  • 21. Data: 2012-01-15 11:21:19
    Temat: Re: Turbina elektryczna
    Od: " Michał" <m...@g...pl>

    > Czy myślisz że moc bierze się z samego powietrza? Czy i jak to podlejesz
    > większą dawką benzyny?? Poza tym wiąże się to z wieloma detalami, takimi
    > jak wymiana mapsensora na nadciśnieniowy, zmiana oprogramowania w ecu
    > itd... odkurzacz to mozesz do czyszczenia dywaników zastosować :)
    >
    > Poza tym dlaczego piszesz i wyliczasz coś dla 1atmosfery doładowania?
    > To już nie jest soft turbo, a takie coś probujesz (?) zbudowac.

    Ja się na tym nie znam jedyną rzeczą jaką przy silniku robię
    to dolewam olej :) i raz sam wymieniłem akumulator :)

    Idea była taka, mocy im brakuje przez ten automat.
    I jak pojadę wymienić w skrzyni olej to mi "wkopiują
    nowy program do LPG" żeby miał 50 koni więcej - tylko
    się "nie da".

    bo "silnik potrzebuje więcej powietrza".

    Turbina zwykłą to wiem że zabawy tyle że nie bardzo,
    to gorące jest wogóle. Kompresor, to też trzeba by jakoś podpinać.

    a elektryczne... wydaje się banalne oczywiście nie zrobi to
    ciśnienia niesamowitego ale ja chce tylko 50 koni więcej żeby
    nic nie ruszać - i szukam czy coś gdzieś jest.

    tylko nie wiem czy przy 50 koniach więcej już trzeba program
    zmieniać właśnie jak z czujnikami itp ?

    a może by się to dało tylko na lpg zrobić żeby tylko zmienić
    program na sterowniku LPG i będzie ?

    generalnie idea jest taka żeby auto odebrać tego samego dnia :)

    są jakies dobre strony o wstawianiu "zwykłego turbo" ?

  • 22. Data: 2012-01-15 12:47:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2012 18:56:34 +0000 (UTC), Michał napisał(a):
    > Właśnie liczę ile powietrza trzeba:
    > 3 litry, napełniane co 2 obroty, 7k rpm
    > 3*0.5*7000= 10500 litrów/minutę przy ciśnieniu 1 atm
    > czyli koło 16000litrów/min żeby było +0.5atm (jeśli łopatki
    > to utrzymają, tylko na to wzoru jeszcze nie wymyśliłem :) )

    Czyli 16m^3/min ~= 0.25m3/s chcesz przepchnac do cisnienia o 50kPa
    wiekszego, co tak bardzo zgrubnie liczac wymaga pV energii/mocy
    czyli 12.5kW.

    100A to zdecydowanie za malo.

    J.

  • 23. Data: 2012-01-15 14:13:11
    Od: to <t...@i...pl>

    begin news-gazeta

    > Czy myślisz że moc bierze się z samego powietrza?

    W przypadku silnika benzynowego można w zasadzie użyć takiego skrótu
    myślowego, bo benzyny bardzo łatwo dolać, zwykle układ wtryskowy ma ok.
    50% zapas wydajności, a nawet gdyby nie miał, to przeróbka jest bardzo
    tania.

  • 24. Data: 2012-01-15 15:56:19
    Od: "m...@i...pl" <m...@i...pl>

    On 01/15/2012 12:47 PM, J.F. wrote:

    > Czyli 16m^3/min ~= 0.25m3/s chcesz przepchnac do cisnienia o 50kPa
    > wiekszego, co tak bardzo zgrubnie liczac wymaga pV energii/mocy
> [...]

    Na stronach VTechu pisali. Mnie się nie chciało tego liczyć.

  • 25. Data: 2012-01-16 08:21:43
    Od: "PM" <x...@w...pl>

    > Ja się na tym nie znam jedyną rzeczą jaką przy silniku robię
    > to dolewam olej :) i raz sam wymieniłem akumulator :)
    (...)
    > generalnie idea jest taka żeby auto odebrać tego samego dnia :)

    banalne
    ale niestety...
    najtańszym, najszybszym i najskuteczniejszym sposobem na zwiększenie mocy
    bedzie
    wymiana samochodu.
    ;-)

  • 26. Data: 2012-01-16 21:36:08
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    W dniu 2012-01-14 18:41, Michał pisze:
    > Dziwny pomysł mi wpadł do głowy i patrze że takie rzeczy
    > produkują i to chyba w niektórych autach seryjnie.

    Jak rozumiem chodzi o sprężarkę z silnikiem elektrycznym :) Sprężarka
    G60 (od VW) _pobierała_ maks. moc rzędu 14kW (dokładnie nie pamiętam), a
    to tylko pojemność 1.8l. Silnik el. o odpowiedniej mocy byłby duży, po
    za tym skąd weźmiesz taki prąd? Alternator daje moc rzędu 1kW. Łatwiej
    sprężarkę jest napędzić paskiem z wału albo turbiną i tyle.

    W.

  • 27. Data: 2012-01-16 21:51:29
    Od: V-Tec <v...@u...gazeta.pl>

    Jeśli tak bardzo potrzebujesz 250 z 200KM, kup coś np. z silnikiem
    2.0TSI (bądź innym turbo z możliwościami podkręcenia). A najlepiej kup
    od razu auto o zadowalających Cię osiągach :) - najprostsze rozwiązanie.

    W.