  • 1. Data: 2011-04-18 17:56:48
    Temat: T410/8840p/X201 stacja dokująca + 3 monitory
    Od: Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl>

    Szanowni,

    Muszę wybrać służbowego laptopa, między trzema modelami: Lenovo T410, HP
    Elitebook 8440 lub Lenovo X201.
    Jest tylko 1 wymagany aspekt: chcę czepić do tego 3 zewnętrzne monitory
    za pomocą analogowego D-SUBa, cyfrowego DVI lub DisplayPortu (wydajność
    nieważna - ani gier ani filmów)

    1.
    T410 ma stację dokującą 45N6678, a ta w opisie i na zdjęciu posiada
    zwykłe wyjścia analogowe, DVI, a nawet display port.
    Próbował ktoś? Działa to? Ile monitorów można czepić równocześnie?

    2.
    HP Elitebook 8440 zdaje się, że ma tylko VGA + DVI, wiec mało.

    3.
    Lenovo X201 z tego co widzę, ma stację dokującą tylko z VGA + Display Port.

    Czy jestem skazany na T410?

    Opcja z kartą graficzną na USB może nie przejść, czy bywają jakieś
    zewnętrzne karty graficzne z interfacem Express Card?
    Wiem, że bywają stacje dokujące z miejsce na grafikę PCI-E ale chyba też
    wolałbym tego uniknąć (koszty).
    Najchętniej użyłbym takiego czegoś (nie moja aukcja ani nic!):
    http://allegro.pl/dell-multi-hub-monitor-display-por
    t-i1557867772.html
    ale nie dość że drogie to znając życie z moimi monitorami nie zdziala
    (nie Delle) - choć idea najbardziej mi się podoba.

    Ew. jakieś inne laptopy HLenovo/HP z tej półki cenowej ze stacjami
    dokującymi, które w prostszy sposób spełniły by moje wymagania?

    Wielkie dzięki z góry za pomoc :-)

    --
    Adam 'Adak' Kępiński a...@t...pl GG: 1004327

  • 2. Data: 2011-04-18 20:57:11
    Temat: Re: T410/8840p/X201 stacja dokująca + 3 monitory
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

    Adam 'Adak' Kępiński <a...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    > zwykłe wyjścia analogowe, DVI, a nawet display port.
    > Próbował ktoś? Działa to? Ile monitorów można czepić równocześnie?

    Nie próbowałem podpinać 3 monitorów na raz, ale myślę że maks które obsłuży to 2
    jednocześnie.
    Mam t410 i ten replikator portów ale podpinałem jednocześnie jedynie VGA oraz DVI
    Po otwarciu pokrywy ekranu jeden z monitorów gasł z czego może wynikać, że karta
    obsłuży maks
    2 wyjścia jednocześnie.

    Niestety nie mam w tej chwili żadnego nieużywanego T410 by sprawdzić 3 monitory
    jednocześnie.

    Ale zgodnie z tym co jest napisane na stronie:
    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/MIGR-7287
    1.html

    Three video ports:
    Any two, of the three, video ports can be used simultaneously

    Ja mam model z kartą intela, może te z Nvidią potrafią więcej, nie mam jak sprawdzić.

    Ale raczej 3 na raz nie uda Ci się uruchomić.

    > 2.
    > HP Elitebook 8440 zdaje się, że ma tylko VGA + DVI, wiec mało.

    Nie wiem, nie mam.

    > 3.
    > Lenovo X201 z tego co widzę, ma stację dokującą tylko z VGA + Display Port.

    Tu też podłączałem jeden monitor przez VGA a drugi przez DisplayPort (przejściówką
    DisplayPort-DVI). Tu też jeden z monitorów się wyłączał po podniesieniu pokrywy
    ekranu
    w laptopie.
    Model również z grafiką intela.

    --
    gs

  • 3. Data: 2011-04-18 21:11:34
    Od: Grzegorz S <g...@s...waw.pl>

> [...]

    > ale nie dość że drogie to znając życie z moimi monitorami nie zdziala
    > (nie Delle) - choć idea najbardziej mi się podoba.

    Jest jeszcze takie coś od Matroxa

    http://www.matrox.com/graphics/en/products/gxm/

    Dodatkowo przejrzyj stronę Lenovo odnośnie obsługi wielu monitorów na laptopach z
    grafiką
    Nvidia Optimus, to powinno rozwiać Twoje wątpliwości.

    http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.
    do?lndocid=MIGR-76617

    Wygląda na to, że się da nawet 4 ale wymaga to innego replikatora portów w wersji
    Plus
    oraz modelu T410 z grafiką Optimus.
    Ale to tak pobieżnie przejrzałem, Ty się wczytaj dokładniej.
    Obecnie wchodzi T420 z SandyBridge może tu się coś zmieni i warto kupić ten nowszy
    model?

    Mam nadzieję, że mogłem pomóc.

    grzesiek