  • 1. Data: 2011-11-06 01:15:14
    Temat: eagle - edycja elementu na PCB ?
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Może jestem dziwny, ale jakoś z Eagle 5.11.0 nie mogę dojść do porozumienia.
    Mam zaroutowaną PCB. Są na niej elementy (z bibliotek standardowych).

    Powiedzmy opornik z nóżkami. I chciałbym mu jedną nóżkę (pad)
    powiększyć, bo mam dużo miejsca i łatwiej będzie się lutowało. A drugi
    pad dać malutki bo jest tam wąsko.
    Podobny problem - złącze, powiedzmy D-Sub25 - niektóre styki nie są
    używane, pad zostaje bo musi zostać dziurka, ale miedź bym mu zmniejszył
    bo nic nie przewodzi.
    Inny problem - chciałbym "oderwać" od elementu (np opornika z nóżkami)
    jeden pad i go przenieść kawałek dalej (stworzyć opornik o rozstawie
    nóżek taki jak mi odpowiada w danym miejscu pcb)

    Jak to zrobić? Jak edytować elementy/footprinty na pcb? (da się to w
    ogóle, bez tworzenia własnej biblioteki i własnych elementów na tą okazję?).
    Nie takie rzeczy w Altrium/Protel już w 99SE robiło się paroma
    kliknięciami...

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 2. Data: 2011-11-06 12:12:34
    Temat: Re: eagle - edycja elementu na PCB ?
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2011-11-06 02:15, BartekK pisze:
> [...]
    > ogóle, bez tworzenia własnej biblioteki i
    > własnych elementów na tą okazję?).
    > Nie takie rzeczy w Altrium/Protel już w 99SE

    Chyba najprościej będzie edytować gotowy plik
    (np. PDF) z rysunkiem ścieżek, np. w Inkscape.
    Można oczywiście dodać do biblioteki jakieś
    fikuśne footprinty ale IMHO to rzeźba w kale,
    szczególnie jeśli to pojedyncza płytka.

    JK

  • 3. Data: 2011-11-06 12:36:03
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-11-06 13:12, JK pisze:
    > Chyba najprościej będzie edytować gotowy plik (np. PDF) z rysunkiem
    > ścieżek, np. w Inkscape.
    W pdf? A jak to mam później wysłać do płytkarni, żeby się chłopaki nie
    popłakali ze śmiechu przy zgrywaniu warstw, przelotek i całej reszty?

    > Można oczywiście dodać do biblioteki jakieś fikuśne footprinty ale IMHO
    > to rzeźba w kale, szczególnie jeśli to pojedyncza płytka.
    Widzę więc że cały ten Eagle to rzeźba w kale, od wersji 4.x nic się nie
    poprawia, już wolałbym robić płytki w paicie niż zapłacić 200EUR za ten
    niedorobiony soft z interfejsem z lat 90tych

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 4. Data: 2011-11-06 12:52:55
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2011-11-06 13:36, BartekK pisze:
    > W pdf? A jak to mam później wysłać do
    > płytkarni, żeby się chłopaki nie popłakali ze
    > śmiechu przy zgrywaniu warstw, przelotek i
    > całej reszty?

    Nic nie pisałeś o stopniu skomplikowania
    twoich płytek.
    Eagle jest dla amatorów, nie wiedziałeś o tym?
    Profesjonaliści powinni używać profesjonalnego
    softu, za profesjonalne pieniądze :-)

    > Widzę więc że cały ten Eagle to rzeźba w kale,
    > od wersji 4.x nic się nie poprawia, już
    > wolałbym robić płytki w paicie niż zapłacić
    > 200EUR za ten niedorobiony soft z interfejsem z
    > lat 90tych

    Oczywiście. Sugeruję więc wybrać Painta.

    JK

  • 5. Data: 2011-11-06 13:19:00
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    BartekK <s...@N...org> napisał(a):
    > Widzę więc że cały ten Eagle to rzeźba w kale, od wersji 4.x nic się nie
    > poprawia, już wolałbym robić płytki w paicie niż zapłacić 200EUR za ten
    > niedorobiony soft z interfejsem z lat 90tych

    Ale czy to taki duży problem zrobić sobie nowy element w bibliotece?

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2011-11-06 13:29:56
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello JK,

    Sunday, November 6, 2011, 1:52:55 PM, you wrote:

    > Nic nie pisałeś o stopniu skomplikowania
    > twoich płytek.
    > Eagle jest dla amatorów, nie wiedziałeś o tym?
    > Profesjonaliści powinni używać profesjonalnego
    > softu, za profesjonalne pieniądze :-)

    Wiesz.... Przesunięcie pada i korekta jego rozmiarów jest możliwa w
    darmowym KiCADzie.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 7. Data: 2011-11-06 13:38:19
    Od: BartekK <s...@N...org>

    > Ale czy to taki duży problem zrobić sobie nowy element w bibliotece?
    Nie wiem? Zrobienie takiej zmiany powinno być prostsze niż tworzenie
    nowego elementu.
    Przecież pytam się o rzeczy tak proste jak zmiana pogrubienia fontu albo
    zmiany wielkości liter w edytorze tekstu. A tu się okazuje że "wystarczy
    zedytować sobie font w bibliotece fontów".

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 8. Data: 2011-11-06 13:42:50
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2011-11-06 14:29, RoMan Mandziejewicz
    pisze:

    > Wiesz.... Przesunięcie pada i korekta jego rozmiarów jest możliwa w
    > darmowym KiCADzie.
    >
    > [...]

    No to autor wątku ma odpowiedź. Zamiast
    "badziewnego" Eagle użyć KiCADa.
    Osobiście nie używałem KiCADa i nie wiem czy
    jest to takie proste.

    JK

  • 9. Data: 2011-11-06 13:45:56
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2011-11-06 14:38, BartekK pisze:

> [...]
    > zmiana pogrubienia fontu albo zmiany wielkości
    > liter w edytorze tekstu. A tu się okazuje że
    > "wystarczy zedytować sobie font w bibliotece

    Przed tobą świetlana przyszłość. Raz, dwa
    napiszesz kilka linijek kodu i zarobisz n-kasy
    za najlepszy na świecie program do edycji i
    routingu PCB.

    JK

  • 10. Data: 2011-11-06 14:04:42
    Od: Mario <m...@...pl>

> [...]
    > poprawia, już wolałbym robić płytki w paicie niż zapłacić 200EUR za ten
    > niedorobiony soft z interfejsem z lat 90tych

    Kicad masz za darmo a spokojnie można edytować każdy pad na pcb bez
    przerabiania biblioteki.

    --
    pozdrawiam
    MD