eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 230

  • 81. Data: 2016-04-02 17:21:24
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.04.2016 16:49, Pszemol wrote:

    >> W Polsce to nie przejdzie, bo jak niby taką Tesle zatankować za 10zł?
    >> z tego co obserwuję po stacjach samochody często tankuje się za 20/50zł
    >> a nie do pełna ;)
    >
    > Ale Teslę zatankujesz do pełna za 50zł...

    Tylko dopóki akcyzy nie wprowadzą. A wprowadzą jak się upowszechni.

    Jeszcze jeden powód, żeby poszło w stronę wymiennych akku. Wtedy
    pokątne ładowanie będzie przestępstwem karno-skarbowym;)

    Shrek.


  • 82. Data: 2016-04-02 17:38:58
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.04.2016 16:50, Pszemol wrote:

    >> Jakoś ruchów w środkowoeuropejskim "świecie" nie zanotowałem. U ans nadal
    >> promuje się hajcowanie węglem w piecach w celu ogrzania domów, a próby
    >> ukrócenia (choćby poprzez umiejętne spalanie tego paliwa) są torpedowane.
    >
    > Nastała kadencja ciemnogrodu...

    Kiedy tak właśnie w UE jest. Robisz świadectwo energetyczne dla budynku
    i wychodzi ci zapotrzebowanie na energie końcową w wysokości X kWh/m2.

    Wydawało by się, że nic prostszego niż teraz przypisać do tego klasę
    energetyczną - od tylu do tylu "A" poniżej tylu A++, powyżej "B" itd. W
    końcu to energia końcowa, wydawałoby się, że koniec - podstawiasz do
    tabelki i masz.

    Ale nie - okazuje się że kilowatogodzina kilowatogodzinie nie równa.

    Liczy się "energia pierwotna" - w zależności od tego jak "szkodliwe"
    (tak naprawdę to w przybliżeniu chodzi o sprawności i ile CO2
    produkujesz) jest źródło energii to mnożysz przez współczynnik.

    Jak grzejesz węglem, olejem, gazem, to mnożysz to razy 1,1 OIDP,
    Jak prądem to razy... 3,
    Jak solarem (ale tym nieelektrycznym) to razy 0,
    Jak "biomasą" czyli drewnem w kominku (albo śmieciami), to... 0,2

    I dopiero sprawdzasz jaka klasa energetyczna ci wychodzi.

    Przekładając to na motoryzacją:
    Tesla jest niemal trzy razy bardziej szkodliwa niż stary dizel, i 15
    razy bardziej szkodliwa niż biopaliwa;)

    Taka to logika:P

    Shrek.



  • 83. Data: 2016-04-02 18:45:40
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
    news:56ff7db4$0$703$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-04-01 o 22:54, Pszemol pisze:
    >
    >> To tak jak z baterią w telefonie - jednym ładowanie raz na dobe w czasie
    >> snu wystarczy, inni musza ladowac pare razy dziennie i ci juz będą
    >> narzekać...
    >
    > I tu się rozumiemy. Pora traktować pojazd jak smartfona i tak samo się nim
    > opiekować ;-) Takie czasy.
    > Pomijając cenę. To gdyby zasięg nie spadał poniżej 300 km spokojnie by mi
    > wystarczył.

    Nie wiem czemu się wszyscy tak spieszą na tych długich dystansach,
    że przezywają te 30-50 minut jakie trzeba spędzić aby auto naładować...
    Naprawdę jeździcie z Polski do Hiszpanii ciurkiem, z e 5-minutowymi
    przerwami na sikanie? Ludzie, przecież to zwyczajnie niebezpieczne jest.

    > A może coś od GM jednak Chyba taniej wyjdzie
    > http://www.spidersweb.pl/2016/02/opel-ampera-e-zapow
    iedz-w-europie.html

    Dokładnie tak - Chevy Bolt w USA lub Opel Ampere w Euro to właśnie
    są (mają być) odpowiedniki Tesli model 3. Z ogłoszeń wynika że
    Tesla ma być w podstawowej cenie tańsza o 2500 dolców
    (Bolt startuje $37500 Tesla 3 od $35000). Do tego trzeba będzie
    porównać co się dostanie w tym standardzie, w jednym i drugim...
    Bo opcje to oczywiście będą bardzo drogie i niekoniecznie dostępne
    takie same w obu. Telsa ma mieć np. pneumatyczne zawieszenie
    z modelu S jako jedną z opcji. Mają mieć też jako opcję napęd na
    4 koła (standard tylko 2). No i hardware do autopilota ma być
    w standardzie ale za soft będzie trzeba płacić - Chevy natomiast
    nic o autopilocie niestety nie napisał, ani o innych opcjach jakie
    planuje oferować w tym roku, więc nie dość że startuje ze swą
    podstawową wersją od ciut wyższego pułapu cenowego to jeszcze
    może mieć w ofercie dużo mniej niż Tesla 3. Pożyjemy zobaczymy.
    Standard u Mercedesa, BMW czy Audi wygląda nieco innaczej niż
    standard wyposażenia w Fordzie, Fiacie czy Hyundaiu. Jeśli Tesla
    chce utrzymać swój prestiż z górnej półki jaki wylansował modelem S
    to musi w standardzie dać więcej niż da Chevy czy Ford lub Nissan.

    > Albo używanego Volta czy Priusa jednak kierując się biedą ;-)
    >
    > Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy
    > :-)

    > Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym?
    > Ekonomia czy fascynacja?

    Mnie, inżyniera elektronika z wykształcenia i zawodu, pociąga
    do EV oczywiście "elektroniczność" tego rozwiązania: głównie jego
    prostota w porównaniu do skomplikowania silnika spalinowego
    połączona ze skomplikowaniem skrzyni biegów (automat to około
    800 części!). Dodatkowo chcę mieć auto które da mi coś więcej
    z automatyki niż znany od długiego czasu tempomat - chcę
    po prostu w pewnych okolicznościach zająć się czymś ciekawszym
    i ambitniejszym intelektualnie w czasie jaki spędzam na drodze
    niż trzymaniem auta między dwoma białymi pasami wymalowanymi
    na asfalcie i pilnowaniem koloru światełek na skrzyżowaniach...
    Podoba mi się też opcja zdalnego przywołania auta z odległego
    parkingu pod drzwi, obsługiwana już w modelu S Tesli.
    A więc będę celował w wersję auta który będzie oferował autopilota,
    a jak będzie to za droga opcja to przynajmniej będę chciał auto
    do którego takiego pilota będę mógł dokupić później...
    Nie zrozum mnie źle - jeżdzę teraz fajnym autem z prawie-300
    konnym silnikiem i rajcuje mnie jazda ale nie znaczy to że CIĄGLE
    mi ona sprawia przyjemność - zwłaszcza codzienne dojazdy do
    pracy na tej samej trasie są nurzącą stratą czasu w korkach - czasu
    który można wykorzystać na coś bardziej interesującego.
    Nie bez znaczenia oprócz powyższego jest też brak spalin w EV, brak
    wycieków olejów, większa bezobsługowość i mniejsza awaryjność.
    Oczywiście brak spalin, jakkolwiek faktem jest, to trzeba zdawać
    sobie sprawę że nawet jak ładujesz auto prądem to jakoś ten prąd
    wytworzono - często jeszcze wytwarza się go przez spalanie węgla.
    Ale nawet w takim przypadku lepiej ten węgiel spalać w dużej
    wydajnej elektrowni i kopcić gdzieś z dala od miasta niż spalać
    benzynę w małym, nieefektywnym silniczku i zatruwać powietrze
    którym się w mieście oddycha - lubię przyrodę, doceniam ją gdy
    jest czysta i pachnąca więc jej ochrona jest dla mnie bardzo ważna.


  • 84. Data: 2016-04-02 18:48:20
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:ndnvvg$uei$1@node2.news.atman.pl...
    > On 02.04.2016 10:07, z wrote:
    >
    >> Podobno te baterie wcale aż tak się nie zużywają jak lamentują sceptycy
    >> :-)
    >>
    >> Tak z ciekawości. Co Ciebie gna ku samochodom elektrycznym?
    >> Ekonomia czy fascynacja?
    >
    > Mnie zwijanie asfaltu przy starcie;) Choć nie jestem pewny czy na dłuższą
    > metę by mi się podobało - nie ma skrzyni biegów,
    > nie bulgocze jak V6, wychodzi na to, że taki ajfon motoryzacyjny.
    > Niby fajne, ale bez polotu i dla udawanych hipsterów;)

    Ten "polot" niby na czym ma polegać w silniku spalinowym
    w porównaniu do jego braku w e-samochodzie?
    Bo spalinowe już od dawna mają skrzynki automatyczne,
    ostatnio mają nawet skrzynki CVT, gdzie w ogóle "biegów"
    nie ma, więc wrażenie przy rozpędzaniu się masz podobne.

    A co do bulgotania to mój prawie 300 konny V6 wolnossący
    nie bulgocze. Jesteś pewny że z Twoim silnikiem wszystko
    w porząsiu? ;)


  • 85. Data: 2016-04-02 18:52:11
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "z" <...@...pl> wrote in message
    news:56ff86b5$0$22821$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 2016-04-02 o 10:30, Shrek pisze:
    >> Mnie zwijanie asfaltu przy starcie;) Choć nie jestem pewny czy na
    >> dłuższą metę by mi się podobało - nie ma skrzyni biegów, nie bulgocze
    >> jak V6, wychodzi na to, że taki ajfon motoryzacyjny. Niby fajne, ale bez
    >> polotu i dla udawanych hipsterów;)
    >
    > Uważaj, wkraczasz na grząski grunt ;-)
    > Jak Pszemol już wstanie...

    Zdaję sobie sprawę, że będą tacy konserwatyści co będą Cię
    przekonywać że jak nie można zmieniać w aucie samemu
    biegów albo samemu nie można pompować hamulców
    przy poślizgu to takie auto jest bez polotu - "pieprzyć ABS",
    "pieprzyć automat", pieprzyć traction control"... prawda?

    Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-)
    A swojego auta nie kupuję dla siebie aby zadowolić kogoś innego :-)


  • 86. Data: 2016-04-02 19:00:26
    Temat: Re: Tesla
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Pszemol P...@P...com ...

    >>> z tego co obserwuję po stacjach samochody często tankuje się
    >>> za 20/50zł a nie do pełna ;)
    >>>
    >> Tylko ci co nie umieja liczyc i nie szanuja swojego czasu. :)
    >
    > A może podrywają jakąś miłą kasjerkę na stacji?
    >
    Na tankowanie za 20zł? Tego nie znam :)


  • 87. Data: 2016-04-02 19:10:39
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.04.2016 18:52, Pszemol wrote:

    > Zdaję sobie sprawę, że będą tacy konserwatyści co będą Cię
    > przekonywać że jak nie można zmieniać w aucie samemu
    > biegów

    To się da, tylko nie ma frajdy (dla mnie).

    > albo samemu nie można pompować hamulców

    A tu nie wiem o co biega.

    > przy poślizgu to takie auto jest bez polotu - "pieprzyć ABS",
    > "pieprzyć automat", pieprzyć traction control"... prawda?

    Nie, ESP jest dobre. Choć fajnie było by mieć możliwość wyłączyć;)

    > Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-)
    > A swojego auta nie kupuję dla siebie aby zadowolić kogoś innego :-)

    Ja też jestem tolerancyjny. Twoje auto - kupuj co chcesz. Co więcej
    wielokrotnie podkreslałem, że dla wiekszości lepszy będzie automat. Dla
    wielu lepsza będzie Tesla (kwestia zasięgu i uniwersalności). Dla mnie -
    no cóż Tesla będzie fajna, bo wgniata w fotel, aczkolwiek coś o
    pojemnosci 4,5 byłoby fajniejsze. Nie znaczy lepsze.

    Shrek.


