  • 11. Data: 2009-11-03 17:25:43
    Temat: Re: Tanie skanerki negatywów
    Od: "aadax" <k...@w...pl>

    Użytkownik ""Paweł W."" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:hcpooh$f2u$1@news.onet.pl...

    > Trudno dostępne, a ceny powariowały. Też to chciałem kupić. :/
    >
    > Pozdrawiam,
    > Paweł W.
    >
    > --
    > "A niektóre dzieci, jak się obrażą, to pokazują innym język. Ja też
    > pokazuję, ale ja wtedy mam rację". - Kasia, 4 lata,Newsweek Polska.

    ...a czemu nie skaner do slajdów i negatywów, ktoś chce sprzedać minotlę
    5400. Sam używam. Skaner nie do zajeżdżenia przez osobę prywatną, nawet
    nikon coolscan2000 z rozdzielczością 2700 dpi też jest dobrym skanerem. Oba
    widziałem chyba na allegro. Kartę scsi za grosze można kupić też na allegro.
    Do tego vuescan i bardzo dobry tandem. pozdrawiam R.

  • 12. Data: 2009-11-03 17:26:36
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    A tak w ogóle, to skąd jesteś? Twojego antyspamu nie jestem w stanie
    pokonać, więc pytam się publicznie ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 13. Data: 2009-11-03 17:27:42
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 3 Nov 2009 18:09:22 +0100, PW napisał(a):

    > Zdecydowanie z aparatu wyjdzie lepiej, tylko może nie takim czymś, a
    > standardem z pierścieniami i enerdowskim kopierem do slajdów, za którym
    > stawiasz lampę błyskową. Całość na statyw i wio. Zalety: RAW, wysoka
    > rozdzielczość obrazu i szybkość akcji, a jeśli zapniesz to do kompa przez
    > USB i masz livewiew, to praca równie wygodna jak ze skanerem.

    chyba znalazłem jeszcze coś lepszego:
    http://www.ephotozine.com/article/Using-a-slide-dupl
    icator-4813
    w cenie połowy tego co u góry i to od razu z canonowskim bagnetem..
    wydaje się, że warto spróbować.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 14. Data: 2009-11-03 17:34:46
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 18:26:36 +0100, "Paweł W." napisał(a):

    > A tak w ogóle, to skąd jesteś? Twojego antyspamu nie jestem w stanie
    > pokonać, więc pytam się publicznie ;)

    Ja nie mam antyspamu :-)
    To jest całkowicie prawidłowy a-dresik.
    Dowcip w tym, że spamerzy myślą tak samo jak ty :-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 15. Data: 2009-11-03 17:52:10
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

> [...]
    icator-4813
    > w cenie połowy tego co u góry i to od razu z canonowskim bagnetem..

    To jest bardzo fajne, ale ma jeden feler. Najmniejsza skala odwzorowania
    to 1:1, co wiąże się z tym, że albo będziesz fotografował tylko
    centralną część slajdu, albo będziesz je fotografował w 3 częściach i
    składał. Z negatywami będzie trudniej, chyba, że powsadzasz je w ramki
    od slajdów ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 16. Data: 2009-11-03 17:56:32
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:
    > Ja nie mam antyspamu :-)

    No to wysłałem ci maila z żądaniem potwierdzenia wiadomości. Żebym
    wiedział, że doszła ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 17. Data: 2009-11-03 18:05:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 18:52:10 +0100, "Paweł W." napisał(a):

> [...]
    > centralną część slajdu, albo będziesz je fotografował w 3 częściach i
    > składał. Z negatywami będzie trudniej, chyba, że powsadzasz je w ramki

    trochę by to było bez sensu jeśli takie coś nie obejmuje pełnej klatki.
    aaa... masz na myśli cropa w canonie?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 18. Data: 2009-11-03 18:14:05
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:

    > trochę by to było bez sensu jeśli takie coś nie obejmuje pełnej klatki.
    > aaa... masz na myśli cropa w canonie?

    Tak.
    Żeby objąć cały kadr w kadrze swojego C400D, potrzebujesz skali
    odwzorowania 1:1,6. Inaczej sfotografujesz tylko fragment odpowiadający
    powierzchni twojej matrycy (skala 1:1).

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 19. Data: 2009-11-03 18:31:41
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 03 Nov 2009 19:14:05 +0100, "Paweł W." napisał(a):

    > Żeby objąć cały kadr w kadrze swojego C400D, potrzebujesz skali
    > odwzorowania 1:1,6. Inaczej sfotografujesz tylko fragment odpowiadający
    > powierzchni twojej matrycy (skala 1:1).

    trudno, już zamówiłem, bo cena 80 zł nie jest taka, żeby się zastanawiać.
    Najwyżej będę knuć, żeby skrócić.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 20. Data: 2009-11-03 18:39:08
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Waldek Godel pisze:
    > trudno, już zamówiłem, bo cena 80 zł nie jest taka, żeby się zastanawiać.
    > Najwyżej będę knuć, żeby skrócić.

    Oj nie tak łatwo. Ale cena kusi. A może poszukaj wśród życzliwych
    znajomych kogoś z aparatem pełnoklatkowym? Niezależnie od systemu.
    Mocowanie jest na T-ring(czy jak to się nazywa). Wykręcasz canonowe, a
    nakręcasz nikonowe, czy sonowe i fotografujesz.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.