  • 11. Data: 2012-12-02 19:58:25
    Temat: Re: Światła przeciwmgłowe tylne - jedno czy dwa?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 02 Dec 2012 18:02:02 +0100, szufla wrote:

    > A jakie to samochody ?

    Smart ForTwo 2003r
    Fiat Seicento VAN 2004r
    Opel Vectra C 2007r
    Skoda Felicia Kombi 1997r

    Który ma dwa światła p.mgłowe? :)

    Tomek

  • 12. Data: 2012-12-02 20:05:18
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-02 19:58, Tomasz Stiller pisze:

    > Smart ForTwo 2003r
    > Fiat Seicento VAN 2004r
    > Opel Vectra C 2007r
    > Skoda Felicia Kombi 1997r
    >
    > Który ma dwa światła p.mgłowe? :)

    Felicja?

  • 13. Data: 2012-12-02 20:05:29
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Smart ForTwo 2003r
    > Fiat Seicento VAN 2004r
    > Opel Vectra C 2007r
    > Skoda Felicia Kombi 1997r
    >
    > Który ma dwa światła p.mgłowe? :)

    Strzelam nie szukajac zdjec:
    hmm... opel

    sz.

  • 14. Data: 2012-12-02 20:07:58
    Od: spider <s...@w...pl>

    W dniu 2012-12-02 15:54, Tomasz Stiller pisze:
    > Witam wszystkich serdecznie.
    >
    > Nurtuje mnie pewne pytanko. Czy PoRD okresla jednoznacznie ile powinno
    > byc swiatel przeciwglowych tylnych? Do tej pory wydawalo mi sie, ze
    > powinno byc jedno, ale spotkalem samochod z dwoma takimi swiatlami.

    Abstrahując od przepisów to wydaje mi się że bezpieczniej jest mieć
    jedno, no chyba że ktoś lubi wqrwiać "niecierpliwych" kierowców co mu
    siądą na zderzaku ;)

  • 15. Data: 2012-12-02 20:15:21
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Abstrahując od przepisów to wydaje mi się że bezpieczniej jest mieć jedno, no chyba

    > że ktoś lubi wqrwiać "niecierpliwych" kierowców co mu siądą na zderzaku ;)

    Wystarczy z sensem uzywac.

    sz.

  • 16. Data: 2012-12-02 20:17:19
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 02 Dec 2012 20:05:29 +0100, szufla wrote:

    > Strzelam nie szukajac zdjec:
    > hmm... opel

    Vectra ma symetryczne lampy, zatem dwie komory świateł p.mgłowych, ale w
    zależności od rynku na który trafia obsadzona jest albo lewa albo prawa
    strona. Moja ma żarówkę po lewej stronie, po prawej nie mam nawet
    instalacji do tego światła.

    Tomek

  • 17. Data: 2012-12-02 20:17:42
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 02 Dec 2012 20:05:18 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Felicja?

    Bingo :)

    Tomek

  • 18. Data: 2012-12-02 21:57:21
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-02 20:17, Tomasz Stiller pisze:

> [...]
    > zależności od rynku na który trafia obsadzona jest albo lewa albo prawa
    > strona. Moja ma żarówkę po lewej stronie, po prawej nie mam nawet

    Typowe rozwiązanie (choć same szczegóły techniczne bywają różne).
    Za to na różnych forach (i podobnych) pomysłów bez liku, jak tu
    zagospodarować żarówkę, która się nie świeci i zasilania
    nie posiada :)

    Parę przykładów:
    "w swojej VC kombi po liftingu fabrycznie miałem podłaczone jedno świtło
    przeciw mgielne z tyłu drugie to atrapa z gniazdem na żarówkę bez
    podłączenia zasilania
    zrobiłem obejście, połączyłem zasilanie od działąjącej lampy do drugiej
    w klapie, teraz posiadam dwa światła przeciwmgielne w VC kombi."
    "Kolega w VW Sharan miał kompletną instalację, ale nie miał żarówki i
    wyłamanego plastiku w lampie.
    Po dodaniu żarówki i wyłamaniu zaślepki tez ma 2 światła z tyłu"

    Jak widać "mania" nie jest uzależniona od PTR i czasów - kiedyś
    w poldonach podłączali dodatkowo przeciwmgłowe pod stopy, teraz
    będą uzdatniać drugim przeciwmgłowym, choć producent i homologacja
    jest temu wręcz przeciwna.

  • 19. Data: 2012-12-02 21:58:24
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    > Bingo :)

    To pewnie dlatego, że jeżdżę krótko, mało i miałem tylko
    melexa ;)

  • 20. Data: 2012-12-02 22:45:48
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Sun, 2 Dec 2012 14:54:08 +0000 (UTC), Tomasz Stiller napisał(a):

    > Nurtuje mnie pewne pytanko. Czy PoRD okresla jednoznacznie ile powinno
    > byc swiatel przeciwglowych tylnych? Do tej pory wydawalo mi sie, ze

    PoRD nie określa tego.

    > powinno byc jedno, ale spotkalem samochod z dwoma takimi swiatlami.

    Masz rację, wydawało Ci się.

    > Zatem jak to wyglada z punktu widzenia prawa, mozna miec dwa? Abstrahujac

    Można mieć dwa.

    Biorąc pod uwage co się dzieje na polskich drogach to chyba wolałbym, żeby
    wolno było mieć zero, a na inna liczbę trzeba by było przejść specjalny
    egzamin.

    --
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna