  • 1. Data: 2012-12-02 15:54:08
    Temat: Światła przeciwmgłowe tylne - jedno czy dwa?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Witam wszystkich serdecznie.

    Nurtuje mnie pewne pytanko. Czy PoRD okresla jednoznacznie ile powinno
    byc swiatel przeciwglowych tylnych? Do tej pory wydawalo mi sie, ze
    powinno byc jedno, ale spotkalem samochod z dwoma takimi swiatlami.

    Zaznaczam, ze nie chodzi mi o kwestie tego kiedy mozna ich uzywac, tylko
    ile ma ich byc. W PoRD za kazdym razem uzywaja terminu swiatla (liczba
    mnoga) przeciwmglowe w odniesnieniu zarowno do tylnych jak i przednich.

    Zatem jak to wyglada z punktu widzenia prawa, mozna miec dwa? Abstrahujac
    juz od faktu, ze jezdzenie z dwoma moze wprowadzac w blad tych jadacych
    za nami - beda mysleli, ze ciagle hamujemy.

    Tomek

  • 2. Data: 2012-12-02 15:58:07
    Temat: Re: Światła przeciwmgłowe tylne - jedno czy dwa?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Tomasz,

    Sunday, December 2, 2012, 3:54:08 PM, you wrote:

    > Nurtuje mnie pewne pytanko. Czy PoRD okresla jednoznacznie ile powinno
    > byc swiatel przeciwglowych tylnych? Do tej pory wydawalo mi sie, ze
    > powinno byc jedno, ale spotkalem samochod z dwoma takimi swiatlami.

    Musisz bardzo mało jeździć. Jest bardzo wiele samochodów z dwoma
    przeciwmgłowymi tylnymi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-12-02 16:23:30
    Od: tÎż

    Tomasz Stiller wrote:

    > Zatem jak to wyglada z punktu widzenia prawa, mozna miec dwa?

    Ty tak poważnie? Chyba większość aut ma dwa. Może być też jedno, a w
    każdym razie kiedyś mogło.

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 4. Data: 2012-12-02 16:27:15
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 2 Dec 2012 14:54:08 +0000 (UTC), Tomasz Stiller
    <k...@l...eu.org> wrote:

    >Zatem jak to wyglada z punktu widzenia prawa, mozna miec dwa? Abstrahujac
    >juz od faktu, ze jezdzenie z dwoma moze wprowadzac w blad tych jadacych
    >za nami - beda mysleli, ze ciagle hamujemy.

    Na parkingu mam dwa auta. W obu są pod dwa tylne przeciwmgłowe. Gdzieś
    Ty się uchował?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2012-12-02 17:45:48
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 02 Dec 2012 15:58:07 +0100, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Musisz bardzo mało jeździć. Jest bardzo wiele samochodów z dwoma
    > przeciwmgłowymi tylnymi.

    Faktycznie jeżdżę nie dużo, nie więcej niż 30000 rocznie, ale powiedzmy w
    90% po mieście. Mam cztery samochody i tylko jeden ma podwójne światło
    p.mgłowe z tyłu (był sprowadzany, więc może być różnie :)

    Tomek

  • 6. Data: 2012-12-02 17:54:24
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 02 Dec 2012 16:27:15 +0100, jerzu wrote:

    > Na parkingu mam dwa auta. W obu są pod dwa tylne przeciwmgłowe. Gdzieś
    > Ty się uchował?

    No widzisz, ja mam cztery i tylko w jednym podwójne światło p.mgłowe
    tylne :)

    Tomek

  • 7. Data: 2012-12-02 18:02:02
    Od: "szufla" <b...@e...pl>

    > Faktycznie jeżdżę nie dużo, nie więcej niż 30000 rocznie, ale powiedzmy w
    > 90% po mieście. Mam cztery samochody i tylko jeden ma podwójne światło
    > p.mgłowe z tyłu (był sprowadzany, więc może być różnie :)

    A jakie to samochody ?

    sz.

  • 8. Data: 2012-12-02 18:27:28
    Od: funn <funn@_lalalalala_tkdami.net>

    W dniu 2012-12-02 15:54, Tomasz Stiller pisze:
> [...]
    > juz od faktu, ze jezdzenie z dwoma moze wprowadzac w blad tych jadacych
    > za nami - beda mysleli, ze ciagle hamujemy.

    ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r.
    w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego
    wyposażenia (Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

    okresla, ze samochod moze byc wyposazony w jedno, lub dwa swiatla
    przeciwmglowe tylne.

    --
    pozdrawiam
    funn

  • 9. Data: 2012-12-02 18:41:02
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-12-02 17:54, Tomasz Stiller pisze:

    > No widzisz, ja mam cztery i tylko w jednym podwójne światło p.mgłowe
    > tylne :)

    Zadałeś w sumie proste pytanie, ale nikt Ci nie odpowiedział, za to
    pojawiło się grzybobranie z nagonką :)

    W rozporządzeniu Ministra Infrastruktury "w sprawie warunków
    technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia"
    (np. Dz. U. z dnia 20 maja 2009 r. - tekstu ujednoliconego nie
    mam i nie chce mi się teraz szukać) mówi wyraźnie o 1 lub 2
    światłach przeciwmgłowych tylnych i w tej materii żadnych zmian
    nie było. Ja miałem i miałem samochody z różną ich liczbą.
    W obecnie posiadanych w jednym jest aktywne tylko jedno, a w
    drugim to nawet nie wiem :)

  • 10. Data: 2012-12-02 19:53:11
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Sun, 02 Dec 2012 18:41:02 +0100, Artur Maśląg wrote:

    > Zadałeś w sumie proste pytanie, ale nikt Ci nie odpowiedział, za to
    > pojawiło się grzybobranie z nagonką

    Taki lokalny folklor ;)

> [...]
    > miałem i miałem samochody z różną ich liczbą.
    > W obecnie posiadanych w jednym jest aktywne tylko jedno, a w drugim to

    Ok, wszystko jasne. Dzięki.

    Tomek