  • 41. Data: 2014-01-25 18:58:48
    Temat: Re: Sygnał akustyczny blokowania drzwi
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-17 15:15, yabba pisze:
    > Użytkownik "Trybun" <Y...@y...com> napisał w wiadomości
    >
    > Czy chodzi Ci o potwierdzanie włączania i wyłączania alarmu
    > samochodowego również poprzez dźwięk syrenki alarmowej?
    >
    > Stare centralki alarmowe miały taką "funkcję" standardowo włączoną.
    > Można to było zmienić przełącznikiem w centralce albo kombinacją
    > przycisków na pilocie. Od około 2004 roku Unia w swojej bezdennej
    > mądrości zabroniła akustycznego informowania o włączaniu alarmu.
    >
    > Musisz zobaczyć jaki typ centralki masz, zdobyć instrukcję do niej,
    > albo skontaktować się z producentem.

    Tak, właśnie o takie coś mi chodzi.
    Jeżeli to prawda to niestety ale już się załapuje na to i jestem ofiarą
    biurokratycznej głupoty.
    A po czym to można poznać jaki to typ centralki, no i gdzie jej szukać?

  • 42. Data: 2014-01-25 18:59:33
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-20 01:15, _Michał pisze:

    > Tak stare reno (znam tylko te 1992+)
    > mówiły "drzwi kierowcy nie domknięte", lewe tylne drzwi nie
    > domknięte", "bagażnik nie domknięty" itp..
    >
    > BMW robi "ding" i wyświetla, stare tekstowym komunikatem, nowsze
    > ikonką na lcd i na HUD.

    Mi np. bardziej chodzi to że jak już jestem w łodzi na jeziorze i nie
    mam pewności czy zamknąłem auto, to żebym mógł sprawdzić to z owej łodzi
    a nie podpływać do brzegu, wyłazić na brzeg i szukać wizualnego kontaktu
    z samochodem, niż o komunikaty informujące o niedomkniętych drzwiach.
    A co do "francuzów" to faktycznie te stare miały komunikaty głosowe
    informujące o niedomkniętych drzwiach, niezapiętych pasach itd.
    Praktykują oni to jeszcze w nowszych modelach?

  • 43. Data: 2014-01-25 19:04:03
    Od: Trybun <Y...@y...com>

    W dniu 2014-01-20 10:11, anacron pisze:
    > W niektórych jest to zworka w innych kombinacja na pilocie w innych nie
    > ma takiej możliwości. Z problem zgłoś się do ASO, tam powinni mieć
    > najbardziej precyzyjne informacje.

    Spróbuję zasięgnąć języka u producenta poprzez internet. Dzięki za trop.

  • 44. Data: 2014-01-25 19:04:25
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 2014-01-25, Trybun <Y...@y...com> wrote:

    > Tak, właśnie o takie coś mi chodzi.
    > Jeżeli to prawda to niestety ale już się załapuje na to i jestem ofiarą
    > biurokratycznej głupoty.
    > A po czym to można poznać jaki to typ centralki, no i gdzie jej szukać?

    Moze i by ktos Ci tutaj, pomogl ale jestes na tyle tajemniczy, ze sie po
    prostu nie da. Skad ktos ma wiedziec gdzie masz szukac centralki nie
    wiedzac o jaki samochod chodzi? Moze byc wszedzie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 45. Data: 2014-01-25 23:54:14
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    > Tak, właśnie o takie coś mi chodzi.
    > Jeżeli to prawda to niestety ale już się załapuje na to i jestem ofiarą
    > biurokratycznej głupoty.
    > A po czym to można poznać jaki to typ centralki, no i gdzie jej szukać?

    Najprościej to obejrzeć centralkę i odczytać z niej nazwę producenta i
    model. Można tez próbować dojść po wyglądzie pilota, oczywiście jeśli masz
    do niej dedykowanego pilota. Najczęściej centralka jest schowana pod deską
    rozdzielczą. Chyba, że Twój samochód ma alarm fabrycznie wbudowany w
    elektronikę pokładową, wtedy jej nie znajdziesz.
    Jest 1001 różnych możliwości zamontowania i sterowania alarmem zależnych od
    widzimisię producenta samochodu, kreatywności producenta alarmu i
    pomysłowości montażysty alarmu. Rozwiązanie Twojego problemu może być
    banalne albo niewykonalne. Bardzo by pomogło jakbyś podał typ swojego
    samochodu i wrzucił zdjęcie pilota od alarmu.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba