  • 101. Data: 2010-05-07 05:44:02
    Temat: Re: TVN Turbo "Pirat"
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Jurand j...@i...pl ...

    > Nie żartuję - po prostu umiem dokładnie co do słowa interpretować
    > przepisy. Przepisy KD mają to do siebie, że MUSISZ je stosować
    > DOKŁADNIE słowo po słowie i nie dodawać nic od siebie, ani też nic nie
    > ujmować. Na razie Tobie tej umiejętności, jak widać, brakuje.
    > Zacytowałem Ci przepisy dokładnie tak, jakie jest ich brzmienie, a Ty
    > dalej udajesz, że tam nic takiego nie jest napisane.

    tylko pod warunkiem, jezeli przejezdzanie linii zinterpretujesz jako jej
    faktyczne przekraczanie, a nie jako znajdowanie sie na innym pasie niz
    swój.
    Intencja ustawodawcy była taka, ze masz nie znajdowac sie na innym pasie.
    Inaczej mowiac - jezeli zaczałes wyprzedzanie na przerywanej, dalej
    wyprzedzasz a masz linie jednostronnie przekraczalna, to znajdujac sie na
    pasie prawym (wyprzedzasz) wlasie przekraczasz linie ciagla i nie ma tu
    znaczenia, ze fizycznie jej nie przejezdzasz, wazne jest to, ze znajdujesz
    sie na złym pasie.

  • 102. Data: 2010-05-08 00:34:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 5 May 2010, Jurand wrote:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał

    ^^^^^ ^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^ ^ ^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Rozróżniasz wyprzedzanie na przejściu dla pieszych od wyprzedzania poza tym
    > przejściem?

    Odnoszę wrażenie, że wszyscy obecni doskonale rozróżniają.
    Za to znaczenia słów "zawsze", "nigdy" i podobnych niekoniecznie ;)

    > Co ma wspólnego obecność linii przerywanej z przejściem dla pieszych?

    Nisko latający kwantyfikator.
    Strasznie kalecząca rzecz... ;)
    *ZAWSZE* oznacza *ZAWSZE* (czyli również na przejściu na pieszych)
    Prawidłowo powinno być: "o ile inne przepisy nie wchodzą w rachubę"
    *lub* "na niewyróżnionym inaczej odcinku drogi" lub podobnie, i dalej:
    "które to przepisy są ważniejsze" oraz "o ile nie łamiesz również
    tamtych przepisów" (a najlepiej bez tych dwu końcowych ozdobników,
    emfaza nie popłaciła).

    pzdr, Gotfryd

  • 103. Data: 2010-05-08 23:11:43
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 5 May 2010 08:38:01 +0200, gosmo napisał(a):

    > Ten program jest świetny, ujawnia głupotę wśród policji i komentatorów
    > telewizyjnych ;) Mi się bardzo podobał odcinek, gdy chcieli wmówić gościowi,

    Raczej autorów tekstu. Lektor czyta co mu napiszą i tyle go obchodzi.

    --
    ___________ (R)
    ___/ /_ ___ os. Jagiellońskie 13/43 31-833 Kraków (012 378 31 98)

  • 104. Data: 2010-05-08 23:13:02
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 05 May 2010 10:05:19 +0200, Mirek Ptak napisał(a):

    > Wracasz na pas *przy* linii przerywanej.
    > A nie wolno:
    >
    >| :| |
    >| :| |
    >| :| |
    >| : |
    >| : |
    >
    > Bo wracasz na pas przy linii ciągłej.

    Dlaczego nie wolno? Wszak przejeżdżam przez linię od strony przerywanej, co
    jest dozwolone.

  • 105. Data: 2010-05-08 23:16:18
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Wed, 05 May 2010 13:37:45 +0200, Arek (G) napisał(a):

    > Ten program ogląda się tylko i wyłącznie dla komentarzy p. Knapika. To
    > jest klasa sama w sobie:)

    To nie sa komentarze p. Knapika. On jest tylko lektorem. Czyta to, co autor
    mu podeśle i zapłaci.

  • 106. Data: 2010-05-08 23:19:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Thu, 06 May 2010 12:43:09 +0200, J.F. napisał(a):

    > No wiesz, sa w sadach trzy instancje i uwzgledniaja apelacje.
    > Sad sie czasem myli, a moze nawet czesto :-)

    To czemu nie apelowali?

  • 107. Data: 2010-05-09 09:37:12
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 8 May 2010 23:19:48 +0200, Adam Płaszczyca wrote:

    >To czemu nie apelowali?

    Moze uwazaja ze w tak drobnej sprawie nie warto.

    J.

  • 108. Data: 2010-05-09 09:38:57
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 09 May 2010 09:37:12 +0200, J.F. wrote:

    >Moze uwazaja ze w tak drobnej sprawie nie warto.

    I zaraz .. w ogole moga apelowac ?
    Sprawa jest o wykroczenie, policjant jest swiadkiem, o orzeczeniu nikt
    ich chyba nawet nie informuje ?

    J.

  • 109. Data: 2010-05-09 10:34:08
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    wiadomości news:Xns9D713958631C3budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1.
    ..
    > Użytkownik Jurand j...@i...pl ...

    > tylko pod warunkiem, jezeli przejezdzanie linii zinterpretujesz jako jej
    > faktyczne przekraczanie, a nie jako znajdowanie sie na innym pasie niz
    > swój.

    Zmiana pasa to jest zmiana pasa. Pasy oddzielone są liniami - przeróżnymi -
    ciągłymi, przerywanymi, pojedynczymi, podwójnymi...
    Nie ma czegoś takiego jak "interpretacja czy to było faktyczne przekraczanie
    pasa, czy też nie".
    Albo linię na drodze przekraczasz, albo nie. Intepretować tutaj nie ma
    czego.

> [...]
    > znaczenia, ze fizycznie jej nie przejezdzasz, wazne jest to, ze znajdujesz

    A skąd wiesz, jaka była intencja ustawodawcy? Gdyby miał taką intencję, to
    by to w przepisach zawarł. Nie zostało to zawarte - nie ma tematu. To są
    przepisy, a nie dyskusja pod blokiem z piwem w dłoni.

    Jurand.

  • 110. Data: 2010-05-09 11:00:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail t...@o...spamnie.org.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Dlaczego nie wolno? Wszak przejeżdżam przez linię od strony
    > przerywanej, co jest dozwolone.

    dlatego, ze zanim zaczniesz wracac na swój pas, jestes na pasie , gdzie
    przerywana linia jest po takiej stronie, ze na ten pas wjechac by ci nie
    było wolno.
    Ergo - przepis dosłownie mowi, ze nie wolno przejezdzac lini ciagłej, ale
    jako intencja - masz sie nie znajdowac na innym pasie, jezeli masz linie
    ciagla przy pasie po ktorym defaultowo powinienes sie poruszac.

    Tradycyjnie - nie mozna az tak bardzo literalnie czytac prawa!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Człowiek może być zakochany jak szaleniec, ale nie jak głupiec."