  • 1. Data: 2015-06-17 21:06:44
    Temat: Te małe bidne chińskie łapki..
    Od: s...@g...com

    .. produkują i projektują Hi-Tech, z czego nie wiedzieć czemu większość grupy się
    "napierdala". Czyżby pracownicy byłego CEMI ze sztandarowym procesorem UL1111 mieli
    tutaj jakieś kompleksy? Umiesz zrobić lepiej? Zrób! Niestety nie umiesz..

    Dlaczego?! Bo wymogi na Twojej maturze z Fizyki i Matemetyki są na poziomie
    "Pokoloruj Śłonia".. W wyrażeniu dy/dx zapewne skrócisz "d". :)))

    Takie podśmie_chujki też se robili amerykanie w latach 60'tych z Hondy..

    =============

    Opanujcie się Panowie!! Oni są niestety naprawdę lepsi od nas :))

  • 2. Data: 2015-06-17 21:16:02
    Temat: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Od: platformowe głupki <N...@g...pl>

    ale nie ma to jak europa...

  • 3. Data: 2015-06-18 00:56:50
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

> [...]
    > sztandarowym procesorem UL1111 mieli tutaj jakieś kompleksy? Umiesz
    > zrobić lepiej? Zrób! Niestety nie umiesz..

    Nie wiem co sie stalo z ludzmi, ktorzy umieli. Odtworzenie kadry, nie
    mowiac juz o konkurowaniu jest malo realne.
    Za czasow UL1111 CEMI produkowalo tez uklady cyfrowe i jak porownuje
    katalog TI z tego okresu, to tak za bardzo w tyle nie bylismy.
    Zeby moc porownywac zdolnosci produkcyjne, trzeba tez porownac
    mozliwosci, czyli biurokracje, podatki, korupcje, tania sile robocza
    itp. To nie jest kwestia czy potrafimy, tylko czy mozemy.

    > Dlaczego?! Bo wymogi na Twojej maturze z Fizyki i Matemetyki są na
    > poziomie "Pokoloruj Śłonia".. W wyrażeniu dy/dx zapewne skrócisz
    > "d". :)))

    Tu sie niestety musze zgodzic. To nie tyle jest wina wymogow, tylko
    calego systemu szkolnictwa, a podejscia do przedmiotow scislych w
    szczegolnosci. W podstawowce nie ma fizyki. K' nie ma takiego
    przedmiotu. W IV klasie poznaja liczby ujemne.
    Temat rzeka, a ja sie nie chce denerwowac.

    > Opanujcie się Panowie!! Oni są niestety naprawdę lepsi od nas :))

    Czy maja wiecej oleju w glowie to nie wiem. Z pewnoscia potrafia
    sprzedawac. Stoisko polskie na pewnych targach: puste, nikogo nie ma, na
    stoliku pare ulotek. Chinska hala na tych samych targach - wystarczy
    idac troche zwolnic i juz skosnooka panienka nawiazuje kontakt, a na
    pozyskany adres mailowy przysyla nowinki o swojej firmie i nie, nie z
    automatu, pisze indywidualnie i pamieta co mnie interesowalo.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 4. Data: 2015-06-18 06:19:34
    Od: "Akond ze Skwak" <a...@z...skwak>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup

    >Za czasow UL1111 CEMI ...

    Mieliśmy też wojska desantowo szturmowe.
    A teraz gdy trzeba było przetrenować desant z NATO to nam jedyna amfibia
    zatonęła.

  • 5. Data: 2015-06-18 11:54:11
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2015-06-18 o 06:19, Akond ze Skwak pisze:

    > Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup

    > Mieliśmy też wojska desantowo szturmowe.

    Nadal mamy. Tylko już nie mamy w planach inwazji na Danię więc sprzętu
    do desantu morskiego jest mniej.

    > A teraz gdy trzeba było przetrenować desant z NATO to nam jedyna amfibia
    > zatonęła.

    Takich amfibii PTS wojsko ma chyba z 50 sztuk. Za czasów PRL to była
    norma, że na ćwiczeniach, podczas forsowania rzek kilka czołgów nie
    wyjeżdżało na brzeg.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 6. Data: 2015-06-18 12:30:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" napisał w wiadomości grup
    Powitanko,

    >Nie wiem co sie stalo z ludzmi, ktorzy umieli. Odtworzenie kadry, nie
    >mowiac juz o konkurowaniu jest malo realne.

    Tamci ludzie we wspolczesnym przemysle polprzewodnikowym to chyba juz
    "nic nie umieja".

    >Za czasow UL1111 CEMI produkowalo tez uklady cyfrowe i jak porownuje
    >katalog TI z tego okresu, to tak za bardzo w tyle nie bylismy.

    Zalezy jak spojrzec - pod koniec lat 70-tych analogowke i TTL
    robilismy podobne.
    Co do jakosci tej analogowki sie nie wypowiem, TTL dzialaly poprawnie.

    Ale zachod robil juz mikroprocesory, troche ukladow V/LSI do
    procesorow, czego CEMI nie umialo, choc gdzies tam z 8080 probowalo w
    nastepnej dekadzie.
    Ogolnie bylismy z 10 lat zacofani, ale tego jeszcze nie bylo widac, z
    braku specow od komputerow :-)

    W latach 80-tych zachod zrobil spory krok w rozwoju, a u nas
    Jaruzelski pilnowal pryncypiow.
    Ale ciagle jeszce nie bylo tak zle.
    A w latach 90-tych na tym zachodzie cos wybuchlo, procesory 20MHz, 33,
    40, 50, 100, 200, ..

    Z drugiej strony - ta produkcja elektroniki na Zachodzie podupadla
    mocno.
    To i u nas pewnie by podupadla, zaoszczedzilismy sobie tylko
    niepotrzebnego inwestowania :-)

> [...]
    >calego systemu szkolnictwa, a podejscia do przedmiotow scislych w
    >szczegolnosci. W podstawowce nie ma fizyki. K' nie ma takiego

    O ile pamietam, to dawniej fizyka startowala w 6 klasie. Teraz
    podstawowka ma 6 klas.
    No dobra, niby jedna klase tracimy, ale tez teraz gimnazjum
    obowiazkowe.

> [...]
    >kontakt, a na pozyskany adres mailowy przysyla nowinki o swojej
    >firmie i nie, nie z automatu, pisze indywidualnie i pamieta co mnie

    Spoko, to na calym swiecie roznie wyglada.

    "We don't care. We don't have to. We're IBM" :-)

    J.

  • 7. Data: 2015-06-18 12:38:49
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "Pawel O'Pajak" <o...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > systemu szkolnictwa, a podejscia do przedmiotow scislych w szczegolnosci.
    > W podstawowce nie ma fizyki. K' nie ma takiego przedmiotu. W IV klasie

    OIDP, to na początku lat 80 liczby ujemne też były w 4 klasie.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 8. Data: 2015-06-18 12:41:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    ps.com...
[...]

    A my jesteśmy lepsi w opracowywaniu przepisów na krzywiznę banana, owocowość
    marchewki i rybność ślimaka. Chińczycy nam do pięt nie dorastają.
    :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 9. Data: 2015-06-18 12:44:05
    Od: "Ghost" <g...@e...com>

    Użytkownik "yabba" napisał w wiadomości grup
    .pl...

> [...]

    >A my jesteśmy lepsi w opracowywaniu przepisów na krzywiznę banana,
    >owocowość marchewki i rybność ślimaka. Chińczycy nam do pięt nie dorastają.

    I tylko Francuzi przewyższają nas w narzekaniu. Narzekajta ćwoki, jesteście
    tacy słodcy.

  • 10. Data: 2015-06-18 13:04:02
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Co do jakosci tej analogowki sie nie wypowiem,

    No byly np. znakomite dekodery stereo (chyba) UL1621. Zjadal na
    przekaske owczesne zachodnie, jesli chodzi o SNR i separacje kanalow.
    Pewnie, ze na UCY7400 nie zarobili bysmy, ale jest cala masa mniej
    popularnych zagadnien. Firmy ktore np. specjalizuja sie w driverach do
    silnikow krokowych, w konwerterach USB na costam, w
    czujnikach/detektorach, moze dalo by sie znalesc jakas nisze.
    Produkowalismy lampy. Pewnie, ze teraz to rynek mocno niszowy, ale tez
    ceny sa adekwatne do owej niszowosci. Teraz nikt malej wytworni nie
    uruchomi, bo nie wie jak, a fachowcy od produkcji lamp, jesli zyja, to
    raczej malo kumaja ze swieta.
    Mam jeszcze troche polskich elektrolitow z lat 80. Fakt, ze wielkie, ale
    co to jest wysychajacy kondensator, to sie dowiedzialem na wspolczesnych.
    Czytalem gdzies, ze wszystkie kosci nVidia projektuje firma z Zielonej
    Gory. Detektor podczerwieni z Ozarowa polecial na Marsa. Na tej grupie
    tez sporo zawodowcow. Glupsi nie jestesmy. Natomiast chinskich kosztow
    pracy i kaganca UE, ktory sami sobie nalozylismy - nie przeskoczymy.
    Natomiast jesli szkolnictwo bedzie wygladalotak, jak wyglada, to jeszcze
    do tego glupsi bedziemy i jest to niestety sprzezenie zwrotne dodatnie.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa