  • 21. Data: 2014-01-17 17:53:44
    Temat: Re: Sygnał akustyczny blokowania drzwi
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-01-17 17:04, yabba pisze:

    > nie ma zakazu zakłócania ciszy nocnej.

    Naprawdę?

    JK

  • 22. Data: 2014-01-17 17:55:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "JK" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:lbbn6u$1ku$1@dont-email.me...
    >W dniu 2014-01-17 17:04, yabba pisze:
    >

    >> nie ma zakazu zakłócania ciszy nocnej.
    >
    > Naprawdę?

    Ja nie znalazłem. Może jest gdzieś ukryty w przepisach. :(

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 23. Data: 2014-01-17 18:10:10
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-17 17:47, yabba pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości
    (...)

    > Służby nie reagują, sprawdzone kilkakrotnie przeze mnie i znajomych.
    > Według Policji i SM brak podstaw prawnych do interwencji na czyjejś
    > działce lub w mieszkaniu.

    Ciekawe - policja i SM ma jak najbardziej reagować w tej materii.
    Przyjść, pouczyć, zrobić notatkę itd. Jak to nie skutkuje to sprawa
    trafia do sądu.

    Art. 51.
    § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój,
    porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu
    publicznym, podlega karze aresztu (orzekanej w wymiarze od 5 do 30 dni)
    , ograniczenia wolności ( trwa 1 miesiąc) albo grzywny (wymierzanej w
    wysokości od 20 do 5000 złotych) .
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 ma charakter chuligański lub sprawca
    dopuszcza się go, będąc pod wpływem alkoholu, podlega karze aresztu,
    ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 3. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    Złóżcie skargę na pracę funkcjonariuszy.

    > Nie rozumiem dlaczego jest zakaz sekundowego działania syrenki alarmu, a
    > nie ma zakazu zakłócania ciszy nocnej, co jest przecież bardziej
    > dokuczliwe.

    Jest zakaz...

  • 24. Data: 2014-01-17 18:59:38
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-01-17 18:10, Artur Maśląg pisze:

> [...]
    > § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca spokój,
    > porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu

    czyli w prywatnym mieszkaniu nie

    > Jest zakaz...

    niby tak, ale co jeśli "to nie u nas ta impreza" i "nie wpuścimy was do
    środka" ?

    Łukasz

  • 25. Data: 2014-01-17 19:18:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-17 18:59, dddddddd pisze:

    > czyli w prywatnym mieszkaniu nie

    Co nie? Ja najbardziej tak.

    > niby tak, ale co jeśli "to nie u nas ta impreza" i "nie wpuścimy was do
    > środka" ?

    Wniosek do sądu - są świadkowie, jest policja z notatką, czy też
    potwierdzeniem organoleptycznym faktów...

  • 26. Data: 2014-01-17 20:41:13
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > ograniczenia wolności albo grzywny.
    > § 3. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.
    >
    > Złóżcie skargę na pracę funkcjonariuszy.

    Nie chcieli przyjąć zgłoszenie ponieważ nie jest to "w miejscu
    publicznym".

    > Jest zakaz...

    Na hałasy w domu nie ma zakazu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 27. Data: 2014-01-17 20:45:55
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    > czyli w prywatnym mieszkaniu nie
    ale tylko jeśli poza mieszkaniem tego nie słychać. Jeśli słychać poza
    mieszkaniem, to juz jest przestrzeń innego człowieka albo publiczna.
    ToMasz

  • 28. Data: 2014-01-17 21:07:41
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2014-01-17 20:41, yabba pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" <f...@p...com> napisał w wiadomości

    > Nie chcieli przyjąć zgłoszenie ponieważ nie jest to "w miejscu
    > publicznym".

    Jeżeli nie rozumiesz tego artykułu to weź prawnika i złóżcie skargę
    na funkcjonariuszy - "miejsce publiczne" nie ma nic do rzeczy.

    > Na hałasy w domu nie ma zakazu.

    Tak długo jak nie naruszają np. cytowanego artykułu KW.

  • 29. Data: 2014-01-17 23:17:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 Jan 2014, JK wrote:

    > Naprawdę?

    Dotąd nikt nie podał, a wielu na .prawo szukało.
    Jest wykroczenie w którym wymieniono "spoczynek nocny", ale
    na liscie wraz z innymi stanami. 51 KW.
    Z drugiej strony, takie wymienienie pozwala sądowy na interpretację
    "słownikową".

    pzdr, Gotfryd

  • 30. Data: 2014-01-17 23:51:53
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mniej więcej tak. Bardzo dobrze, że to w końcu został ukrócone.

    W kronikach usenetu bedzie odnotowane, ze sie przynajmniej w tym z Toba
    w pelni zgadzam;-).
    Jak mieszkalem w bloku, to sama radosc, jak o 3 w nocy podjezdzal dumny
    posiadacz auta i calemu osiedlu oznajmial dwukrotnym trabieniem, ze
    zamknal drzwi swojego bolidu.
    W calej tej euroglupocie przynajmniej to jedno im sie udalo sensownie
    wymyslic.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa