  • 1. Data: 2011-03-02 20:42:14
    Temat: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
    Od: Michał Jabłoński <m...@g...com>

    Witam,

    jaka może być różnica między silnikami 1.2 16v a 1.4 8v renault thalia
    I (mam na myśli spalanie, przyspieszenie 0-100)? Który silnik i
    dlaczego polecilibyście bardziej?

    Z góry dzięki za odpowiedź

  • 2. Data: 2011-03-02 20:55:59
    Temat: Re: renault thalia 1.2 16v a 1.4 8v
    Od: "Jacek" <s...@o...pl>

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości news:84bf2e3e-1311-4ae9-b198-
    jaka może być różnica między silnikami 1.2 16v a 1.4 8v renault thalia
    I (mam na myśli spalanie, przyspieszenie 0-100)? Który silnik i
    dlaczego polecilibyście bardziej?
    ------------------------------
    spalanie bedzie porównywalne, osiągi również.
    8-zaworowiec bedzie optymalniejszy do miasta, powiada wyższy moment obrotowy
    w dolnym zakresie.
    16-zaworowe są to silniki bardziej wysokoobrotowe, zabawa zaczyna sie
    powyzej 4 tyś obr.
    Pisze to na podstawie doświadczeń z golfem gti 2.0 8v 115km i vectrą 1.8 16v
    115km
    Z startu zatrzymanego golf odchodzi natychmiast, potem vectra nadgania.

    Jacek

  • 3. Data: 2011-03-02 23:05:25
    Od: "Przemysław Czaja" <p...@p...fm>

    Użytkownik "Jacek"

    > Pisze to na podstawie doświadczeń z golfem gti 2.0 8v 115km i vectrą
    > 1.8 16v 115km
    > Z startu zatrzymanego golf odchodzi natychmiast, potem vectra
    > nadgania.

    Dziwne porównanie, no chyba, że ten Golf waży tyle co Vectra

  • 4. Data: 2011-03-02 23:18:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Jabłoński

    > jaka może być różnica między silnikami 1.2 16v a 1.4 8v renault thalia I
    > (mam na myśli spalanie, przyspieszenie 0-100)? Który silnik i dlaczego
    > polecilibyście bardziej?

    O matko, nie kupuj tego paskudztwa. :/

  • 5. Data: 2011-03-02 23:19:45
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Przemys?aw Czaja

    > Dziwne porównanie, no chyba, że ten Golf waży tyle co Vectra

    I ma taką samą skrzynię. ;)

  • 6. Data: 2011-03-02 23:50:29
    Od: Michał Jabłoński <m...@g...com>

    On Mar 2, 11:18 pm, to <t...@a...xyz> wrote:
    > begin Michał Jabłoński

    > O matko, nie kupuj tego paskudztwa. :/
    >
    > --
    > "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    >  to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway

    dlaczego?

  • 7. Data: 2011-03-03 00:07:20
    Od: to <t...@a...xyz>

    begin Michał Jabłoński

    > dlaczego?

    Chcesz, żeby dzieci rzucały w Twoje auto czosnkiem?

  • 8. Data: 2011-03-03 06:38:28
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    q.googlegroups.com...
    > dlaczego?

    Chodnikiem idzie szybkim krokiem siedmioleni chłopiec, za nim po jezdni
    sunie samochód. Kierowca mówi:
    -Wsiądź, kupię ci lizaka.
    -Nie!
    -No nie wygłupiaj się, kupię ci komiks!
    -Nie!
    -Nie bądź uparty, jak wsiądziesz, to dam ci stówkę!
    -Kupiłeś thalię, to teraz nie zmuszaj mnie do jeżdżenia z tobą, tato!

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 9. Data: 2011-03-03 07:15:46
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Michał Jabłoński" <m...@g...com> napisał w
    wiadomości
    e.googlegroups.com...
    Witam,

    jaka może być różnica między silnikami 1.2 16v a 1.4 8v renault thalia
    I (mam na myśli spalanie, przyspieszenie 0-100)? Który silnik i
    dlaczego polecilibyście bardziej?

    ---------------
    NIe jechałem ale mam małe porównanie corsy d z silnikiem 1.2 80 KM 16V i
    Fabi 1 1.4 60 KM 8V. W moim odczuciu lepiej idzie Fabia. Po zamianie
    kierowców również ten drugi stwierdził to samo. Masy aut są chyba zbliżone.
    corsa ma niby 20 km więcej ale dostępne cos koło 6 tys. Fabia juz około 4,5
    tys. To samo np w nowej Corolli 1.6. Niby ma 122 KM a i tak jedzie jak
    zwykle 1.6 które miało kiedyś ok 90 KM.
    I tak stałem się wyznawcą że liczy sie albo pojemność albo turbo.

  • 10. Data: 2011-03-03 07:43:19
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    <ciach>

    Zdecydowanie lepiej 1,4. Będzie bardziej elastyczny a apalanie będzie na
    podobnym poziomie jak nie mniejsze.

    Miałem nieprzyjemność śmigania przez kilka miesięcy Clio 1,2 16v. Jedynym
    plusem jest to że dosyć fajnie przyspiesza do 60 km/h ale na tym koniec.
    Głośny, dużo pali bo trzeba go kręcić żeby jechał. Fatalnie zestopniowana
    skrzynia, bardzo szybko trzeba machać i dochodzisz do 5 biegu, rzut oka na
    zegary a tam tylko 80 :) a wydaje Ci się że odfruniesz. Oczywiście
    przekolorowane ale generalnie begi są krótkie i trzeba czesto zmieniać. Na
    trasie gdzie teoretycznie przy 100-110 powinno się jechać ekonomicznie
    okazuje się że owe Clio ma ponad 3000 obrotów na 5 biegu i wcale nie jest
    ekonomiczne.
    1,2 8v w starszym modelu było lepsze. Niby wolniejsze ale paliło 2L mniej.

    Podsumowując, zdecydowanie 1,4 8v.

    --
    Pozdr
    Scyzoryk