 2008 r.

  • 27. Data: 2013-10-13 22:44:33
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Sun, 13 Oct 2013 22:26:22 +0200, neelix napisał(a):

    > Widziały gały, że jest do komputera. Kompy sie modernizuje, wymienia. W
    > Declaration of Conformity napisali: Universal power protector, Restriction
    > for usage none.

    cokolwiek to mialoby znaczyc, nie omieszkaj o tym wspomniec przy zwrocie.
    trzymam kciuki.

    --
    jg

  • 28. Data: 2013-10-13 22:53:05
    Od: Uncle Pete <433koz_remove_it@remove_it_gmail.com>

    > Dzieki za info. Jeszcze jedna prosba - jaki polecilibyscie ups ze
    > sredniej polki? Nie che placic za firme ale jednoczesnie chcialbym sie
    > trzymac z dala od najtanszej chinszczyzny. Byloby dobrze, gdyby ups sam
    > z siebie nie bral zbyt duzo pradu.

    Podobno z nowych Orvaldi są przyzwoite.

    Piotr

  • 29. Data: 2013-10-13 23:17:18
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    > cokolwiek to mialoby znaczyc, nie omieszkaj o tym wspomniec przy zwrocie.
    > trzymam kciuki.

    Dziękuję wam wszystkim za odpowiedzi i życze dobrej nocy.

    neelix

  • 30. Data: 2013-10-14 04:10:29
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2013-10-13 22:53, Uncle Pete pisze:

    > Podobno z nowych Orvaldi są przyzwoite.

    Polecam też produkty marki Fideltronik.

    K.

    --