  • 1. Data: 2013-02-24 18:49:59
    Temat: Subpikselowe psucie obrazu
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    Kolega pisal program na zaliczenie. Tematem byla steganografia,
    czyli w tym przypadku ukrywanie wiadomosci w obrazach.
    Zalozenia proste: usuwamy kilka najmniej znaczacych bitow
    z bajtow RGB i w to miejsce wstawiamy ukrywany tekst.
    Dla ulatwienia zjecia typy BMP.
    Oryginal:
    http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/oryginal.bmp
    Mozna w nim schowac obcinaj?c 2 bity 360kB tekstu.
    (3 bity - 540kB, 4 bity - 720kB, 5 bitow - 900kB)
    Mozna tez ucinac wiecej np. niebieskich bitow, bo tu oko mniej dokladne.
    A teraz wyniki:
    http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/222.bmp
    http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/333.bmp
    http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/444.bmp
    http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/555.bmp

    Jakby ktos chcial sie pobawic, to tu jest program:
    http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/steganografia.
    exe
    Obskuga
    1) Plik->Otworz,
    2) wpisac tekst w biale pole
    3) nacisnac koperte
    4) troche cierpliwosci - program wolno liczy, lepiej probowa? na mniejszych
    obrazach i krotkich tekstach.

    Pozdrawiam
    'SC

  • 2. Data: 2013-02-26 14:44:48
    Temat: Re: Subpikselowe psucie obrazu
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-02-24 18:49, sc67 pisze:
> [...]
    > (3 bity - 540kB, 4 bity - 720kB, 5 bitow - 900kB)
    > Mozna tez ucinac wiecej np. niebieskich bitow, bo tu oko mniej dokladne.

    W pierwszym i drugim przypadku nie wzbudziło by to mojej ostrożności,
    natomiast 3 i 4 zdjęcie, gdybym zobaczył, ile MB zajmuje, zacząłbym się
    zastanawiać, dlaczego. Oczywiście trzeba byłoby jeszcze kogoś, kto by w
    ogóle zaczął się zastanawiać i zwrócił uwagę, że BMP wygląda jak GIF i
    zajmuje tak dużo miejsca.

    WAIDODAYO!

    --
    http://www.stopakcyzie.pl/
    WWW.GLOSUJINACZEJ.PL

  • 3. Data: 2013-02-27 12:07:56
    Od: Grzegorz Maj <g...@g...com>

    On 24 Lut, 18:49, sc67 <n...@n...pl> wrote:
> [...]
    > 3) nacisnac koperte
    > 4) troche cierpliwosci - program wolno liczy, lepiej probowa? na mniejszych

    a nie lepiej informację zamienić najpierw na coś, co przypomina
    szum(chyba spakowanie zipem wystarcza), a potem pseudolosowo
    wprowadzić w piksele? exif: z iso100 na iso800 i mamy zwykły
    zaszumiony obrazek.

  • 4. Data: 2013-02-28 10:37:45
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    "Pawe? W." <p...@p...onet.pl> wrote in news:kgie7j$2ig$1
    @speranza.aioe.org:

    > W pierwszym i drugim przypadku nie wzbudzi?o by to mojej ostro?ności,
    > natomiast 3 i 4 zdj?cie, gdybym zobaczy?, ile MB zajmuje, zaczą?bym si?
    > zastanawia?, dlaczego. Oczywiście trzeba by?oby jeszcze kogoś, kto by w
    > ogóle zaczą? si? zastanawia? i zwróci? uwag?, ?e BMP wygląda jak GIF i
    > zajmuje tak du?o miejsca.

    Mnie zdziwilo, ze w pierwszym prawie niewidzoczny jest szum.
    Sadzilem, ze bedzie wiekszy.
    A w piatym spodziewa?em sie juz prawdziwej sieczki,
    a tu kot prawie nie ruszony. Owszem gradienty polecialy.
    Aparat zrobil zdjecie w 14-tu bitach, a na dobry efekt koncowy
    wystaczyloby piec - szesc ;)

    pzdrawiam
    'SC

  • 5. Data: 2013-02-28 10:38:05
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    Grzegorz Maj <g...@g...com> wrote in
    m.googlegroups.com:

    'SC

    > a nie lepiej informacje zamienic najpierw na coś, co przypomina
    > szum(chyba spakowanie zipem wystarcza), a potem pseudolosowo
    > wprowadzic w piksele? exif: z iso100 na iso800 i mamy zwykly
    > zaszumiony obrazek.

    Masz racje. Mozna sobie troche nakombinowac: Zip + DES + konwersja na
    bezstratny png, ale to tylko studencka wprawka. Pisalem tutaj nie z checi
    ukrywania tresci, ale bardziej od strony fotograficznej - co zostaje z
    obrazka po takich zabawach.

    Pozdrawiam
    'SC

  • 6. Data: 2013-03-01 13:52:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "sc67" napisał w wiadomości grup
    >Zalozenia proste: usuwamy kilka najmniej znaczacych bitow
    >z bajtow RGB i w to miejsce wstawiamy ukrywany tekst.
    >Dla ulatwienia zjecia typy BMP.

    Kolega niech z JPG sprobuje, bedzie ciekawie :-)

    >http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/oryginal.bmp
    >http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/444.bmp
    >http://www.b.sc.corp.pl/steganografia/555.bmp

    No, ciekawie. Po obcieciu 4-5 bitow spodziewam sie "plackow", ale po
    wypelnieniu ich losowa trescia ... troche sie powinno rozmyc.
    Za malo losowa ta tresc, czy na odwrot - za bardzo losowa ?

    J.

  • 7. Data: 2013-03-01 14:00:21
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Mnie zdziwilo, ze w pierwszym prawie niewidzoczny jest szum.
    >Sadzilem, ze bedzie wiekszy.
    >A w piatym spodziewa?em sie juz prawdziwej sieczki,
    >a tu kot prawie nie ruszony.

    Kot z natury prazkowany, to szum niewidoczny :-)

    >Aparat zrobil zdjecie w 14-tu bitach, a na dobry efekt koncowy
    >wystaczyloby piec - szesc ;)

    Bo tak mniej wiecej jest. Przy 8-bit poziomy szarosci rozne o 1 na
    monitorze trudno odroznic.
    Jeszcze gorzej gdy ogladamy rzeczywiste zdjecie, nieregularne i troche
    zaszumione.
    7-bit tez trudno zauwazyc, przy 6-bit cos zaczyna byc widac.

    Ale w kolorze ... mamy trzy skladowe, na kazdej osobna kwantyzacja, i
    w efekcie powstaja jakby "sub-bity".
    I 6-bit zaczyna byc wystarczajace.

    J.

  • 8. Data: 2013-03-01 21:44:24
    Od: sc67 <n...@n...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote in news:5130a496$0$1227$65785112
    @news.neostrada.pl:

    > Kolega niech z JPG sprobuje, bedzie ciekawie :-)
    Projekt zaliczony, wiec wersji 1.1 raczej nie bedzie. :)

    > No, ciekawie. Po obcieciu 4-5 bitow spodziewam sie "plackow", ale po
    > wypelnieniu ich losowa trescia ... troche sie powinno rozmyc.
    > Za malo losowa ta tresc, czy na odwrot - za bardzo losowa ?

    Raszej srednio losowa - ebook txt w jezyku angielskim,
    czyli glownie male litery alfabetu lacinskiego.
    Mozna odczytac za pomoca programu:
    1) Plik -> Otworz
    2) Odczytywanie
    3) Nacisnac koperte z lupa.

    Pozdrawiam
    'SC

  • 9. Data: 2013-03-02 00:10:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2013, sc67 wrote:

    > a tu kot prawie nie ruszony. Owszem gradienty polecialy.

    Właśnie wyjaśniłeś, dlaczego na "zwykłej" drukarce laserowej
    (kolorowej) można drukować "zdjęcia z lasu", a nie można takich
    z dużymi pastelowymi powierzchniami o łagodnych przejściach.
    Znaczy drukować można, z oglądaniem gorzej.

    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2013-03-02 13:17:53
    Od: Marek <p...@s...com>

    A czy polskie znaki też trzeba odkodowywać z Twojego newsa aby je
    zobaczyć? :-D