  • 21. Data: 2009-11-03 18:42:03
    Temat: Re: Tanie skanerki negatywów
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 18:56:32 +0100, "Paweł W." napisał(a):

    > No to wysłałem ci maila z żądaniem potwierdzenia wiadomości. Żebym
    > wiedział, że doszła ;)

    nic nie doszło.
    W stopce masz drugiego prawidłowego maila.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 22. Data: 2009-11-03 19:21:40
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Waldek Godel wrote:
    > Temat analogowo-cyfrowy, więc ciężko wybrać grupę..
    > Są na rynku stosunkowo tanie skanerki negatywów, czasem pod nazwą Veho,
    > czasem Summit (wyglądają identycznie). Ponoć mają 5 Mpix.
    > Ktoś widział efekty działania tegoż? Chciałbym zdigitalizować kilkadziesiąt
    > filmów, cena skanerka wychodzi niżej niż cena zlecenia zrobienia tego,
    > zastanawiam się, czy nie ZA tanio...

    Mam taki 5Mpix skaner,
    ogólnie - nie warto - wynikowo rozdzielczość to tak 2Mpix, zaletą jest
    szybkość skanowania i tylko tyle. Nadaje się więc na potrzeby www, ale na
    nic więcej :)

    Co do wad mojego skanera:
    + jak mu włożysz colepszy negatyw/slajd to sobie nie poradzi i tyle,
    typowe filmy skanuje poprawnie
    + skaner ma LV :) hihi :) niestety ktoś nie wpadł na pomysł by negatywy
    pokazywać w prawidłowych kolorach, zapisują się wprawdzie jako pozytywy,
    ale denerwuje podgląd jako negatyw
    + brak RAW, brak ustawień balansu bieli, brak ustawień ostrości, brak
    ustawień ekspozycji, oprogramowanie wyjątkowo mizerne (są jednak TIFF)
    + na niektórych komputerach z niewiadomych przyczyn w ciemnych obszarach
    wyskakują niebieskie paski co powoduje że skan jest do wyrzucenia (u mnie
    jest akurat ok, ale pożyczyłem i sam się zdziwiłem efektami)

    Czyli podsumowując - zdecydowanie nie warto tego skanera kupować dla power
    userów. Jak ktoś chce sobie drukować foto-indeksy albo mieć zdjęcia do
    potrzeb www - to się nada. Fajnie że się da szybko skanować typowe
    materiały, że nie ma zasilacza tylko starcza mu USB, no i że małe, a
    jednocześnie mechanika jest całkiem ok rozwiązana. Z drugiej strony są
    rzeczy których czasem nie da się zeskanować i już.

    d.

  • 23. Data: 2009-11-03 19:22:35
    Od: "PW" <c...@p...wytnijto.e-wro.pl>

    > trudno, już zamówiłem, bo cena 80 zł nie jest taka, żeby się zastanawiać.
    > Najwyżej będę knuć, żeby skrócić.

    I tu wietrzę problem z jakością obrazu. Chyba jednak standard 1.8/50 na
    pierścieniach czy mieszku da optycznie dużo lepszą jakość niż cały taki
    diwajs za 80 zł. Przy tej skali odwzorowania może to być decydujące. Tylko,
    jak napisał Paweł W., może być kłopot ze starym kopierem, ja swój kupiłem
    kilka lat temu w komisie fotograficznym, całkiem przypadkiem.
    zdrówka, PW

  • 24. Data: 2009-11-03 19:44:20
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > nic nie doszło.
    > W stopce masz drugiego prawidłowego maila.

    Nie idzie.
    Ale w sumie jeśli nie jesteś w Warszawy, to mało istotne ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 25. Data: 2009-11-03 20:52:40
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Ale żeś się pozabezpieczał przed spamem! :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 26. Data: 2009-11-03 21:02:11
    Od: jo44 <jo44@TO_PRECZ.go2.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > czyli co, lepiej zapiąć takie coś do 400D:
    > http://cgi.ebay.co.uk/Slide-Copier-Lens-Adapter-for-
    Canon-Powershot-G10-G11_W0QQitemZ270478078272QQcmdZV
    iewItemQQptZDigital_Camera_Accessories?hash=item3ef9
    bff140
    > i jechać z filmami?

    a nie lepiej coś takiego:
    http://www.allegro.pl/item797060971_nikon_ls_1000_ok
    azja_tanio.html

    PS Nie moje. :)

  • 27. Data: 2009-11-03 21:21:59
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 22:02:11 +0100, jo44 napisał(a):

    > a nie lepiej coś takiego:
    > http://www.allegro.pl/item797060971_nikon_ls_1000_ok
    azja_tanio.html

    O ile dobrze pamiętam, to jest mutacja Coolscana II a za bardzo podobne
    pieniądze można ustrzelić na ebayu któregoś z Coolscanów III
    Nie jest to łatwe, ale możliwe.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 28. Data: 2009-11-03 21:49:53
    Od: "Jan" <t...@o...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Trudno dostępne, a ceny powariowały. Też to chciałem kupić. :/
    Mam kompletny zestaw do reprodukcji. Mogę sprzedać bo był kupiony do
    konkretnej pracy. Cena 250 zł.
    Zdjęcia mogę przesłacć na priva.
    Pozdrowienia
    Jan

  • 29. Data: 2009-11-04 06:55:03
    Od: Jakub Jewuła <b...@s...com.pl>

    azja_tanio.html
    > O ile dobrze pamiętam, to jest mutacja Coolscana II a za bardzo podobne
    > pieniądze można ustrzelić na ebayu któregoś z Coolscanów III
    > Nie jest to łatwe, ale możliwe.

    To jest skaner o generacje starszy. Kosztowal jakies koszmarne pieniadze.
    Na szczescie go nie kupilem - chwile pozniej wyszedl LS2000, kosztowal
    ze 3x mniej i byl 10x lepszy :)

  • 30. Data: 2009-11-04 11:57:25
    Od: Marek <b...@s...pl>

    Paweł W. pisze:

    > Fotografowanie slajdów i negatywów daje całkiem dobre rezultaty :P
    > Z efektywnym usuwaniem rys poprzez odpowiednie oświetlenie.

    [...]
    Możesz rozwinąć "usuwaniem rys poprzez odpowiednie oświetlenie"?

    --
    Marek