  • 21. Data: 2009-05-10 15:24:47
    Temat: Re: Tysi?c mikrokontrolerów oraz żarówek: projekt P.I.W.O. 3 :)
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 May 2009 15:19:50 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:

    >A, to o daty chodziło. No to w takim razie ja zadam konkretne pytanie:
    >ukazały się jakieś zmiany w specyfikacji czy inne dekrety, które
    >zabraniają korzystania z sygnału RI?

    Skoro sie korzysta z Hayes Smartmodem, to moze wypadaloby sie
    dostosowac do jego specyfikacji.
    Szczegolnie jak sie korzysta z odmian ktore RI nie maja ..

    J.

  • 22. Data: 2009-05-10 15:32:33
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Sunday, May 10, 2009, 5:19:50 PM, you wrote:

    > A, to o daty chodziło. No to w takim razie ja zadam konkretne pytanie:
    > ukazały się jakieś zmiany w specyfikacji czy inne dekrety, które
    > zabraniają korzystania z sygnału RI?

    Zabraniają? Nieeee... Po prostu tego sygnału się nie używa. I tyle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 23. Data: 2009-05-10 15:37:44
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Skoro sie korzysta z Hayes Smartmodem, to moze wypadaloby sie
    > dostosowac do jego specyfikacji.

    Nie pytałem o to, co wypada. O tych sprawach lepiej dyskutować
    na grupie pl.soc.savoir-vivre.

    > Szczegolnie jak sie korzysta z odmian ktore RI nie maja ..

    Ale jak RI mają, a za to żadnego RING ludzkim głosem napisać
    nie potrafią, to wtedy jest nieszczególnie.

    --
    Jarek

  • 24. Data: 2009-05-10 15:39:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Zabraniają? Nieeee... Po prostu tego sygnału się nie używa. I tyle.

    A, to rozumiem. Się nie używa. Taka odpowiedź w pełni mnie satysfakcjonuje.
    Trzeba było tak od razu.

    --
    Jarek

  • 25. Data: 2009-05-10 16:43:32
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

    Użytkownik "Konop" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Złącza widać, ale nie oznacza to na 100%, że zastosowano Ethernet ;)..
    > choć fakt, Ethernet byłby najlepszym wyjściem! W końcu w każdym pokoju w
    > akademiku nie brakuje gniazdek do tej sieci i można wszystko łatwo
    > połączyć... jednak sądząc po dużej liczbie tych złącz (3 na moduł) oraz
    > braku jakichkolwiek układów realizujących warstwę fizyczną (ja
    > przynajmniej się takich nie dopatrzyłem) obstawiam, że to działa na czymś
    > innym... może na RS485?? Być może w czasie pracy odłącza się całą sieć od
    > komputerów, hubów itp, i istniejące kable wykorzystuje się do 485 ;)...

    Liczyłem że się twórca wątku wypowie;)

    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 26. Data: 2009-05-10 17:28:08
    Temat: Re: Tysi???????????????????????????????????????????????????????
    Od: "Martin McKey Ltd." <m...@s...list.pl>

    Jd. pisze:

    > Liczy?em ?e sie twórca w?tku wypowie;)

    Bliższe specyfikacje sprzętowe to już u twórców i projektantów -
    większość informacji oraz kontakt z nimi - w podanych linkach :)

    To przykład na dość nietypowe zastosowanie mikrokontrolerków,
    zsynchronizowanie ich ze sobą itd. - po dokładniejsze szczegóły
    techniczne trza się zgłosić do twórców.

    BTW - szczęśliwcy będą mogli pograć sobie w Tetrisa na jednym z
    największych ekranów...

    Pozdrawiam,
    McKey

  • 27. Data: 2009-05-10 18:12:48
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    Martin McKey Ltd. pisze:

    > BTW - szczęśliwcy będą mogli pograć sobie w Tetrisa na jednym z
    > największych ekranów...

    Co jak co, ale to jest coś o czym będzie można wnukom opowiadać:
    "Wiesz wnusiu, gdy dziadek był w twoim wieku to grał w Tetrisa na
    ścianie akademika". Niech ktoś znajdzie ciekawszą "konsolę". ;)

  • 28. Data: 2009-05-10 18:15:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 10 May 2009 15:37:44 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski wrote:
    >Nie pytałem o to, co wypada. O tych sprawach lepiej dyskutować
    >na grupie pl.soc.savoir-vivre.

