  • 1. Data: 2014-01-29 20:00:34
    Temat: Skoda Octavia - zle wskazania temperatury
    Od: atm <...@v...pl>

    Skoda Octavia kombi 1,9 TDI 105PS 2008r
    Chodzi o temp na wyswietlaczu. Ostatnio gdy na zewnatrz bylo ok -13C
    termometr pokazywal -30C. Czasami jednak wskazuje wlasciwa temperature,
    przez pewien czas.
    Wczesniej byl jeszcze problem z temp lub brakiem plynu chlodzacego
    (zapalala sie kontrolka przy temp plynu i sygnal dzwiekowy.
    Wymienili mu zbiorniczek plynu, teraz juz chyba dwa czujniki temperatury.
    Zniknal problem z temp plynu chlodzacego, wskazania temp. na
    wyswietlaczu tez sie poprawily - to co jest teraz to znacznie lepiej niz
    wczesniej. Czy ktos z Was przerabial ten problem?

  • 2. Data: 2014-01-29 21:28:20
    Temat: Re: Skoda Octavia - zle wskazania temperatury
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-01-29 20:00, atm pisze:
> [...]
    > wyswietlaczu tez sie poprawily - to co jest teraz to znacznie lepiej niz
    > wczesniej. Czy ktos z Was przerabial ten problem?

    Nie wiem jak w VAG, ale w BMW jak masz urwany czujnik (przerwa)
    to masz -40. Przy zwarciu masz +40.
    Nie wiem jak w VAG jest z czujnikami temperatury, ale w BMW lub MB
    jest ich kilka o ile się nie myle, to z 5. Ten od pokazywania temp.
    na wyświetlaczu to ten sam, który daje sygnał do klimatyzacji.
    Od ECU, ASB wentylatorów są jakieś oddzielne.

  • 3. Data: 2014-01-29 21:51:06
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2014 20:00:34 +0100, atm napisał(a):

    > Chodzi o temp na wyswietlaczu. Ostatnio gdy na zewnatrz bylo ok -13C
    > termometr pokazywal -30C. Czasami jednak wskazuje wlasciwa temperature,
    > przez pewien czas.

    Podłącz pod OBD2 coś (jakiś ELM327 powinien wystarczyć) i obserwuj co
    pokazuje komputer :) Tak jak ci napisano czujników jest kilka, ten
    najmniej ważny może głupieć.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 4. Data: 2014-01-29 21:52:59
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Wed, 29 Jan 2014 21:51:06 +0100, MadMan
    <m...@n...wp.pl> wrote:

    >Podłącz pod OBD2 coś (jakiś ELM327 powinien wystarczyć) i obserwuj co
    >pokazuje komputer :

    ELM działa z VAGami?

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 5. Data: 2014-01-29 22:51:16
    Od: Megrims <m...@i...pl>

    W dniu 2014-01-29 21:52, jerzu pisze:

    > ELM działa z VAGami?

    z każdym autem co ma ODB2. A od któregoś-tam roku 100% aut
    MUSI mieć ODB2.

  • 6. Data: 2014-01-29 23:34:43
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "atm" <...@v...pl> napisał w wiadomości
    > Skoda Octavia kombi 1,9 TDI 105PS 2008r
    > Chodzi o temp na wyswietlaczu. Ostatnio gdy na zewnatrz bylo ok -13C
    > termometr pokazywal -30C. Czasami jednak wskazuje wlasciwa temperature,

    VAG oblicza temperature na podstawie odczytu z kilku czujników. moze którys
    jest padnięty. podłącz vaga i sprawdz czy nie wywala błędów i czy odczyty są
    własciwe

  • 7. Data: 2014-01-30 16:28:16
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Wed, 29 Jan 2014 21:52:59 +0100, jerzu napisał(a):

    > ELM działa z VAGami?

    Ze Szkodą rocznik 2005 działa.

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 8. Data: 2014-01-30 17:54:36
    Od: atm <...@v...pl>

    Dzieki za wszelkie informacje. Przeslalem info kumplowi.
    Teraz bedzie musial z tym podzialac.