  • 81. Data: 2012-02-09 13:19:26
    Temat: Re: Świetlówki ...
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    news:jh0fh1$psg$1@inews.gazeta.pl...
    > Tak prawde mowiac to nie wiem, ale to ma pewien sens zeby smieci
    > organiczne, papiery, itp powedrowaly do miejskiej spalarni smieci, a
    > puszki, butelki, sprezyny z mebli - do utylizacji. No i oczywiscie

    Tak, aha, mów mi Wujek...
    Mam gdzieś seryjkę kiepskich zdjęć, ale ciut widać, jak pojemnik z
    plastikiem i pojemnik z papierem, opróżniany jest na tę samą pakę...
    Odszukać, wrzucić gdzieś? :) Z mojego osiedlowego śmietnika... Fajna
    ekologia, kurtyzana jego rodzicielka... Segregacja :D

    > telewizory, radia i zarowki :-)

    Jak leży na fajansie, to zglądam czasem, co tam w środku, jak ładnie
    wygląda, ale do użytku się już nie nadaje, wyrywam trafa i głośniki,
    ewentualnie (sporadycznie już) lampy. Niewiele tego, ale czasem coś się
    pojawi.

    PS. Jak trafię, przyjrzę się, czy nadal papier i tworzywa leca na tę samą
    pakę. Tylko szkło na szczęście jest wywalane na osobną.

  • 82. Data: 2012-02-09 13:26:09
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "L501 aneryS" napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Marek Borowski" <m...@b...com.nospam>

    > Jest, ale wtedy trwalosc takiej zarowki to np 50h.
    > Im wieksza trwalosc tym gorsza sprawnosc.

    Wiadomo, że nic za darmo nie ma.

    > A i tak jest to glownie zrodlo ciepla a nie swiatla.

    Nie ma źródel idealnych...

    > A jestes pewien ze w ogole zauwazy roznice ?

    Osobiście niekoniecznie, ale układ nerwowy może już zauważyć. Lepiej diabła
    nie kusić. Poza tym też, są osoby ze skrajnym fotouczuleniem i tu też trzeba
    bardzo uważać na jakość światła.

  • 83. Data: 2012-02-09 13:31:02
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Niektorym moze trudno w to uwierzyc, ale sa tacy ktorzy maja 350km do
    > najblizszego warszawskiego autobusu :-)

    Spoko, jak się da, to pofocę. Na razie po prostu nie mam wystarczająco
    dobrego focidła do dyspozycji, aby uchwycić niezbędne niuanse...

    > A gdzie ?

    Gdzieś widziałem, jak trafię ponownie, to postaram się zapamiętać i wskazać
    miejsce.

    > Bo od lat sie chyba sodowki do tego celu uzywa, wczesniej rteciowki, i

    W sodówce też chyba rtęć jest...

    > to nawet nie w postaci lr-mix tylko dlawikowej.

    Mam jeszcze na osiedlu tradycyjne (wolę je "stokrotnie" od sodówek)
    rtęciówki, przylukam, jak się da.

    > Sodowe lampy tez sie olowiem lutuje, maja wysoka temperature pracy :-)

    Czyli jak mrówek, nie da się uniknąć... a komary - co będą żabki jeść, jak
    wybijemy wszystkie? :)

  • 84. Data: 2012-02-09 13:34:44
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Użytkownik "J.F" napisał w wiadomości grup
    >
    > Chyba znalazlem,
    > http://www.se.pl/wydarzenia/warszawa/na-francuskiej-
    jest-juz-swiatecznie_165123.html

    Ano, światło bardzo mi się podoba, barwy dobrze rozpalonej żarówki, nie
    męczy oczu, kolory wyjątkowo naturalne, jak na sztuczne oświetlenie. Jasne,
    stabilne, widać wszystko. Doskonale nadaje się do robienia zdjęć.

    > http://www.elektroonline.pl/news/3714,Ulica_w_centru
    m_Warszawy_oswietlona_LEDami

    A tej nie znam, nie mój rejon...

  • 85. Data: 2012-02-09 13:35:57
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > Zwykle kupowałem na stacji benzynowej. Nikt przy kasie nie pytał o stary.
    > Ten stary też zazwyczaj zostawiałem na stacji (niekoniecznie tej samej).
    > Mam wrażenie, że to były rzeczy od siebie niezależne, a także niezależne
    > od moich finansów. Ale może nie zwróciłem uwagi na jakiś drobiazg.

    A było spróbowac bez zwracania starego, bądź z opóźnionym jego oddaniem, co
    by zrobili :)

  • 86. Data: 2012-02-09 15:12:14
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "L501 aneryS" napisał w wiadomości grup
    >W sodówce też chyba rtęć jest...

    Jest. Ale jest tez i sod :-)

    >Mam jeszcze na osiedlu tradycyjne (wolę je "stokrotnie" od sodówek)
    >rtęciówki, przylukam, jak się da.

    Glowy nie dam, ale ostatnio to chyba rteciowki niepopularne, a
    zastepuje sie metalohalogenkowymi (MHI).

    Czyli takie "nie tylko sodowki". Rtec nadal zawieraja, ale luminoforu
    juz nie.

    A co bociany ?

    J.

  • 87. Data: 2012-02-09 15:15:17
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > A co bociany ?

    Efektem domina - po szeregu! ITD...

  • 88. Data: 2012-02-09 15:16:07
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Odszukać, wrzucić gdzieś? :) Z mojego osiedlowego śmietnika... Fajna
    >ekologia, kurtyzana jego rodzicielka... Segregacja :D

    Przy czym tu bardziej chodzi o to zeby odroznic rzeczy palne od
    niepalnych.
    Palne spalic, i nie miec problemu z wysypiskiem smieci.

    Plastiki sie akurat dosc dobrze pala, tylko nie wiem co z chlorem.

    J.

  • 89. Data: 2012-02-09 15:23:22
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ceny nie są kosmiczne (sam nigdy nie kupowałem), pytać należy
    > w sklepach turystycznych. Znajomy ma taki sklep w Warszawie,
    > dowiem się o dystrybutora. Ja takie coś widziałem pierwszy raz
    > 30 lat temu, więc żadna tam nowość. O, nawet znalazłem on-line:
    > http://www.sklep-militarny.com.pl/swiatla-chemiczne-
    lighstick-c-74.html

    To jednak kosmiczne. przecież do zwykłej żarówki (1zł) + prąd ma się nijak.
    Oczywiście o takich rzeczach jak łatwość zapalania, gaszenia, widmo,
    oddawanie barw to już nie wspominam.
    Znam te technologie, ale nawet jako zapalony turysta wolę zwykłą latarkę.
    Takie źródła światła to nie wiem czy grotołazi używają - a miałem okazję
    spróbować co znaczy brak światła w jaskini.
    Do technologi świetlików jeszcze długo nie dojdziemy, nawet słońce przyklęka
    przed nimi.
    Nawet podobnie jak z elektrowniami domowej produkcji: taniej z gniazdka
    zakładu energetycznego. Dobre w określonych warunkach, w tym przypadku
    baaardzo ekstremalnych i nie tanie.

    --
    Desoft

  • 90. Data: 2012-02-09 15:26:24
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F napisał:

    > Najprosciej to wystawic za brame, lub zostawic na parkingu - zalezy
    > gdzie wymieniasz.
    > I dlatego wlasnie jest potrzebne te 30 zl kaucji, zebys nie wybral
    > najprostszej linii :-)

    No właśnie z wystawianiem za bramę, to już więcej dźwigania niż przy
    włożeniu starego akumulatora od razu do bagażnika i wypieprzeniem go
    do pojemnika na stacji czy innym złomie. Wiem też, że są tacy, co na
    parking potrafią wywalić pety z popielniczki. Ale w stosunku do nich
    trzeba używać innych metod.

    Przypomniał mi się teraz film z Louisem de Funesem. Jednemu nic nie
    podejrzewającemu poczciwinie (de Funes właśnie) jakieś mafiozy czy
    inne badguye napakowały samochód kontrabandą. Prochy, brylanty i co
    tam jeszcze. Po drodze w samochodzie wciąż coś się psuje, a wymieniane
    są akurat te części, w których umieszczono przemycany towar. W końcu
    do celu dociera samochód czysty jak łza. W akumulatorze były bodajże
    diamenty. Gdy mechanik wymieniający akumulator mówi do de Funesowi, że
    stary to już szmelc i do niczego się nie przyda, ten po prostu bierze
    go i wrzuca do morza (akumulator, nie mechanika).

    W tej scenie nie ma żadnych podtekstów ekologicznych czy innych. Nie
    chodzi też o to, że sympatyczny facet robi tak niesympatyczną rzecz.
    Film jest stary, a kiedyś tak postępowano z niepotrzebnymi przedmiotami.
    Terazto się zmieniło. I bardzo dobrze.

    --
    Jarek