    From: Waldemar <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Te małe bidne chińskie łapki..
    Date: Tue, 30 Jun 2015 17:54:51 +0200

    Am 30.06.2015 um 11:08 schrieb ACMM-033:

> [...]
    > chyba zamknięciem pierścienia sieci 400 kV w okolicach Warszawy, ludność
    > gdzieś w okolicach Grodziska stawia się, na ile słusznie, to nie wiem.
    > Chodzi chyba o zmianę przebiegu linii, że zdrowie zagrożone, że źle się
    > dzieje, no, wiecie.
    > Że to szkodliwe i nie przekonacie nas, że inaczej. OK. Ale skąd wiedza?
    > Z INTERNETU, że jakieś profesory coś tak ustaliły i ludność ślepo to
    > powtarza. Niech mi ktoś poda adres lekarza, który przyjmuje na podstawie
    > wiedzy zdobytej z internetu, chętnie się u niego poleczę i przejadę na

    No jest. Paręnaście lat temu była yrobione badania naukowe na temat
    korelacji częstotliwości występowania raka z odległością od linii WN. No
    i korelacja była. Ale, było jedno drobne ale. Okazało się, że nie
    uwzględniono faktorów socjologicznych. Konkretnie w okolicach linii WN
    grunt, a co za tym idzie nieruchomości były tańsze. No bo w końcu te
    słupy (obiektywnie) szpecą i kto ma więcej pieniędzy buduje się tam,
    gdzie ich nie ma. Ludzie mający mniej pieniędzy żyją na ogół mniej
    zdrowo od bogatych. Po korekcie okazało się, że cała praca była ch***
    warta. Korelacji nie było. Ale ludziska dalej czytają tą starą
    publikację, bo im lepiej pasuje.
    Osobiście też bym nie chciał mieszkać koło linii napowietrznej, ale to z
    powodów radiokomunikacyjnych. Wyładowania koronowe zabijają
    radioamatorstwo ;-)

    > Ja sobie mogę z interku barszczyk ugotować, albo dowiedzieć się, gdzie
    > jest dobry mechanik... A co Wy sądzicie?
    >
    > PS. Słucham właśnie wiadomości w Jedynce, straszą nas Armageddonem. Czym
    > spowodowanym? Dodaniem sekundy przestępnej, że o rany, co to się (nie)
    > stanie... :P
    > Ja stoję na stanowisku, że jak programista jest pizdą ze "szkółki
    > niedzielnej", to stać się może wszystko, niekoniecznie od dodania
    > sekundy... I tak się manipuluje społeczeństwem...

    No to, kurwa mać, że się tak oględnie wyrażę, ten armageddon powinien
    być co roku, a czasem 2x do roku. Mniej więcej tak często dodaje się
    sekundę przestępczą ;-)

    Waldek