  • 230. Data: 2015-06-12 20:53:40
    Temat: Re: Szkoda że nie prowadził jakiś obrońca drzew...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > "> i tam gdzie są drzewa jadę wolniej.
    > Po co jechać wolniej?"
    >
    > Skoro są, to znaczy że ich za wczasu nie wycięto.

    Ale w tym watku rozmawiamy co by było gdyby.
    Ustalilismy juz ze lepiej drzewa wyciac, ze wtedy drzew nie ma i ze w
    zwiazku z tym i zwalniac profilaktycznie nie trzeba.

    Innych efektów nie oczekiwałem.

  • 231. Data: 2015-06-12 20:53:40
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Tak strzeliłem. Może błędnie. Natomiast teza jest taka, że jak opłaca
    > się gdzieś postawić hipermarket nie oznacza, że opłaca się je postawić
    > w każdej gminie.

    A odnosząc do drzew?
    Ze czasami trzeba bedzie cos zapłacic za wycinke?
    Nie mam złudzeń.
    Ale skoro czesto kosztuje to 0 to przy odpowiednim pilnowaniu kosztów cena
    nie powinna być wygórowana.

  • 233. Data: 2015-06-12 20:58:15
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2015-06-12 o 18:24, Budzik pisze:

    > Ale jednak nowych nie chcesz...

    Nie szukałbym tu związku.
    Twoim argumentem jest, że usuwamy
    drzewa (oczywiście główną przyczyną jest bezpieczeństwo)
    dlatego, że najprościej je usunąć i najtaniej.
    Ustalcie tylko sobie ile metrów od drogi wycinacie.

  • 234. Data: 2015-06-12 21:01:54
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 20:38, Liwiusz wrote:

    > Ale tlen nie produkuje się od wpieprzania, tylko od rośnięcia (produkcji
    > drewna) - dorosłe drzewo tlenu już *nie produkuje*

    A masz. http://www.czasnalas.eco.pl/pliki/rola_drzew.pdf wykres 2 -
    zapewne tendencyjne, ale same dane zapewne sensowne.

    > (co wyprodukuje O2 w postaci fotosyntezy [tylko w dzień] zużyje w
    > procesie oddychania [w dzień i w nocy]).
    >
    > Ten, kto mówi, że mu rośliny produkują tlen musi pamiętać w takim razie,
    > że w noc rośliny go duszą.

    Tylko że tak około 10 razy mniej niż produkują go w dzień.

    Shrek.

  • 235. Data: 2015-06-12 21:05:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 20:53, Budzik wrote:

    > A odnosząc do drzew?

    Że nie ma co porównywać wycinki lasu, który jest w jednym miejscu z
    gatunków, które się do wycinki szczególnie nadają do przypadkowych drzew
    w różnym stanie rozsiancyh na dużym obszarze.

    > Ze czasami trzeba bedzie cos zapłacic za wycinke?
    > Nie mam złudzeń.
    > Ale skoro czesto kosztuje to 0 to przy odpowiednim pilnowaniu kosztów cena
    > nie powinna być wygórowana.

    Być może nie. Natomiast pomnożona przez wpisdu km dróg;)

    Jak już ustaliliśmy - skoro mamy ograniczone zasoby to wytnijmy te 20%
    na krajówkach i wojewódzkich co zrobi 80% roboty, a na gminnych po
    prostu nie zapierdalajmy i tyle. One i tak do tego nie służą, wiec nie
    ma co na siłe z nich robić dróg wyższej klasy. Po prostu kasy na to nie ma.

    Shrek.

  • 236. Data: 2015-06-12 21:12:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 20:53, Budzik wrote:

    > Kazdy czyta to co chce.
    > Najpierw napisałem, ze korzysci przewyższaja wydatki ale tego nie
    > zauwazyłes...

    Ale to dalej nic nie wnosi. Np mi opłacałoby się wybudować osiedle a
    potem sprzedać z zyskiem - korzyści przeważyłyby wydatki. Ale po prostu
    jakoś mnie nie stać;)

    > Pisałes. Ale nie wiem czy mówisz tak bo znasz temat, czy tak sobie wrozysz
    > jak to było z tą bzdurką o 1% marzy w marketach.

    Wróżę. A ty znasz?

    > Możesz cos wiecej napisac? Te przetargi z cenami ujemnymi to były jakies
    > wyjatkowe drogi czy cos innego decydowało?
    > Realne koszty sa wieksze? Co konkretnie miałes na mysli?

    Skoro tylko się zdarzały - a jak ktoś podawał przykłady (ty?) wcale nie
    było to regułą, to obstawiam, że jakieś specyficzne warunki występowały.
    Strzelam, że:

    Blisko jakiej ciepłowni czy innej elektrowni, a oni i tak drzewka do
    pieca wrzucać muszą, bo inaczej kara.

    Był przetarg na usunięcie 20 drzew, a akurat drwal mieszkała niedaleko,
    więc wykombinował, że będzie tym palił w piecu.

    Była to część większego kontraktu i liczyła się cena końcowa. W
    kosztorysie było 50 drzew, a wiedzieli że naprawdę jest 25 więc dali
    niższą cenę na ta pozycję, żeby im potem niej obcieli;)

    Itd.

    Sam napisałeś, że zdajesz sobie sprawę, że za darmo nie będzie.

    Shrek

  • 237. Data: 2015-06-12 21:13:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2015-06-12 20:53, Budzik wrote:

    > Ale w tym watku rozmawiamy co by było gdyby.
    > Ustalilismy juz ze lepiej drzewa wyciac, ze wtedy drzew nie ma i ze w
    > zwiazku z tym i zwalniac profilaktycznie nie trzeba.

    Spójrz jeszcze raz na tą drogę a postu otwierającego wątek. Nie - nie
    ustaliliśmy, na tej moim zdaniem miały zostac:P

    Shrek.

  • 238. Data: 2015-06-12 22:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Spójrz jeszcze raz na tą drogę a postu otwierającego wątek. Nie - nie
    > ustaliliśmy, na tej moim zdaniem miały zostac:P

    Miały zostac *na razie* :)
    wierze na słowo, nie pamietam jaki to był rodzaj drogi.

  • 239. Data: 2015-06-12 22:00:25
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Że nie ma co porównywać wycinki lasu, który jest w jednym miejscu z
    > gatunków, które się do wycinki szczególnie nadają do przypadkowych
    > drzew w różnym stanie rozsiancyh na dużym obszarze.

    Rozumiem.
    Jasne, dlatego ja raczej porównywałem do innych wycinek drzew przydrożnych.

> [...]
    > prostu nie zapierdalajmy i tyle. One i tak do tego nie służą, wiec nie
    > ma co na siłe z nich robić dróg wyższej klasy. Po prostu kasy na to

    Manipulujesz? Ustalilismy, ze najpierw wytnijmy te przy najruchliwszych
    drogach, a potem majac materiał do rozwazan - mozna zastanawiac sie co
    dalej.

  • 240. Data: 2015-06-12 22:00:26
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Ale to dalej nic nie wnosi. Np mi opłacałoby się wybudować osiedle a
    > potem sprzedać z zyskiem - korzyści przeważyłyby wydatki. Ale po
    > prostu jakoś mnie nie stać;)

    Wez kredyt!

    > Wróżę. A ty znasz?

    Nie. Dlatego ja nie twierdze, ze tak sie koncza wszystkie czy wiekszosc
    przetargów. Nie pisze tez o tym, co jest reguła, skoro nie wiem...
    Pisze tylko ze sie da, bo przykładów takich przetargów troche jest.

> [...]
    > kosztorysie było 50 drzew, a wiedzieli że naprawdę jest 25 więc dali
    > niższą cenę na ta pozycję, żeby im potem niej obcieli;)

    Znowu wróżysz z fusów...
    Nie ma co z tym dyskutować.

    > Sam napisałeś, że zdajesz sobie sprawę, że za darmo nie będzie.

    Ze niektore przetargi nie beda miały ceny 0 czy minusowej.