  • Data: 2014-12-03 12:27:28
    Temat: Touran I vc Zafira B
    Od: p...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    przeszedłem temat i wybrałem Zafirę bo Tourany to tylko takie "okazje" były ze ręce
    opadają ... IMHO w Touranie jest więcej miejsca z tylu ale tam były 3 siedzenia
    wysuwane niezależnie wiec można było sobie pokombinować a w Zafirze kanapa i przy
    maksymalnym cofnięciu szalu nadal nie ma (te 2 dodatkowe fotele już przeszkadzają)
    ... mi osobiście z tylu siedziało się źle i słyszałem już parę podobnych opinii ale
    trudno wyczuć co tam nie halo: fotele, oparcia czy może miejsce na nogi, w Zafirze
    bez problemu choć z miejscem chyba gorzej ... kierowca i pasażer maja sporo miejsca
    choć koleś pow. 1.90m już będzie miał problemy żeby się wkomponować w dobra pozycje,
    musi być podłokietnik jak się jeździ w trasie ... ogólnie bylem przekonany do Tourana
    (miałem Golfa IV) ale po 50tkm jakoś nie mam Oplowi nic do zarzucenia ... minusy:
    beznadziejne czarne plastiki, wygłuszenie szczególnie przy prędkościach
    autostradowych kiepskie, w Touranie było ciszej i lepiej to wygląda, mało schowków a
    to co jest to niefunkcjonalne, brak 12V w bagażniku ... plusy: Zafira w standardzie
    jest 7-mio miejscowa, Touran opcjonalnie a czasami te 2 siedzenia się przydają, kolo
    zapasowe pod autem ... silniki porównywalne 1.9 CDTI nie ma się czego wstydzić,
    wersja 120KM daje rade a 150KM jest optymalny do takiego klocka niestety miewa jakieś
    problemy musisz poczytać ... interfejs bez zarzutu, VAG-COM/VCDS vs OPCOM i mamy
    remis, fora tematyczne tez na poziomie, większość tematów rozpracowana ... opony: tu
    wygrywa Touran koleś ma 15tki a do Zafiry 1.9 trzeba już 16-tki

    podsumowując Zafira to małżeństwo z rozsądku, koleś kupił okazyjnie Tourana chyba z
    2007 silnik 1.9 TDI 105KM, DSG świruje i musi biegi ręcznie zmieniać, złe ludzie
    handlarze wypruli mu Webasto przed kupnem (sprawdził wyposażenie już po), z tylu coś
    było grzebane plastiki powykrzywiane składali na chama ... ja szukałem 3 miechy i nic
    koszernego nie znalazłem wiec się poddałem i kupiłem Zafirę B