    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <l4g8c9$r1v$1@node2.news.atman.pl>
    Date: 26 Oct 2013 12:24:40 GMT

    ACMM-033 napisało:

    > Podobno Al Capone się wyjebał na podatkach... Może mu znajdziemy kolegę
    > "w niedoli"?

    Ale mnie naprawdę nic z tego, co robi Michael O'Leary, nie przeszkadza!
    Życzę mu wszystkiego dobrego i powodzenia w biznesie. Nikogo nie zabił,
    nikogo nie oszukuje -- więc co mu będę szukać kolegów w takim towarzystwie?

    > Może jednak liczą, że COŚ im się upiecze? Tylko czym jest to COŚ? Ja
    > coś czuję, że tym, co powinno być u Ciebie, a nadal jest u nich, mimo
    > dokonanych ruchów. A przez te dwa dni (czy ile tego będzie, nie wiem)
    > pieniądze na ich koncie zaprocentują, pewnie na tyle, że z samych
    > procentów wyjdzie więcej (bo oczywiście, to nie są jedyne pieniądze,
    > co wpłaciłeś), niż Twoja wpłata, zatem i tak będą do przodu.

    Ja wiem, że moje gadanie im specjalnie kosztów nie przysparza, więc
    stratni nie będą, ale z tym "do przodu", to jednak przesada. Obiektywnie
    rzecz ujmując, to ja im dałem 25 zł, a efekt był taki, jakbym wpłacił
    40 zł. To, że część doładowali z dwudniowym opóźnieniem, nie ma żadnego
    praktycznego znaczenia. A to, że płaci się z góry i środki leżą nieraz
    miesiącami na koncie operatora, jest normalnym elementem systemu prepaid,
    przez wszystkich akceptowanym.

    W ujęciu "procentowym", wygląda to tak, że ulokowałem w ich systemie 25 zł,
    które zostało tam zablokowane na jakies 2 dni (a niech będzie, że na pełne
    60 godzin). Otrzymałem z tej lokaty 15 zł, w dodatku wypłacone z góry.
    To jest dokładnie 60% w ciągu 60 godzin. Inaczej mówiąc, 8760% w skali roku.
    Chciałbym znależć bank, który przyjmuje takie lokaty. Wkładam 10 tysięcy,
    a co roku z tego mam 876 tysięcy odsetek i żyję jak panisko.

    Acha, to COŚ, to wcale ode mnie sobie jeszcze nie poszło. Karta, jak
    wspmniałem, jest kredytowa. Wolna od wszelkich opłat, nic mnie ona nie
    kosztuje, a te 25 zł zapłacę dopiero w przyszłym miesiącu.

    --
    Jarek