  • 221. Data: 2015-06-12 18:42:14
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:mlf187$gvg$...@n...news.atman.pl...
    On 2015-06-12 12:19, J.F. wrote:

    >Bo jak wiadomo przy drogach rosną same Bartki;)

    Skoro Bartek nie jest kolosem, to gdzies po drodze drzewo zaczyna
    przyrastac coraz mniej.
    A wiec coraz mniej tlenu "produkowac".

    >Ale mniej niż dorosłe drzewo.

    dorosle, czyli juz slabo rosnace ?
    To mam watpliwosci czy mniej.

    >Z tym, że to po pierwsze trzecia prawda,

    Pod jakim wzgledem ?

    >a po drugie od pana to dostawał, to że mu wolno było (a w zasadzie
    >miał obowiązek) w pańskiej wsi mieszkać.

    No wlasnie - trzecia prawda z tym "wolno mu bylo" :-)

    >W tym, że mają one swoich właścicieli. A tym właścicielom te drzewa
    >tak samo przydatne jak kierowcom przy drodze:P

    Czemu ? Powinno im byc wszystko jedno czy dostana pieniadze za
    zalesianie czy za ugorowanie.
    No chyba, ze przewidujacy sa :-)

    J.

  • 222. Data: 2015-06-12 19:07:07
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 18:42, J.F. wrote:

    > Skoro Bartek nie jest kolosem, to gdzies po drodze drzewo zaczyna
    > przyrastac coraz mniej.
    > A wiec coraz mniej tlenu "produkowac".

    Podobnie jak człowiek, ale dalej dorosła osoba wpieprza więcej niż
    noworodek:)

    > dorosle, czyli juz slabo rosnace ?
    > To mam watpliwosci czy mniej.

    No a ja nie- porównaj ilość liści i powinno ci coś do głowy przyjść. Ale
    OT się robi.

    > Pod jakim wzgledem ?

    "W 1520 r. sejm postanowił, że każdy chłop musi _co_najmniej_ jeden
    dzień w tygodniu przepracować bez zapłaty w folwarku swego pana. W
    Polsce w późniejszym okresie wprowadzono naliczanie pańszczyzny od
    wielkości gruntu posiadanego przez chłopa za pomocą dni w tygodniu
    przypadających na łan - np. pańszczyzna 4 dni od łana tygodniowo
    oznaczała, że chłop mający połowę łana miał odpracować u pana 2 dni na
    każdy tydzień, a posiadacz 1 łanu - 4 dni; ponadto chłop nie musiał
    odpracowywać wyłącznie sam pańszczyzny - jeśli przez 1 dzień pracował
    wraz z 2 synami powyżej określonego wieku i 1 parobkiem, to zaliczano mu
    4 dni. W XVII w. pańszczyzna osiągała wymiar 6 dni pracy darmowej
    tygodniowo."

    Czyli nie jeden dzień tylko conajmniej jeden dzień i na końcu sześć dni
    z 7. O tym co za to dostawał to już nie wspomnę oraz w dupie miał drzewa
    przy drogach, bo nigdzie mu nie było wolno pojechać. To było czyste
    niewolnictwo.

    > Czemu ? Powinno im byc wszystko jedno czy dostana pieniadze za
    > zalesianie czy za ugorowanie.
    > No chyba, ze przewidujacy sa :-)

    To idz i im wytłumacz, że drzewa na polu to fajna rzecz.

    Shrek

  • 223. Data: 2015-06-12 20:00:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Tak można uzasadnić każdy wydatek.

    Tylko jezeli chce sie stosowac argumentacje ad absurdum.
    Tu mówimy o sytuacji w ktorej przetargi koncza sie cenami ujemnymi...

  • 225. Data: 2015-06-12 20:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Rozumiem że jak pierdolniesz w drzewo to u św Piotra dasz msg-id do
    > dyskusji, i on to drzewo unieważni?

    Toz przeciez własnie o tym pisze, zeby wyciac zawczasu!
    Sadziłem, ze osiagnelismy wczoraj kompromis co do naszego stanowiska w
    sprawie wycinki?

  • 224. Data: 2015-06-12 20:00:14
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Może dlatego, że lasy są skupione i drewno specjalnie na wycinkę? Skoro
    > hipermarkety zarabiają na sprzedaży z 1% marżą to dlaczego GSy w
    > pospPGRach pozamykali?

    Z ciekawosci - ten 1% marzy w marketach to z ktorej urban legend wziałes?

  • 226. Data: 2015-06-12 20:17:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 20:00, Budzik wrote:

    > Toz przeciez własnie o tym pisze, zeby wyciac zawczasu!

    "> i tam gdzie są drzewa jadę wolniej.
    Po co jechać wolniej?"

    Skoro są, to znaczy że ich za wczasu nie wycięto.

    > Sadziłem, ze osiagnelismy wczoraj kompromis co do naszego stanowiska w
    > sprawie wycinki?

    No ustaliliśmy nasze stanowisko. Nie sprawdzałem, ale wydaje mi sie, że
    od wczoraj drzewa nie zniknęły. Więc jak są to ja zwalniam. Jak ty
    uważasz, że przybicie tezy na usenecie problem rozwiązuje, to ja proszę
    o ładną pogodę na weekend:P

    Shrek.

  • 227. Data: 2015-06-12 20:19:24
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 20:00, Budzik wrote:

    > Z ciekawosci - ten 1% marzy w marketach to z ktorej urban legend wziałes?

    Tak strzeliłem. Może błędnie. Natomiast teza jest taka, że jak opłaca
    się gdzieś postawić hipermarket nie oznacza, że opłaca się je postawić w
    każdej gminie.

    Shrek.

  • 228. Data: 2015-06-12 20:21:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 20:00, Budzik wrote:

    > Tylko jezeli chce sie stosowac argumentacje ad absurdum.

    Ale to ty stosujesz głupi argument - wydajmy tą kasę na to, bo przecież
    można wydać głupiej;)

    > Tu mówimy o sytuacji w ktorej przetargi koncza sie cenami ujemnymi...

    Z tym, że pisałem ci, czemu nie jest to regułą.

    Shrek.

  • 229. Data: 2015-06-12 20:38:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-12 o 19:07, Shrek pisze:

    > Podobnie jak człowiek, ale dalej dorosła osoba wpieprza więcej niż
    > noworodek:)

    Ale tlen nie produkuje się od wpieprzania, tylko od rośnięcia (produkcji
    drewna) - dorosłe drzewo tlenu już *nie produkuje*

    (co wyprodukuje O2 w postaci fotosyntezy [tylko w dzień] zużyje w
    procesie oddychania [w dzień i w nocy]).

    Ten, kto mówi, że mu rośliny produkują tlen musi pamiętać w takim razie,
    że w noc rośliny go duszą.

    --
    Liwiusz

  • 232. Data: 2015-06-12 20:53:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale to ty stosujesz głupi argument - wydajmy tą kasę na to, bo
    > przecież można wydać głupiej;)

    Kazdy czyta to co chce.
    Najpierw napisałem, ze korzysci przewyższaja wydatki ale tego nie
    zauwazyłes...

    > Z tym, że pisałem ci, czemu nie jest to regułą.

    Pisałes. Ale nie wiem czy mówisz tak bo znasz temat, czy tak sobie wrozysz
    jak to było z tą bzdurką o 1% marzy w marketach.
    Możesz cos wiecej napisac? Te przetargi z cenami ujemnymi to były jakies
    wyjatkowe drogi czy cos innego decydowało?
    Realne koszty sa wieksze? Co konkretnie miałes na mysli?

    P.S.
    Osobiscie uwazam, ze problemem jest sposób rozpisywania przetargów ale to
    jest inna inszosc.