    From: "Robert_J" <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Tanie skanerki negatywów
    Date: Tue, 3 Nov 2009 16:01:45 +0100

    > Ktoś widział efekty działania tegoż? Chciałbym zdigitalizować
    > kilkadziesiąt
    > filmów, cena skanerka wychodzi niżej niż cena zlecenia zrobienia tego,
    > zastanawiam się, czy nie ZA tanio...

    Nie wiem jak te o których piszesz, ale ja kiedyś zakupiłem Plustek 7200.
    Szczerze powiem że nie miałem okazji za długo go poćwiczyć ponieważ
    odesłałem do sprzedawcy (Pixmania, brak polskiej instrukcji). Ale raczej
    jakość tych skanów była słabiutka. Być może po prostu nie umiałem go
    obsługiwać... Ale potwierdzają to też opinie innych użytkowników, bo wtedy
    trochę takowych szukałem. Tak więc albo decydujesz się na kiepską jakość i
    kupujesz taki skanerek, albo niestety trzeba zapłacić w profesjonalbym labie
    za dobrej jakości materiał. Przynajmniej na tyle dobrej na ile sama klisza
    pozwoli :-).
    Weź też pod uwagę że większość negatywów prawdopodobnie będzie porysowana,
    czego na kliszy nie widać, przynajmniej moje takie były. Na skanach, mimo
    redukcji i innych cudeniek :-) wszystko wyszło... Trochę szkoda, bo naprawdę
    mam sporo starych negatywów, których nawet odbitek nie ma :-(.