  • 1. Data: 2012-12-02 10:43:33
    Temat: Pęknięta osłona amortyzatora
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam,

    Łupnęło coś podczas jazdy z tyłu z lewej strony i odsłoniło "rdzeń"
    amortyzatora - http://s7.postimage.org/6e9s4whfd/DSC00036_U.jpg

    Pytanie, czy jest to naprawialne (w sensie naprawiamy, a nie wymieniamy
    zawieszenie)? A jeżeli tak, to robić czy czekać aż zawieszenie będzie do
    zrobienia i wtedy? Auto to Octavia z 2006r. i nic w zawieszeniu do tej
    pory nie było robione. Do końca grudnia mam przegląd i nie mam pojęcia
    czy takie coś dyskwalifikuje jego przejście.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2012-12-02 11:40:44
    Temat: Re: Pęknięta osłona amortyzatora
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

    "Karol Y" <k...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > nie było robione. Do końca grudnia mam przegląd i nie mam pojęcia czy takie

    osłonę i odbój wymień:
    http://allegro.pl/odboj-oslona-amortyzatora-tyl-skod
    a-octavia-i-i2795276770.html
    i tyle (aukcja przykładowa), chyba ze amor jest już kiepski, majątku nei
    kosztuje więc można wymienic za jednym zamachem

    Pzdr
    Piotrek

  • 3. Data: 2012-12-02 11:40:44
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

  • 4. Data: 2012-12-02 11:40:44
    Od: "X-Man" <k...@w...pl>

  • 5. Data: 2012-12-02 12:16:42
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-12-02 10:43, Karol Y pisze:
    > Witam,
    >
    > Łupnęło coś podczas jazdy z tyłu z lewej strony i odsłoniło "rdzeń"
    > amortyzatora - http://s7.postimage.org/6e9s4whfd/DSC00036_U.jpg

    To nie osłona tylko odbój. Można trochę zaczekać.

    Lewis

  • 6. Data: 2012-12-02 12:19:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    Użytkownik Karol Y napisał:
> [...]
    > pory nie było robione. Do końca grudnia mam przegląd i nie mam pojęcia
    > czy takie coś dyskwalifikuje jego przejście.

    Pękł Ci odbojnik, ja z takim czym jeździłem ze 3-4 lata do wymiany
    amortyzatorów. Przegląd spokojnie przejdziesz.

  • 7. Data: 2012-12-02 17:38:50
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    na ** p.m.s ** Karol Y pisze tak:

    > Pytanie, czy jest to naprawialne (w sensie naprawiamy, a nie
    > wymieniamy zawieszenie)?

    tak, odkręca się te dwie śruby na górze i jedna za kołem i wyciąga
    amortyzator.

    > A jeżeli tak, to robić czy czekać aż zawieszenie będzie do
    > zrobienia i wtedy?

    jeśli amortyzator jest jeszcze sprawny to bez ochrony przez tę piankę
    przy mocnym dobiciu na dziurze może stać się niesprawny ;)

    teoretycznie też błoto ma dostęp do tego błyszczącego i piasek rysuje
    gładź co uszkadza uszczelnienie.

    także
    jesli jesteś bogaty z domu - nie bierzesz tego do bani i jeżdzisz
    jeśli jesteś budżetowy (amory to chyba z 300zł) to wymieniasz.

    --
    Piter
    vw golf mk2 1.3 '87

  • 8. Data: 2012-12-03 19:40:18
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > jeśli jesteś budżetowy (amory to chyba z 300zł) to wymieniasz.

    Tak też zrobię, dzięki.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz