  • 1. Data: 2011-03-02 18:46:49
    Temat: Diesel - cykanie przy wtrysku. Jakaś uszczelka ?
    Od: "eMeM" <K...@n...pl>

    Alfa 1.9 JTD 16V
    Dzisiaj rano uruchomiłem silnik i słychać był cykanie pod osłoną. Zdjąłem
    plastik i okazało się, że spod jednego z wtrysków, z miejsca gdzie wchodzi w
    obudowę wydostaje się powietrze pod lekkim ciśnieniem. Słychać dosłownie z
    paru metrów i wydaje się, że czuć z niego spaliny. Nie ma spadku mocy, a
    silnik jak pracował równo tak pracuje i teraz. Po prostu słychać cykanie.
    Nie ma też żadnego błędu w ECU. Nie znam się na dieslach więc proszę was o
    podpowiedź.
    Jak bardzo poważna jest to awaria ? Czy jeśli pojeżdżę z tym jeden dzień, to
    pogorszę sytuacje ?

  • 2. Data: 2011-03-02 20:13:54
    Temat: Re: Diesel - cykanie przy wtrysku. Jakaś uszczelka ?
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "eMeM" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Jak bardzo poważna jest to awaria ? Czy jeśli pojeżdżę z tym jeden
    > dzień, to pogorszę sytuacje ?

    Drastycznie sie nie pogorszy.
    Pod wtryskiwaczem jest miedziana uszczelka, moze wystarczy ja wymienic i
    bedzie ok. W skrajnym przypadku sciaganie glowicy regeneracja siodla
    wtryskiwacza i gwintu sruby docisku.

    --
    Picasso

  • 3. Data: 2011-03-02 20:40:40
    Od: "eMeM" <K...@n...pl>

    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Pod wtryskiwaczem jest miedziana uszczelka, moze wystarczy ja wymienic i
    > bedzie ok. W skrajnym przypadku sciaganie glowicy regeneracja siodla

    Kiedy może wystąpić ten skrajny przypadek ? Nie chciałbym zawalić sprawy i z
    drobiazgu zrobić tragedię :(
    Kurcze jeśli to uszczelka, to w benzyniaku już dawno bym to rozkręcił i
    wymienił, a tutaj mam pewne opory, bo to pierwszy diesel w moim posiadaniu.
    Rozumiem że większość warsztatów jest w stanie mi to zrobić ?
    Zastanawiam się też skąd tam ciśnienie, bo czy wtrysk nie powinien być
    uszczelniony zaraz przy cylindrze ?

  • 4. Data: 2011-03-02 20:57:56
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    > Kiedy może wystąpić ten skrajny przypadek ? Nie chciałbym zawalić sprawy
    > i z drobiazgu zrobić tragedię :(

    Moze siodlo wtrysku _juz_ wymaga regeneracji.

> [...]
    > posiadaniu. Rozumiem że większość warsztatów jest w stanie mi to zrobić ?
    > Zastanawiam się też skąd tam ciśnienie, bo czy wtrysk nie powinien być

    Jesli bedziesz sam dlubal i wymienial uszczelke, to nie zapomnij zmiekczyc
    jej palnikiem.
    Uszczelka jest miedzy kolnierzem wtryskiwacza a glowica, dalej gdzies to
    uciekajace cisnienie musi poleciec...

    Wiekszym problemem moze byc to, ze gwint z glowicy wykrecisz razem ze sruba

    Picasso

  • 5. Data: 2011-03-02 21:11:40
    Od: "eMeM" <K...@n...pl>

    > Użytkownik "eMeM" <K...@n...pl> napisał w wiadomości

    > Moze siodlo wtrysku _juz_ wymaga regeneracji.

    Jasne, więc to raczej nie będzie zależało od jednodniowej wyprawy raptem 20
    km z takim przedmuchem.

    > Jesli bedziesz sam dlubal i wymienial uszczelke, to nie zapomnij zmiekczyc
    > jej palnikiem.
    No i tu już dupa zbita, bo palnika nie mam :( Zostaje warsztat.

    > Uszczelka jest miedzy kolnierzem wtryskiwacza a glowica, dalej gdzies to
    > uciekajace cisnienie musi poleciec...
    Zastanawia mnie to, że jeśli jest to ciśnienie z cylindra, to dla czego
    silnik wydaje się, że pali na tym cylindrze ? Jak odepnę zasilanie wtrysku,
    to całym silnikiem szarpie. Natomiast jak jest zasilanie wpięte, to chodzi
    wydaje się idealnie. No i nie daje odczuć, je mu koników ubyło.

    > Wiekszym problemem moze byc to, ze gwint z glowicy wykrecisz razem ze
    > sruba
    Zbaczy chodzi o mocowanie wtrysku ? Próbowałem ruszyć nakrętkę i bez
    problemu idzie.
    Jeśli chodzi o wtrysk, to w JTD jest on podobno na wcisk. Wyczytałem, że
    wychodzą na ogół bez problemów.
    Jednak zdarzają się przypadki zapieczenia czego się właśnie obawiam.

  • 6. Data: 2011-03-02 21:19:44
    Od: JK <s...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-02 21:11, eMeM pisze:
> [...]
    > km z takim przedmuchem.

    > No i tu już dupa zbita, bo palnika nie mam :( Zostaje warsztat.

    Wystarczy zwykła kuchenka gazowa, może być
    turystyczna. Musisz po prostu rozgrzać tę
    uszczelkę do czerwoności, to wszystko.

    JK

  • 7. Data: 2011-03-02 21:47:00
    Od: "eMeM" <K...@n...pl>

    Użytkownik "JK" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Wystarczy zwykła kuchenka gazowa, może być turystyczna. Musisz po prostu
    > rozgrzać tę uszczelkę do czerwoności, to wszystko.

    Ok, dzięki !

  • 8. Data: 2011-03-03 13:19:54
    Od: "spa" <s...@a...er>

    > Ok, dzięki !

    I szybko ostudzić, wrzucając do wody
    Miedź się zmiękcza , stal utwardza.

  • 9. Data: 2011-03-03 15:08:39
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    2011-03-02 20:57:56 P_ablo

    > i wymienial uszczelke, to nie zapomnij zmiekczyc jej palnikiem.

    Ee... przepraszam, a po co? Miedź jest na tyle miękka, że przy
    odpowiednim przyłożeniu siły przy dokręcaniu wtrysku sama się zmiękczy
    i należycie uszczelni. Zresztą z tego samego powodu ów podkładki z
    czasem (duży przebieg) się wybijają i rozszczelniają. Trzeba znać tylko
    odpowiedni moment na dokręceniu. Pierwsze słyszę, żby ktoś podgrzewał
    miedziane podkładki pod wtryski.

    --
    Pozdor Myjk
    xcarlink *MP3* player

  • 10. Data: 2011-03-03 19:48:46
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

> [...]
    > czasem (duży przebieg) się wybijają i rozszczelniają. Trzeba znać tylko
    > odpowiedni moment na dokręceniu. Pierwsze słyszę, żby ktoś podgrzewał

    Pewnie zalezy od konstrukcji docisku. W niektorych MB ten docisk jest
    realizowany na srubie 7 z gwintem prosto w glowicy i bardzo latwo to
    przekrecic.

    --
    Picasso