  • 11. Data: 2011-03-03 12:17:15
    Temat: Re: Tempomat - tak ma byc czy nie dziala poprawnie?
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>

    W dniu 2011-03-03 12:05, omega_fan pisze:

    > Nie jest to prawda.
    > Zazwyczaj działają od jakiejs określonej prędkości w górę, spotkałem się
    > z 30 i 40 km/h.

    _Oraz_ przy załączonym min. 4 biegu. Przynajmniej w moim wózku. Tylko,
    że u mnie jest to realizowane w pełni elektronicznie.

    > Zatem przy 50 km/h na 3 biegu (skrzynia 6) jak najbardziej działa.

    U mnie na trójce się nie włączy. I nie ukrywam, że mnie to irytuje z lekka.

    > Na luzie się nie powinien włączyć, u mnie się nie włącza.

    To sprawdzę w drodze do/z pracy. Ale coś mi się wydaje, że się nie włączy.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 12. Data: 2011-03-03 13:37:32
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    > Nie, w ogóle nie powinien się włączyć. Tak samo jak włączysz na
    > niewłaściwym biegu - bo przy ręcznych skrzyniach działają tylko na
    > najwyższych biegach, zazwyczaj 4 i 5 czy jeżeli ma więcej, to od 4 w górę.

    W Toyocie działa na kazdym biegu. Jedyny warunek to prędkośc pow 40 km/h.

  • 13. Data: 2011-03-03 15:41:16
    Od: "Lukasz" <l...@b...net.pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości news:ikntbu$nco$1@news.dialog.net.pl...
    >W dniu 2011-03-03 12:05, omega_fan pisze:
    > U mnie na trójce się nie włączy. I nie ukrywam, że mnie to irytuje z
    > lekka.

    u mnie na luzie się nie włącza, ale działa na każdym biegu, po wciśnięciu
    sprzęgła czy wybiciu biegu się wyłącza (na jedynce nie sprawdzałem ale na
    dwójce od 25 albo 30km/h już działa- po załączeniu przy 30km/h mogę zejść
    przyciskami tempomatu do niższej prędkości np. 20km/h - fajne w ciągnącym
    się sznurku aut)
    auto to 2.0TDI skody z manualem

    Lukasz

  • 14. Data: 2011-03-03 21:38:30
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-03-03 09:59, DJ pisze:
> [...]
    > biegow.
    > Chodzi mi o to co sie dzieje jak sie np. wlaczy przycisk powodujacy powrot
    > do ustawionej wczesniej predkosci, a nie jest wtedy wrzucony bieg. U mnie
    > wtedy szybko rosna obroty az do odciecia albo wczesniejszego wylaczenia
    > tempomatu czy to przyciskiem czy wcisnieciem pedalu sprzegla czy hamulca.
    > Czy tak sie zachowuja niektore (wszystkie?) samochody z manualem czy tez cos
    > nie dziala do konca poprawnie? Czy tempomat powinien rozpoznac, ze nie jest
    > wrzucony bieg i nie powinien sie zalaczyc?

    Jeździłem kiedyś takim Mondeo, ale nie spotkałem takiego objawu -
    chociaż całkiem możliwe że nigdy nie próbowałem. Na pewno tempomat się
    wyłączał przy wciśnięciu sprzęgła.

    We wszystkich autach które widziałem był jeden styk wciśnięcia sprzęgła,
    styk wciśnięcia hamulca jest zawsze i jeszcze styk włączonego biegu. Na
    tej podstawie był sterowany tempomat.

  • 15. Data: 2011-03-04 01:29:20
    Od: krz <a...@g...pl>

    W dniu 2011-03-03 21:38, Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    >
    > We wszystkich autach które widziałem był jeden styk wciśnięcia sprzęgła,
    > styk wciśnięcia hamulca jest zawsze i jeszcze styk włączonego biegu. Na

    Z tego co kojarzę (a sam mam mondeo MK2 2.5v6 i sporo w nim grzebię), to
    skrzynia manualna w tym modelu nie posiada czujnika, który rozpoznawałby
    fakt "wrzucenia biegu". Tak więc wspomniany przez ciebie objaw wydaje
    się być prawidłowy..

  • 16. Data: 2011-03-04 17:05:32
    Od: "Janko Walski" <k...@t...pl>

> [...]
    > konca poprawnie? Czy tempomat powinien rozpoznac, ze nie jest wrzucony bieg i

    Honda Accord, 2000r. oryginalny tempomat. Dzis sprawdzilem i jest dokladnie tak
    jak u Ciebie. Wcisniecie przycisku Resume na luzie (oczywiscie jesli tempomat
    byl wczesniej wlaczony i wylaczyl sie przez wcisniecie sprzegla lub hamulca) to
    obroty rosna az do odciecia.

  • 17. Data: 2011-03-05 20:36:16
    Od: ToM <t...@g...pl.WYTNIJ.TO>

> [...]
    > Zatem przy 50 km/h na 3 biegu (skrzynia 6) jak najbardziej działa.
    >
    > Na luzie się nie powinien włączyć, u mnie się nie włącza.

    A jak jedziesz z dużej górki na jałowym biegu i masz te 50km/h?

    --
    ****
    Citroen Berlingo 2.0 HDI RK

  • 18. Data: 2011-03-07 08:02:32
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-04 17:05, *Janko Walski* napisał, a mnie coś podkusiło,
    żeby odpisać:

> [...]
    > (oczywiscie jesli tempomat byl wczesniej wlaczony i wylaczyl sie przez
    > wcisniecie sprzegla lub hamulca) to obroty rosna az do odciecia.

    No ja też w końcu sprawdziłem :) - tempomat nie reaguje na resume będąc
    na luzie. Daje się włączyć od 30 km/h na dowolnym biegu (no na jedynce
    nie próbowałem, ale na dwójce jak najbardziej :) ).

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 19. Data: 2011-03-07 19:33:05
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > (oczywiscie jesli tempomat byl wczesniej wlaczony i wylaczyl sie przez
    > wcisniecie sprzegla lub hamulca) to obroty rosna az do odciecia.

    No to wyglada na to, ze po prostu niektore typy tak maja.

    Pozdrawiam

    Darek