    >Ale jak RI mają, a za to żadnego RING ludzkim głosem napisać
    >nie potrafią, to wtedy jest nieszczególnie.

    Ale takie modemy to tylko muzeum lub pod MS windows :)

    J.

  • 29. Data: 2009-05-10 18:34:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Ale takie modemy to tylko muzeum lub pod MS windows :)

    Teaz to w ogóle modemy telefoniczne łatwiej spotkać w muzeum niż
    w sklepie. Ale w czasach, o których pisałem (poczętek lat '90),
    w naturze można było znaleźćć różne dziwy. No i dalej nie wiem,
    dlaczego nie korzystać z sygnału RI? "Nie wypada", "się nie używa",
    są jeszcze jakieś inne powody? Z ciekawości pytam, bo i tak już
    dialupów praktykować nie zamierzam.

    --
    Jarek

  • 30. Data: 2009-05-10 18:34:58
    Od: m...@g...com

    On 9 Maj, 16:08, "Martin McKey Ltd." <m...@s...list.pl> wrote:
    > Już we wtorek w działaniu :)
    >
    > Zapowiada się nieźle, bo już jest multikolor ;) w zeszłym roku były dwa
    > kolory, a teraz...
    >
    > http://projekt-piwo.pl/http://projekt-piwo.pl/index.
    php?adr=kiedy

    > Pozdrawiam,
    > McKey

    Witam i czuje się wywołany do tablicy - dawno nie zaglądałem na pme,
    lecz kolega mnie zaalarmował ;)

    Rozwiewając wszystkie spekulacje - sieć sterująca to RS485 o dość
    specyficznej strukturze.

    Ethernet nie wchodził nigdy w grę:
    1) bardzo duże koszty
    2) w brew pozorom w akademikach często gniazdek jest na styk, a
    niektórzy mieszkańcy gotowi by oczy wydrapać, gdybyśmy im kompy
    odłączyli od sieci
    3) MACi - nie spotkałem akademika, w którym admin nie miałby pełnego
    filtrowania po MACach i odpicowanych switchy zarządzalnych -
    przekonfigurowanie sieci to byłby dramat

    RJ45 zastosowaliśmy, ponieważ możemy wtedy łączyć lampki gotowymi
    patchcordami sieciowymi o dowolnych długościach.

    RS485 chodzi w pełnym duplexie (par mamy pod dostatkiem w skrętce).
    Ponieważ 120 lampek (albo i dużo więcej ;-)) to już zbyt ryzykowane na
    jedną sieć (mimo istnienia driverów) - powstały specjalne HUBy.
    Urządzenie ma jeden port UPSTREAM ze skrosowanymi parami TX/RX i 5
    portow do których można podłączyć albo UPSTREAM kolejnego HUBa, albo
    łancuszek z maksymalnie 32 lampkami i terminatorem wpiętym na końcu.
    Zasilanie hubow może iść albo z gniazdka DC, które jest w każdym z
    nich, albo z 48V puszczonych na dwóch pozostałych parach w skrętce.
    Dodatkowo każdy HUB ma na pokładzie USB i FT232 - gdy USB zostanie
    podłączone, automatycznie odłączony zostaje port UPSTREAM.
    Takie rozwiązanie pozwala na praktycznie dowolne kombinacje z
    topologią sieci. Można nawet takiego huba wpiąć na końcu łańcuszka
    lampek zamiast terminatora i rozgałęzić dalej sieć.
    Wszystkie pakiety wysyłane z komputera (USB) są rozsyłane po
    wszystkich portach. Odpowiedzi z lampek są zbierane przez HUBy,
    ANDowane i wypuszczane "w dol" w stronę komputera.

    Trzecie gniazdko to RJ11 (12?) - 6 stykowe. Jest na nim wyprowadzone
    ISP ATMegi8, która siedzi w każdej lampce.
    Przez ten port można wgrywać oprogramowanie, oraz konfigurować adres
    lampki w sieci, za pomocą specjalnego programatora z LCD i klawiaturą
    numeryczną.

    Co do mieszania kolorów - jest to raczej słaba opcja, głównie z powodu
    różnorodności wnętrz pokoi.
    Jedyna możliwość o jakiejś myślimy na przyszłość to sterowanie fazowe
    żarówek - czas pokaże co uda się uzyskać na PIWO4 ;)

    --
    pozdrawiam
    Michał Wysocki