  • 121. Data: 2015-06-30 12:53:56
    Temat: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    ACMM-033 pisze:

    > Użytkownik "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl.invalid> napisał w
    > wiadomości news:6818375987$20150629135413@squadack.com...
    >
    > Malaczem po kostce brukowej 80 kph, też nieźle... Auto wytrzymało bez
    > żadnych uszkodzeń.

    80 malaczem po mieście... fiu fiu.. kolega jest hardkorem :)

    --
    AlexY
    http://www.pg.gda.pl/~agatek/netq.html

  • 122. Data: 2015-06-30 14:05:07
    Od: s...@g...com

    użytkownik sundayman napisał:

    > No i tak nie - jest coś takiego jak moralność w biznesie. I to się ztcw
    > dość bezpośrednio przekłada na gospodarkę. Wystarczy, żeby wzrosła ilość
    > niepłaconych w terminie faktur (jak wiesz, że nie zapłacisz, to albo nie
    > bierz - albo ustal to ze sprzedającym).

    Mały trolling, tez się zdziwiłem jak mi prawnik powiedział
    o fakturze, nawet podpisane:)
    Jesteś dobrym kandydatem na zrobienie cie w jajo, daruj:)

    http://leszekbloch.pl/faktura-jako-dowod-spelnienia-
    swiadczenia/

    Wystawiona z podpisami faktura VAT nie jest wystarczającym
    dowodem istnienia obowiązku zapłaty. W braku odmiennej
    umowy stron przyjęcie faktury nie oznacza akceptacji objętego
    nią zobowiązania, a w szczególności nie zastępuje czynności w
    postaci potwierdzenia wykonania przez wystawcę wzajemnego
    świadczenia umownego.
    http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/content/$N/154500000
    000503_I_ACa_001520_2012_Uz_2013-05-21_002

    A dlaczego to piszę? Ano w ciągu ostatnich 15 lat widzę
    coraz to więcej wyjebanych przez zaradnych:)

  • 123. Data: 2015-06-30 15:04:22
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > świadczenia umownego.
    > http://orzeczenia.waw.sa.gov.pl/content/$N/154500000
    000503_I_ACa_001520_2012_Uz_2013-05-21_002

    Ja nie mam z tym o tyle problemu, że po pierwsze w 95% pracuję dla
    dużych firm, które już znam jakiś czas.

    A po drugie - mam zwyczaj pobierania zaliczek, poza kilkoma wyjątkami
    (sprawdzeni wiele razy klienci).

    Odpukać nie miałem nigdy takiego problemu, ale dzięki za info, będę miał
    na uwadze :)

  • 124. Data: 2015-06-30 15:24:49
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "AlexY" <a...@i...pl> napisał w wiadomości

    > 80 malaczem po mieście... fiu fiu.. kolega jest hardkorem :)

    Akurat nie po mieście, wschodnie rejony .pl z czasów, gdy takich dróg było
    całkiem sporo. Nie było problemów z prowadzeniem.
    Jak się jechało wolniej, to nie było przyjemne.

  • 125. Data: 2015-06-30 17:10:35
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 2015-06-30 o 07:48, J.F. pisze:

    > IMO nie - srodek sie wyczyscil i kabli B nie ma. Sa tylko A i C.
    >
    > Troche w tym winy klientow - najpierw patrzyli na cene i kupowali A
    > zamiast B,
    Ale wiesz że 90% klientów tak ma, potem zostajesz przed wyborem A lub C
    gdzie sprzedawca wciska ci że A to B.

    >potem patrzyli na cene i sie zastanawiali czy ktos im nie
    > wciska A w cenie B :-)
    No właśnie, bardzo często widzę taką praktykę i szlag człowieka może trafić.

    > Poza tym ... placic za kable wiecej niz za miernik ? :-)
    Jak się ma miernik wart karton takich kabli :) to co mam zrobić.
    Kable się niszczą przy częstym używaniu, nawet porządne.

    --
    Pozdr

    Janusz_K

    ---
    Avast.

  • 126. Data: 2015-06-30 17:54:51
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 30.06.2015 um 11:08 schrieb ACMM-033:

> [...]
    > chyba zamknięciem pierścienia sieci 400 kV w okolicach Warszawy, ludność
    > gdzieś w okolicach Grodziska stawia się, na ile słusznie, to nie wiem.
    > Chodzi chyba o zmianę przebiegu linii, że zdrowie zagrożone, że źle się
    > dzieje, no, wiecie.
    > Że to szkodliwe i nie przekonacie nas, że inaczej. OK. Ale skąd wiedza?
    > Z INTERNETU, że jakieś profesory coś tak ustaliły i ludność ślepo to
    > powtarza. Niech mi ktoś poda adres lekarza, który przyjmuje na podstawie
    > wiedzy zdobytej z internetu, chętnie się u niego poleczę i przejadę na

    No jest. Paręnaście lat temu była yrobione badania naukowe na temat
    korelacji częstotliwości występowania raka z odległością od linii WN. No
    i korelacja była. Ale, było jedno drobne ale. Okazało się, że nie
    uwzględniono faktorów socjologicznych. Konkretnie w okolicach linii WN
    grunt, a co za tym idzie nieruchomości były tańsze. No bo w końcu te
    słupy (obiektywnie) szpecą i kto ma więcej pieniędzy buduje się tam,
    gdzie ich nie ma. Ludzie mający mniej pieniędzy żyją na ogół mniej
    zdrowo od bogatych. Po korekcie okazało się, że cała praca była ch***
    warta. Korelacji nie było. Ale ludziska dalej czytają tą starą
    publikację, bo im lepiej pasuje.
    Osobiście też bym nie chciał mieszkać koło linii napowietrznej, ale to z
    powodów radiokomunikacyjnych. Wyładowania koronowe zabijają
    radioamatorstwo ;-)

