  • 1. Data: 2012-01-14 20:32:03
    Temat: Almera N16 wolne obroty
    Od: z <z...@g...pl>

    Kiepsko mi się jeździ N16 1,5 benzyna po mieście.
    Silnik jest słaby na wolnych obrotach (japończyk:-( ) Do tego jeszcze
    dochodzi zestopniowanie skrzyni. Obroty przy zmianie biegów spadają do
    500 (później stabilizują się na na ok 900) ale to jest właśnie ten
    moment kiedy trzeba szybko dodać gazu i ruszyć a tu dętka i mozolne
    zbieranie się do jazdy.
    Lepiej by było gdyby wolne obroty nie spadały poniżej tysiąca :-)
    Jako że mechanicy nie bardzo mieli ochotę grzebać w komputerze. Niby by
    się dało ale trudno wtedy wyregulować przepustnicę...
    Wpadłem na pomysł mechanicznego przyblokowania pedału gazu.
    Niby to działa ale...
    Odnoszę wrażenie że komputer sam próbuje zbliżyć się do stanu
    wyjściowego. Po kilku odpaleniach następuje zmiana zawsze w dół.
    Na pewno moja "blokada" się nie wyciąga, ugina, wymięka.:-)
    Linka gazu w tym modelu nie istnieje.

    Czy ten "cfany" silnik tak ma że reguluje sobie wszystko co może?
    Wiem że nanosi sobie poprawki w dawce paliwa ale ingerencji w moją nogę
    się nie spodziewałem.
    Czy może szukać uszkodzenia? Spadku mocy czy innych objawów nie zauważyłem.
    Czy mogę mu zaszkodzić w ten sposób?
    Na moje żale zawsze słyszałem że "ten tak ma i muszę z tym żyć" :-(

  • 2. Data: 2012-01-14 20:50:10
    Temat: Re: Almera N16 wolne obroty
    Od: to <t...@i...pl>

    begin z

> [...]
    > wyjściowego. Po kilku odpaleniach następuje zmiana zawsze w dół. Na
    > pewno moja "blokada" się nie wyciąga, ugina, wymięka.:-) Linka gazu w

    A nie przyszło Ci do głowy, żeby usunąć usterkę zamiast robić jakieś
    kretyńskie patenty na poziomie owijania felg wężem ogrodowym? ;)

  • 3. Data: 2012-01-14 20:54:41
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "z" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Czy ten "cfany" silnik tak ma że reguluje sobie wszystko co może?
    > Wiem że nanosi sobie poprawki w dawce paliwa ale ingerencji w moją nogę
    > się nie spodziewałem.

    nie ten silnik, ale każdy silnik niegaźnikowy.

    > Czy może szukać uszkodzenia? Spadku mocy czy innych objawów nie
    > zauważyłem.

    problemem najprawdopodobniej jest silnik krokowy, któego zadaniem jest
    utrzymanie wolnych obrotów na zadanym poziomie (w tym wypadku pewnie to 900)
    Jak on będzie sprawny, a ukłąd dolotowy nie ma nieszczelności, nie będziesz
    miał problemów.

    Ustawianie obrotów przepustnicą skończy sie tym, ze ECU i tak będzie starało
    sie tak wysterować, zeby osiągnąć zadane obroty .. wiec to nie ta droga.

    > Czy mogę mu zaszkodzić w ten sposób?

    Tylko sobie

    > Na moje żale zawsze słyszałem że "ten tak ma i muszę z tym żyć" :-(

    Pojedz w końcu do normalnego mechanika i niech sprawdzi dolot oraz silnik
    krokowy.
    Przepustnice zostaw w spokoju, a na dzień dobry ustaw ją w pierwotnym
    położeniu

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    www.cita.pl

    Używane, czyste, sprawne i dobre plastikowe kosze na śmieci - 120L - 40zł

  • 4. Data: 2012-01-14 21:01:48
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > Pojedz w końcu do normalnego mechanika i niech sprawdzi dolot oraz
    > silnik krokowy.
    > Przepustnice zostaw w spokoju, a na dzień dobry ustaw ją w pierwotnym
    > położeniu

    Przepustnicę warto wyczyścić, a szczególnie kanalik idle air, jeśli
    występuje.

  • 5. Data: 2012-01-14 21:40:15
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "to" <t...@i...pl> napisał w wiadomości
    > begin Kuba \(aka cita\)

    > Przepustnicę warto wyczyścić, a szczególnie kanalik idle air, jeśli
    > występuje.

    przepustnica zawsze powinna być w miare czysta.
    A idle air zwykle połączony jest z silnikiem krokowym - albo osobnym, albo w
    przepustnicy i to on wlasnie najprawdopodobniej stanowi tu problem.

  • 6. Data: 2012-01-14 22:07:39
    Od: to <t...@i...pl>

    begin Kuba \(aka cita\)

    > przepustnica zawsze powinna być w miare czysta.

    Ta, szczególnie w silnikach z EGR.

    > A idle air zwykle
    > połączony jest z silnikiem krokowym - albo osobnym, albo w przepustnicy
    > i to on wlasnie najprawdopodobniej stanowi tu problem.

    Zwykle są dwa, jeden idzie "na sztywno" przez przepustnicę (najczęściej
    jest to po prostu otwór w motylku), a drugi przez zawór bocznikowy (który
    reguluje jego przepustowość).

  • 7. Data: 2012-01-14 23:31:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia 14 Jan 2012 19:50:10 GMT, to napisał(a):

    > A nie przyszło Ci do głowy, żeby usunąć usterkę zamiast robić jakieś
    > kretyńskie patenty na poziomie owijania felg wężem ogrodowym? ;)

    Moglbys w koncu zmienic plyte, to jz meczace jest, masz tu material:
    http://noshit.pl/lubie/53793

    Usunac usterke ... ale jak ? Samochod wymienic na nowy ?

    J.

  • 8. Data: 2012-01-14 23:43:26
    Od: to <t...@i...pl>

    begin J.F.

    > Usunac usterke ... ale jak ? Samochod wymienic na nowy ?

    Sprawne auto nie zmniejsza obrotów do 500 rpm, żeby potem wrócić na 900
    rpm.

  • 9. Data: 2012-01-15 10:59:36
    Od: z <z...@g...pl>

    > Ustawianie obrotów przepustnicą skończy sie tym, ze ECU i tak będzie
    > starało sie tak wysterować, zeby osiągnąć zadane obroty .. wiec to nie
    > ta droga.

    Rozumiem że to nie cecha tylko uszkodzenie.
    Obroty mają spadać do 900 i kropka.
    Czy jest jednak możliwość zakładając usunięcie usterki podniesienia tych
    obrotów na stałe (powiedzmy 1100) Wtedy jeździ się dużo lepiej.
    Zupełnie inna kultura poruszania :-)

  • 10. Data: 2012-01-15 15:27:10
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    > Rozumiem że to nie cecha tylko uszkodzenie.
    > Obroty mają spadać do 900 i kropka.

    dokładnie

    > Czy jest jednak możliwość zakładając usunięcie usterki podniesienia tych
    > obrotów na stałe (powiedzmy 1100) Wtedy jeździ się dużo lepiej.
    > Zupełnie inna kultura poruszania :-)

    w wielu samochodach tak.
    W gaźnikowcach robiło sie to wkrętakiem, ale z silnikami na wtrysku ze
    sterowaniem elektronicznym to już takie proste nie jest.
    Niektóre w ogole nie mają takiej możliwości, a niektore mają, ale można to
    zrobić tylko za pomocą złącza OBD i odpowiedniego interfejsu
    diagnostycznego.

    Zacznij jednak najpiew od podjechania do mechanika, żeby sprawdził co z tymi
    obrotami. Jak już samochód będziesz miał sprawny, wtedy dopiero decyduj o
    ewentualnych kombinacjach, bo najprawdopodobniej nie będziesz potrzebował
    wtedy już żadnych dalszych interwencji.