  • 11. Data: 2009-05-10 12:09:11
    Temat: Re: Tysišc mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisała:

    > Tyle tylko, że moduł z żarówkami jest wyposażony w coś co przypomina
    > gniazdka rj45. Dość niestandardowy sposób podłączenia rs232 do komputera. :)

    Jak to niestndardowy? To powszechne rozwiązanie w różnych przemysłowych
    klamotach, routerach (tych dużych, nie takich domowych) i innych diwajsach
    sieciowo-telekomunikacyjnych. W komputerach (sterujących) też się zdarza.
    A kabel rs232 DB9-RJ45 albo DB25-RJ45 to zupełnie standardowa rzecz.

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-05-10 12:46:12
    Od: "Qwinto" <q...@g...pl>

    > [...]
    > A kabel rs232 DB9-RJ45 albo DB25-RJ45 to zupełnie standardowa rzecz.

    Np Ciscowe DB9-RJ45, stosowane od dawna.
    http://images.google.pl/images?q=cisco+console+cable
    +rj45+db9

    Qwinto

  • 13. Data: 2009-05-10 12:49:47
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Jarosław Sokołowski pisze:

> [...]
    > sieciowo-telekomunikacyjnych. W komputerach (sterujących) też się zdarza.
    > A kabel rs232 DB9-RJ45 albo DB25-RJ45 to zupełnie standardowa rzecz.

    Hmm... Nie wiem czemu uwidziało mi się, żers232 to prędzej rj11 -
    przynajmniej wydawało mi się, że takie złącze miała kasa fiskalna w
    sklepie moich rodziców, lata temu. ;)

  • 14. Data: 2009-05-10 13:08:36
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Atlantis napisała:

    > Hmm... Nie wiem czemu uwidziało mi się, żers232 to prędzej rj11 -
    > przynajmniej wydawało mi się, że takie złącze miała kasa fiskalna w
    > sklepie moich rodziców, lata temu. ;)

    Na rj11, to się niewiele zmieści, właściwie tylko linie do transmisji
    bez potwierdzenia. I do takich celów faktycznie czasem bywa używane.
    We wtyczce rj45 też wszystkich sygnałów nie ma, nie da się tym podłączyć
    na przykład modemu dial-in, bo sygnał dzwonienia nie jest wykrywany.

    Kilkanaście lat temu kupowałem kartę 16-portową (Boca Board BB2016
    bodajże). Tam były gniazda takie jak rj45, ale z dziesięcioma stykami.
    Dwa dodatkowe po bokach, poza tym kompatybilne z rj45. Do tego specjalne
    kable do modemów ze złączami db25. Jaki symbol ma takie złącze, to nawet
    nie wiem. Chyba nie ma żadnego, taka okazjonalna przeróbka firmy Boca.

    --
    Jarek

  • 15. Data: 2009-05-10 13:22:53
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 May 2009 13:08:36 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Na rj11, to się niewiele zmieści, właściwie tylko linie do transmisji
    >bez potwierdzenia.

    8 linii jednak jest, a zasadniczo wystarcza 3 :-)

    >We wtyczce rj45 też wszystkich sygnałów nie ma, nie da się tym podłączyć
    >na przykład modemu dial-in, bo sygnał dzwonienia nie jest wykrywany.

    Sa ku temu inne metody wykrywania, a jak ich jakis system nie
    obsluguje .. do kosza z takim systemem :-)

    J.

  • 16. Data: 2009-05-10 13:32:14
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > 8 linii jednak jest, a zasadniczo wystarcza 3 :-)

    8 linii w rj11? Chyba w rj45.

    > Sa ku temu inne metody wykrywania, a jak ich jakis system nie
    > obsluguje .. do kosza z takim systemem :-)

    Albo z takim modemem. Czasem sporo można zrobić kombinując jak koń
    pod górę i jeżdząc do Ostrołęki przez Szczecin. Ale w normalnych
    warunkach, to takie pomysły najlepiej od razu do kosza.

    --
    Jarek

  • 17. Data: 2009-05-10 13:58:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Sunday, May 10, 2009, 3:08:36 PM, you wrote:

    [...]

    > We wtyczce rj45 też wszystkich sygnałów nie ma, nie da się tym podłączyć
    > na przykład modemu dial-in, bo sygnał dzwonienia nie jest wykrywany.

    A od kiedy to oprogramowanie patrzy na sygnał RI zamiast komunikatu
    RING?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2009-05-10 14:10:40
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 May 2009 15:58:45 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:
    >Hello Jarosław,
    >[...]
    >
    >A od kiedy to oprogramowanie patrzy na sygnał RI zamiast komunikatu
    >RING?
    >[...]

    od 1960 ? Spytaj sie lepiej do kiedy :-)

    J.

  • 19. Data: 2009-05-10 15:19:12
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > A od kiedy to oprogramowanie patrzy na sygnał RI zamiast komunikatu
    > RING?

    Od momentu uruchomienia? Przynajmniej to serwerowe, bo takie pecetowe,
    co ma GUI, to chyba może różnie.

    --
    Jarek

  • 20. Data: 2009-05-10 15:19:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > od 1960 ? Spytaj sie lepiej do kiedy :-)

    A, to o daty chodziło. No to w takim razie ja zadam konkretne pytanie:
    ukazały się jakieś zmiany w specyfikacji czy inne dekrety, które
    zabraniają korzystania z sygnału RI?

    --
    Jarek