  • 88. Data: 2016-04-02 19:16:32
    Temat: Re: Tesla
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 02.04.2016 18:48, Pszemol wrote:

    >> Mnie zwijanie asfaltu przy starcie;) Choć nie jestem pewny czy na
    >> dłuższą metę by mi się podobało - nie ma skrzyni biegów,
    >> nie bulgocze jak V6, wychodzi na to, że taki ajfon motoryzacyjny.
    >> Niby fajne, ale bez polotu i dla udawanych hipsterów;)
    >
    > Ten "polot" niby na czym ma polegać w silniku spalinowym
    > w porównaniu do jego braku w e-samochodzie?

    Na tym samym co powiedzmy fajny cruiser czy chopper do maxiskutera. I co
    z tego, że maxiskuter wygodniejszy i lepszy do miasta? ;)

    > A co do bulgotania to mój prawie 300 konny V6 wolnossący
    > nie bulgocze. Jesteś pewny że z Twoim silnikiem wszystko
    > w porząsiu? ;)

    Mój też nie bulgocze, bo nie mam V6:( Ale jakbym miał mieć, to wcale nie
    byłoby dla mnie oczywiste czy wybrać Teslę czy V6. Tesla
    ekonomiczniejsza (choć jak policzyć zakup), jakiś Viper czy Mustang z
    pewnością fajniejszy;) I co ciekawe - wcale nie jest pewne, że
    ekologiczniejsza - chyba że w USA macie większość prądu z energii
    odnawialnej.

    Shrek.


  • 89. Data: 2016-04-02 19:42:59
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote in message
    news:XnsA5DEB98C4ECE2budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Pszemol P...@P...com ...
    >
    >>>> z tego co obserwuję po stacjach samochody często tankuje się
    >>>> za 20/50zł a nie do pełna ;)
    >>>>
    >>> Tylko ci co nie umieja liczyc i nie szanuja swojego czasu. :)
    >>
    >> A może podrywają jakąś miłą kasjerkę na stacji?
    >>
    > Na tankowanie za 20zł? Tego nie znam :)

    Być może ona jest taka co nie na pieniądze leci tylko na np. miłe słowa?
    Tak, tak, wiem... biały kruk. ;-)



  • 90. Data: 2016-04-02 19:45:48
    Temat: Re: Tesla
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message news:ndouee$qv2$1@node1.news.atman.pl...
    > On 02.04.2016 18:52, Pszemol wrote:
    >
    >> Zdaję sobie sprawę, że będą tacy konserwatyści co będą Cię
    >> przekonywać że jak nie można zmieniać w aucie samemu
    >> biegów
    >
    > To się da, tylko nie ma frajdy (dla mnie).
    >
    >> albo samemu nie można pompować hamulców
    >
    > A tu nie wiem o co biega.

    W latach 90-tych, gdy zaczynały się pojawiać u nas auta z ABSem
    to znajdowali się tacy eksperci co to uważali ABS za niepotrzebną
    fanaberię "dla hipsterów-ajfoniarzy" bo prawdziwi mężczyźni
    nie potrzebują ani automatycznej skrzyni ani ABSu, sami biegi
    zmieniają i sami hamulce pompują w czasie poślizgu 300 razy na sekundę.

    >> Mnie specjalnie takie postawy nie ruszają - jestem tolerancyjny :-)
    >> A swojego auta nie kupuję dla siebie aby zadowolić kogoś innego :-)
    >
    > Ja też jestem tolerancyjny. Twoje auto - kupuj co chcesz. Co więcej
    > wielokrotnie podkreslałem, że dla wiekszości lepszy będzie automat. Dla
    > wielu lepsza będzie Tesla (kwestia zasięgu i uniwersalności). Dla mnie -
    > no cóż Tesla będzie fajna, bo wgniata w fotel, aczkolwiek coś o pojemnosci
    > 4,5 byłoby fajniejsze. Nie znaczy lepsze.

    Mustang na f? :-)

strony : 1 ... 8 . [ 9 ] . 10 ... 20 ... 23


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: