    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Tesco - etykiety z e-papieru
    Date: 24 Oct 2013 18:38:34 GMT

    ACMM-033 napisało:

> [...]
    > z coca-colą, dla mnie to gigaprzekręt, już tłumaczę.
    > Do kupienia była butelka 2.5 litra, kosztująca 5.99, co dawało 2.396,
    > czyli 2.40 PLN za litr.
    > Teraz zrobiono tak, ze uszczknięto o 0.25 litrów tak, że ten fakt można
    > zauważyć dopiero, jak jest za późno, jedyne, co się rzuca w oczy, to
    > niższa cena, wynosząca 5.79.
    > Wychodzi za litr 2.57(3), czyli 2.57, co stanowi róznicę 17 groszy
    > wzwyż na litrze. I proszę, "obniżając" cenę o 20 groszy na butelce,
    > tak naprawdę rucha się klientów o 17 groszy na litrze.

    To jest jeden z tych towarów, przy których cena za litr ma dla producenta
    niewielkie znaczenie -- zarabia się głównie na literkach wydrukawanych na
    etykietce. Chodzi o to, by sprzedać towaru *za więcej pieniędzy*, a nie
    po prostu więcej. Gdyby zamiast uszczknąć, można by było dołożyć ćwiartkę
    i sprzedać tego *za więcej*, to by tak zrobili, nawet gdyby litr wyszedł
    taniej. Ale widać tak się nie dało -- ja myślę, że te ceny i pojemności
    ustala nie byle kto, zna się na tym dobrze i kombinuje tak, by dobrze
    wyszło.

    > Ja myślę, że to robi nie byle kto, że kombinują to tak, aby nie złamać
    > prawa, aby oficjalnie nic nie można było zarzucić.

    Muszą znakomicie kombinować i się ukrywać, bo -- jak wspomnałem -- ja
    jeszcze na żywo takiej akcji nie widziałem, tylko o tym czytałem.

    --
    Jarek