    > Ja sobie mogę z interku barszczyk ugotować, albo dowiedzieć się, gdzie
    > jest dobry mechanik... A co Wy sądzicie?
    >
    > PS. Słucham właśnie wiadomości w Jedynce, straszą nas Armageddonem. Czym
    > spowodowanym? Dodaniem sekundy przestępnej, że o rany, co to się (nie)
    > stanie... :P
    > Ja stoję na stanowisku, że jak programista jest pizdą ze "szkółki
    > niedzielnej", to stać się może wszystko, niekoniecznie od dodania
    > sekundy... I tak się manipuluje społeczeństwem...

    No to, kurwa mać, że się tak oględnie wyrażę, ten armageddon powinien
    być co roku, a czasem 2x do roku. Mniej więcej tak często dodaje się
    sekundę przestępczą ;-)

    Waldek

  • 127. Data: 2015-06-30 18:07:21
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik s...@g...com napisał:

> [...]
    000503_I_ACa_001520_2012_Uz_2013-05-21_002

    > A dlaczego to piszę? Ano w ciągu ostatnich 15 lat widzę
    > coraz to więcej wyjebanych przez zaradnych:)

    Przeczytałem i nie wiem czy dobrze rozumiem. Krótko i w żołnierskich
    słowach - co powinno być napisane, podpisane, żeby nie stać się
    klientem programu red. Jaworowicz?

    Przykład 1 - wykonuję usługę. Żeby się nie dać wyrolować powinienem mieć
    umowę a oba egzemlaże faktury powinny być podpisane przez obie strony
    (żadne tam pan sobie potem podpisze) i powinny zawierać słowa
    "potwierdzam prawidłowe i terminowe wykonanie usługi"

    Przykład 2 - wydaję towar w hurtowni. Umowy tu się nie tworzy, tylko
    wystawia fakturę i ta z kolei powinna zawierać zapis "potwierdzam odbiór
    towaru".

    Niestety, znam różne przypadki i mi się też zdawało ... To zresztą jest
    fajne podsumowanie moralności w biznesie.

  • 128. Data: 2015-06-30 23:52:01
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Waldemar" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w wiadomości
    > Osobiście też bym nie chciał mieszkać koło linii napowietrznej, ale to z
    > powodów radiokomunikacyjnych. Wyładowania koronowe zabijają
    > radioamatorstwo ;-)

    Takowoż i ja... choć pobliska linia daje nadzieję, że umiejętnie wzbudzona,
    pozwoli trochę poDXować :) To różnie wygląda, raz syfi bardziej, raz mniej.

    (sekunda dodana)

    > No to, kurwa mać, że się tak oględnie wyrażę, ten armageddon powinien być
    > co roku, a czasem 2x do roku. Mniej więcej tak często dodaje się sekundę
    > przestępczą ;-)

    No właśnie. Podobnie pluskwa milenijna, ach, och, a jedynym jej efektem
    jest, zauważcie czasem, że starsze systemy podają dzisiejszą datę tak:
    30-06-115, bądź w wersji hamerykańskiej 06-30-115 :) Albo 115-06-30. Nawet
    najstarsze systemy, jakoś nie padły, a jedyne co spotkałem, to dość
    śmiesznie podawały datę. I na tym problem się kończy.
    Z czego rok? Wywnioskowałem, że ktoś uznał podawanie 2 ostatnich cyfr roku
    po prostu za modę (idiotyczną IMVAO, bo dawno odpadł argument kosztu
    pamięci), zadał programowi odjęcie od roku liczby 1900, co programy wykonują
    i teraz, wygląda to komicznie :) Czyli, znów jakiś programista okazał się
    ten tego pizdą, a inni to powielali...

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 129. Data: 2015-06-30 23:54:26
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@p...com> napisał w wiadomości
    > Niestety, znam różne przypadki i mi się też zdawało ... To zresztą jest
    > fajne podsumowanie moralności w biznesie.

    Najgorsze, że najgorliwiej rucha się tych, dla których to z różnych względów
    jest szczególnie niekorzystne.

    896510439 896126048 222478125 222478457

  • 130. Data: 2015-07-01 10:52:54
    Od: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>

> [...]
    > programy wykonują i teraz, wygląda to komicznie :) Czyli, znów jakiś
    > programista okazał się ten tego pizdą, a inni to powielali...

    To jest wogóle ciężkie do pojęcia. Brałem udział w tworzeniu konceptu
    formatu ADIF (dla wymiany danych między bazami danych w
    radioamatorstwie, jakby kto nie wiedział). Parę tygodni trwała dyskusja
    na temat: jak kodować "centuries". Jedni używali w swoich bazach liter,
    inni używali rocznika linuxowego (jak coś mniejsze od 70 to 20xx, jak
    większe to 19xx). Ja napisałem, że używam 19 dla XX wieku i 20 dla XXI.
    Zdziwienie przeogromne ;-). W końcu olałem ten projekt, bo dyskusje
    wydawały mi się dziwne. W szczególności USAmerykanie jakoś stuleci nie
    uznają za pełnoprawne.

    Waldek, aka DL7ANQ / SO6ANQ