  • 21. Data: 2014-01-29 19:26:37
    Temat: Re: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 o 19:15 atm <...@v...pl> pisze:

    > Natomiast co do diesli...W moim dwumasa juz zaczynala klekotac, znajomy
    > w swoim pojezdzie wymienil ja razem z kompletem sprzegla - 3k, drugi
    > tez musial to zrobic choc wyszlo taniej bo starszy model (to tez jakas
    > paranoja cenowa).

    Dwumasa to nie jest specjalności diesli - praktycznie każda większa nowa
    benzyna ma dwumasę i turbinę (lub dwie).
    Ja na oryginalnej dwumasie (od nowości) zrobiłem 220kkm - czy to jest
    awaryjny element?
    Większość porównuje nowego (współczesnego) diesla do 10-15 letniej
    zagazowanej "beznyny" co nie ma zupełnie sensu.

    TG

  • 22. Data: 2014-01-29 19:29:43
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 19:05, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > Jak sobie przypomnę zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
    > przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
    > wszystkie głupoty na necie pisze.

    Na LPG w sumie zrobiłem kilkaset tysięcy kilometrów i nigdy nie miałem
    problemu na trasie. Teraz znów diesel (3 w moim życiu) i ciach, 3
    godziny czekania na lawetę na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilę
    pierdolnie.

    --
    anacron
    aba/

  • 23. Data: 2014-01-29 19:31:37
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-29 19:23, Shrek wrote:

    > A drugi to mały zbiornik paliwa i trzeba częściej tankować.
    > Trzeci to mniej miejsca w bagażniku lub brak zapasu,
    > Czwarty to 2 więcej filtry do wymiany i +kilkadziesiąt słoty na
    > przeglądzie.
    > Piąty to trzeba częściej regulować zawory jak nie ma hyreaulicznego
    > kasowania luzów.
    >
    > Ogólnie da się przeżyć - ja też stawiałbym na LPG nie ON.
    >
    > Shrek

    Tak, to prawda - zbiornik na gaz jest problemem. Kiedys mialem bodajze
    60L. Fajnie bo rzadko trzeba tankowac ale o czymkolwiek wiekszym w
    bagazniku mozna bylo zapomniec. Drugi w kolo cos ok. 30L. Dojazdowka
    luzem w bagazniku i znacznie mniejszy zasieg. Zawsze cos za cos :]

  • 24. Data: 2014-01-29 19:32:07
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 o 19:29 anacron <a...@a...pl> pisze:

> [...]
    > problemu na trasie. Teraz znów diesel (3 w moim życiu) i ciach, 3
    > godziny czekania na lawetę na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilę

    Niefart do modelu lub konkretnego egzemplarza, zdarza się, ale nie trzeba
    uogólniać.

    TG

  • 25. Data: 2014-01-29 19:36:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Niefart do modelu lub konkretnego egzemplarza,

    Albo nawet konkretnej stacji benzynowej.

    >zdarza się, ale nie trzeba uogólniać.

    Dokładnie, u mnie zepsuło się 100% samochodów pędzonych gazem (też 1 szt),
    ale nie piszę, że lpg to zło samo w sobie.

  • 26. Data: 2014-01-29 19:36:37
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-29 19:29, anacron wrote:

> [...]
    > problemu na trasie. Teraz znów diesel (3 w moim życiu) i ciach, 3
    > godziny czekania na lawetę na A1, a po lekturze for, obawa, co za chwilę

    Az tak zle to chyba nie jest.
    Ze swoim dieslem po prostu wtopilem, bardzo dobrze przygotowany do
    sprzedazy.
    Natomiast znajomy ma od nowosci Skode Octavie 1.9 (cos ok. 2008).
    Obecnie na liczniku ma ok 150kkm i do tej pory nie robil przy niej
    zadnych wiekszych napraw. Silnik i bezposredni osprzet w ogole nie byl
    jeszcze ruszany.

  • 27. Data: 2014-01-29 19:36:44
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 15:40, WOJO pisze:
    > Nie chcę Cię martwić...

    Zmartwili mnie w ASO. Świece żarowe liczone są ponoć na 40-50 kkm,
    dwumasa na 100 kkm, wtryskiwacze na 80-100 kkm. No to ja w dobry rok
    mogę w ASO po gwarancji zostawić całkiem niezłą sumkę. :/ Tylko dlaczego
    jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
    wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył
    STAGa z adaptacją (LPG).

    --
    anacron
    aba/

  • 28. Data: 2014-01-29 19:38:41
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 19:31, atm pisze:

    > Tak, to prawda - zbiornik na gaz jest problemem.

    Można zamówić integrowany, 10l Pb i 54 LPG w miejsce oryginalnego. Tylko
    koszt zbiornika to tak 3 x cena normalnego.

    --
    anacron
    aba/

  • 29. Data: 2014-01-29 19:43:45
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2014-01-29 19:38, anacron wrote:

    > Można zamówić integrowany, 10l Pb i 54 LPG w miejsce oryginalnego. Tylko
    > koszt zbiornika to tak 3 x cena normalnego.

    Ha, dzieki za info. Nie wiedzialem, ze cos takiego istnieje.
    Co do ceny, wiesz kwestia ile kosztuje zwykly zbiornik; odzyskana
    przestrzen ciezko przecenic.

  • 30. Data: 2014-01-29 20:06:31
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 o 19:36 anacron <a...@a...pl> pisze:

> [...]
    > jak kupowałem auto, to mi nikt tych danych nie podał? Za darmo bym nie
    > wziął, tylko bez oglądania się za siebie wziął jednostkę Pb i założył

    W żadnym ASO jeszcze nic mądrego nie usłyszałem. Nigdy świeca nie padła mi
    po 50kkm (u Ciebie tym bardziej nie ma takiej opcji jak głównie trasy
    robisz).
    Teraz mam 120kkm i świece oryginalne. W sceniku przez te ponad 200kkm u
    mnie wymieniłem może w sumie ze 4 świece.

    TG