  • 91. Data: 2010-03-24 16:49:20
    Temat: Re: Strefa zamieszkania - absurd.
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:hocuio$d68$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "neelix" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Mój drogi - Policja właśnie jest od oceny stopnia zagrożenia.

    A jaka jest ta skala oceny, bo jadą wg taryfikatora i jak mają humor to
    najwyżej dadzą 300 a nie 400zł do zapłaty, że niby tacy miłosierni?
    Przekroczenie o 30 to określone punkty karne i odpowiednia kasa. No fakt, że
    mają jeszcze pouczenie, bo wykroczenie nie zostało zarejestrowane przez
    kamerę. Czasem ktoś ma szczęście i tarfi na dobry humor. Niekoniecznie jest
    to kwestia zagrożenia.
    neelix

  • 92. Data: 2010-03-24 18:28:51
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hocqun$nu6$1@inews.gazeta.pl...

    > wynika, ze Policja stoi i łapie by poprawić budżet.

    Przecież nie byłem jedynym zatrzymanym. Obok stał inny zatrzymany gość, a
    gdy spojrzałem w lusterko zatrzymywali następnego.

    > Nie - jak sam pokazałeś, cześć rzeczy przemilczałeś, dzięki czemu
    > przekaz był bardziej dramatyczny. Gdybyś powiedział całą prawdę
    > (nawet bardzo subiektywną) to pewnie by to inaczej brzmiało.

    Oto fotki, i co teraz powiesz mistrzu? Czy tak wygląda osiedlowa droga, po
    której pierwszeństwo mają piesi a nie samochody?

    http://i8.photobucket.com/albums/a4/croolick/IMG_329
    8.jpg

    http://i8.photobucket.com/albums/a4/croolick/IMG_330
    0.jpg

    No wiem, powiesz, że nie ma 100 m od drogi do bloków. Tyle że bliżej drogi
    jest tylko krawędź budynku a klatki schodowe są po drugiej stronie! Skoro
    droga ta spełnia warunki strefy zamieszkania to po co droga rowerowa i
    chodniki?! Przecież na tej jezdni piesi mają pierwszeństwo a samochody mają
    jechać 20 km/h...

  • 93. Data: 2010-03-24 18:31:33
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > a czy watkotworca pisal o swiadomym ignorowaniu znaku?

    Pisałem że przede mną gość z dużą prędkościa przejechał w poprzek drogi na
    wstecznym. To było właśnie na skrzyrzowaniu, gdzie stoi znak o strefie
    zamieszkania. Na nim skupiłem swoją uwagę, by "Dżygit" nie wkręcił jakiegoś
    numeru.

  • 94. Data: 2010-03-24 18:48:22
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    Użytkownik "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl> napisał w wiadomości

    Pisałem że przede mną gość z dużą prędkościa przejechał w poprzek drogi na
    wstecznym. To było właśnie na skrzyżowaniu, gdzie stoi znak o strefie
    zamieszkania. Na nim skupiłem swoją uwagę, by "Dżygit" nie wkręcił jakiegoś
    numeru i znaku nie zauważyłem choć jest widoczny.

  • 95. Data: 2010-03-24 19:03:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > droga ta spełnia warunki strefy zamieszkania to po co droga rowerowa i
    > chodniki?! Przecież na tej jezdni piesi mają pierwszeństwo a samochody

    Widocznie poszli za tryndem "strefowania" wszystkiego i nie zrobili analizy
    zasadności na podstawie wypadkowości. Mogli postawić np. 40. Lepiej by ten
    znak postawili na na wjeździe do osiedla.
    neelix

  • 96. Data: 2010-03-24 20:27:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    Rabbit McCroolick pisze:
    (...)
    > Przecież nie byłem jedynym zatrzymanym. Obok stał inny zatrzymany gość, a
    > gdy spojrzałem w lusterko zatrzymywali następnego.

    A cóż w tym dziwnego, skoro wszyscy zignorowaliście D-40?

    > Oto fotki, i co teraz powiesz mistrzu? Czy tak wygląda osiedlowa droga, po
    > której pierwszeństwo mają piesi a nie samochody?

> [...]

    Oczywiście, że może tak wyglądać. Teraz jest zimno, ale jak jest
    ciepło, to z całą pewnością jest tam sporo dzieci itd.. Przy okazji
    pragnę zaznaczyć, że strefa zamieszkania to nie tylko drogi
    osiedlowe i Twoje o nich wyobrażenie.

    > No wiem, powiesz, że nie ma 100 m od drogi do bloków.

    Oczywiście, że tak - wygląda na to, że nie ma nawet 20.

    > Tyle że bliżej drogi
    > jest tylko krawędź budynku a klatki schodowe są po drugiej stronie!

    Nieistotne.

    > Skoro droga ta spełnia warunki strefy zamieszkania to po co droga rowerowa i
    > chodniki?!

    Ekhem - Tobie się wydaje, że w strefach zamieszkania nie ma chodników?
    Ścieżka rowerowa może i wygląda dziwnie, ale ja nie mam nic przeciwko,
    by rowerzyści zostali oddzieleni od pieszych. Swoją ścieżką
    - jakie wg Ciebie warunki musi spełniać droga, by kwalifikowała się
    do strefy zamieszkania? Tu masz link do jakiejś akcji w Koszalinie
    http://forum.koszalin24.info/index.php?topic=1262.0;
    prev_next=next
    ze zdjęciami - masz jak najbardziej jezdnię, wydzielone chodniki
    i budynki w oddali. Tak jest w wielu miejscach.

    > Przecież na tej jezdni piesi mają pierwszeństwo a samochody mają
    > jechać 20 km/h...

    Owszem, do tego samochody można parkować tylko na miejscach do tego
    wyznaczonych.

    BTW - nadal mnie zastanawia, jak można zignorować w sumie jeden jedyny
    znak widoczny z daleka.

    --
    Jutro to dziś - tyle że jutro.

  • 97. Data: 2010-03-24 22:30:31
    Od: "Rabbit McCroolick" <b...@w...pl>

    > A cóż w tym dziwnego, skoro wszyscy zignorowaliście D-40?

    Ba! Jechałem dziś i myślisz, że ktoś stosował się do owego D-40? Wyprzedził
    mnie gość Lublinem, którego widać z przodu. Ja ślimaczyłem się 20 km/h...

    > Oczywiście, że może tak wyglądać. Teraz jest zimno, ale jak jest
    > ciepło, to z całą pewnością jest tam sporo dzieci itd..

    "A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj
    by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był. To wy byście staruszkę
    przejechali, tak? A to być może wasza matka!!!"

    > Przy okazji pragnę zaznaczyć, że strefa zamieszkania to nie tylko drogi
    > osiedlowe i Twoje o nich wyobrażenie.

    Oczywiście, zatem postaw znak strefy zamieszkania na granicy kraju. A
    najlepiej wprowadzić Red Flag Act...

    > Oczywiście, że tak - wygląda na to, że nie ma nawet 20.

    MOŻE I JEST 20 M ALE OD KRAWĘDZI BLOKU. Bloki nie stoją równolegle do drogi.
    Drugi koniec znajduje się co najmniej 100 m od drogi.

    > Nieistotne.

    A las też nieistotny, w nim też bawią się pewnie dzieci.

> [...]
    > by rowerzyści zostali oddzieleni od pieszych. Swoją ścieżką
    > - jakie wg Ciebie warunki musi spełniać droga, by kwalifikowała się

    W mojej okolicy są ludzie handlujący grzybami na A18. Ciągle na nich policja
    narzeka, czas ustawić więc znak D-40 i będzie po kłopocie!

> [...]

    wstecznym. To było właśnie na skrzyżowaniu, gdzie stoi znak o strefie
    zamieszkania. Na nim skupiłem swoją uwagę, by "Dżygit" nie wkręcił jakiegoś
    numeru i znaku nie zauważyłem choć jest widoczny. Czy jeszcze czegoś mistrzu
    przepisowej jazdy nie rozumiesz? W ogóle jeździsz samochodem po Polsce, czy
    tylko tak sobie trollujesz?

  • 98. Data: 2010-03-25 08:07:12
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    Rabbit McCroolick pisze:
    (...)
    > Ba! Jechałem dziś i myślisz, że ktoś stosował się do owego D-40? Wyprzedził
    > mnie gość Lublinem, którego widać z przodu. Ja ślimaczyłem się 20 km/h...

    A cóż w tym dziwnego?

    > "A gdyby tutaj staruszka przechodziła do domu starców, a tego domu wczoraj
    > by jeszcze nie było, a dzisiaj już by był. To wy byście staruszkę
    > przejechali, tak? A to być może wasza matka!!!"

    Teksty z "Misia" może i są wieczne, ale niczego do tej dyskusji nie
    wnoszą.

    > Oczywiście, zatem postaw znak strefy zamieszkania na granicy kraju. A
    > najlepiej wprowadzić Red Flag Act...

    Widzę, że jedyną drogą obrony pozostała ironia...

    > MOŻE I JEST 20 M ALE OD KRAWĘDZI BLOKU. Bloki nie stoją równolegle do drogi.
    > Drugi koniec znajduje się co najmniej 100 m od drogi.

    Nie krzycz - to że drugi koniec znajduje się 100 metrów dalej niczego
    tutaj nie zmienia. Może być i kilometr.

    > A las też nieistotny, w nim też bawią się pewnie dzieci.

    Bardzo prawdopodobne.

    > W mojej okolicy są ludzie handlujący grzybami na A18. Ciągle na nich policja
    > narzeka, czas ustawić więc znak D-40 i będzie po kłopocie!

    Odpowiesz na zadane pytania w zakresie meritum sprawy, czy będziesz
    próbował kolejnych wykrętów?

> [...]
    > zamieszkania. Na nim skupiłem swoją uwagę, by "Dżygit" nie wkręcił jakiegoś
    > numeru i znaku nie zauważyłem choć jest widoczny.

    Napisałeś ni więcej, ni mniej:
    <cite>
    No tak powinienem patrzeć na znaki, ale rutyna każe zwracać uwagę na
    okrągłe znaki nakazu i zakazu a nie jakieś bzdurne prostokątne tabliczki
    </cite>

    Nic nie pisałeś, ze nie zauważyłeś, tylko, że ignorujesz podobne
    oznakowanie. Różnica zasadnicza, prawda? Również nie pisałeś,
    że ta niedobra Policja jedynie pouczyła, a nie obdarowała mandatem.
    Pisałeś również 100 metrów, a jest 20. Jak napisałem, że fakty
    różnią się od Twojej relacji, to zarzuciłeś mi, ze sugeruję
    Tobie kłamstwo. Wnioski wyciągnij sobie sam - na przyszłość.

    > Czy jeszcze czegoś mistrzu przepisowej jazdy nie rozumiesz?

    Opisałem już, a tymi złośliwościami niczego nie osiągniesz. Ja rozumiem
    nie zauważyć znaku z jakichś tam przyczyn, ale to coś zupełnie innego,
    niż deklaracje, że na takie znaki uwagi "rutyna nie każe zwracać uwagi".

    > W ogóle jeździsz samochodem po Polsce, czy tylko tak sobie trollujesz?

    Ano jeżdżę (pozwoliłeś nawet sobie na złośliwości pod tym adresem)
    i dawno się nauczyłem, że zazwyczaj w podobnych przekazach jest tylko
    część prawdy.

  • 99. Data: 2010-03-25 08:48:52
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Artur 'futrzak' Maśląg" <f...@p...com> napisał w
    wiadomości news:hod7me$b9l$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie drwij ze mnie - nie sposób jest nie zauważyć D-40,

    a ty co, psycholog?
    nawet nie masz pojecia jakich rzeczy mozna nie zauwazyc, poczytaj troche o
    postrzeganiu

    > można go za to
    > zignorować, co zostało wprost opisane.

    bzdurzysz, napisal ze go nie zauwarzyl, bo ustawiony byl w takim miejscu,
    ktore nijak nie wskazywalo na taka mozliwosc, nie zignorowal go swiadomie w
    kazdym razie, w przeciwienstwie do tego co sugerujesz, jak rozumiem znak nie
    byl ustawiony na wjezdzie na osiedle, gdzie mozna sie go spodziewac, tylko
    na normalnej ulicy, czyli tam, gdzie sie go nie spotyka

    > Mało tego, nie pisz, że zabudowa
    > nie wskazywała na teren niezabudowany, skoro autor sam twierdził, że
    > wolno 50km/h.

    czy tobie naprawde trzeba wszystko tlumaczyc jak dziecku?
    twierdzil ze wolno 50 bo to miasto, ale zabudowa taka, ze na dobra sprawe
    mozna by tam jechac 90, zabudowania daleko, a po drugiej stronie drogi las

    > Czytałem i przyznam się szczerze nie pamiętam, by były tam stwierdzenia,
    > które by upoważniały do takiej interpretacji.

    a ja widzialem wywiad w tv i twierdze cos zgola innego

    > O nie - to nie Policja stawia znaki i nie ona je zdejmuje

    a gdzie ja pisalem o zdejmowaniu?
    policja ma dbac o porzadek i bezpieczenstwo, tymczasem wola czaic sie w
    krzakach i suszysc

    >- jak pisałem,
    > może najwyżej złożyć wniosek do zarządcy drogi

    wlasnie o tym pisze

    > Suszenie to nie represjonowanie, tylko
    > spełnianie ustawowych obowiązków.

    w momencie kiedy maja calkowita swiadomosc ze znaku tam byc nie wpowinno,
    badz ustawiony jest bzdurnie, to represjonowanie, rownie dobrze moglibygo
    sami tam postawic, na to samo wychodzi, zamiast pomoc, zadbac o porzadek,
    wola na takim znaku kosic mandaty

    > Pojedynczy policjant też nie musi
    > posiadać wiedzy potrzebnej do uzasadnienia istnienia konkretnego
    > znaku.

    pojedynczy policjant drogowki z doswiadczeniem a w patrolu zawsze jest
    przynajmniej jeden takim ma bardzo duza swiadomosc i wiedze, szczegolnie ze
    poruszaja sie zawsze po tym samym terenie, wiec nie wybielaj ich tak

  • 100. Data: 2010-03-25 09:11:23
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    szerszen pisze:
    (...)
    > a ty co, psycholog?

    Nie, weteryniarz.

    > nawet nie masz pojecia jakich rzeczy mozna nie zauwazyc, poczytaj troche
    > o postrzeganiu

    LOL - teraz mi zaordynujesz korespondencyjny kurs postrzegania?

> [...]
    > rozumiem znak nie byl ustawiony na wjezdzie na osiedle, gdzie mozna sie
    > go spodziewac, tylko na normalnej ulicy, czyli tam, gdzie sie go nie

    Zweryfikuj sobie zdjęcia, które podesłał + stwierdzenie:
    <cite>
    No tak powinienem patrzeć na znaki, ale rutyna każe zwracać uwagę na
    okrągłe znaki nakazu i zakazu a nie jakieś bzdurne prostokątne tabliczki.
    </cite>

    Kolejny raz Ci to cytuję.

    > czy tobie naprawde trzeba wszystko tlumaczyc jak dziecku?

    Wręcz przeciwnie - to Ty jesteś tego przykładem.

    > twierdzil ze wolno 50 bo to miasto, ale zabudowa taka, ze na dobra
    > sprawe mozna by tam jechac 90, zabudowania daleko, a po drugiej stronie
    > drogi las

    Tak - zerknij na zdjęcia.

    > a ja widzialem wywiad w tv i twierdze cos zgola innego

    Ależ twierdź sobie. Możesz też trochę poczytać na ten temat. Wtedy może
    byś wiedział, skąd się pojawia sporo znaków o ograniczeniach. Dowiedział
    byś się również, jak to jest zorganizowane.

    > a gdzie ja pisalem o zdejmowaniu?
    > policja ma dbac o porzadek i bezpieczenstwo, tymczasem wola czaic sie w
    > krzakach i suszysc

    Podejrzewam, że ta wersja wydarzeń będzie jeszcze używana przez
    dziesiątki lat jako wytrych.

    > wlasnie o tym pisze

    Właśnie nie bardzo.

> [...]
    > dobrze moglibygo sami tam postawic, na to samo wychodzi, zamiast pomoc,
    > zadbac o porzadek, wola na takim znaku kosic mandaty

    Co Ty nie powiesz? Widzę, ze Policja to już robi tylko to jedno
    i tylko represjonuje normalnych kierowców. Nie, no, chyba się załamię.

    > pojedynczy policjant drogowki z doswiadczeniem a w patrolu zawsze jest
    > przynajmniej jeden takim ma bardzo duza swiadomosc i wiedze, szczegolnie
    > ze poruszaja sie zawsze po tym samym terenie, wiec nie wybielaj ich tak

    No cóż, widzę że te żale do Policji są silne, ale to za mało, by
    argumentacja taka miała sens. Gdybyś choć poczytał trochę na temat
    organizacji ruchu oraz projektowania dróg, to byś wiedział, że taki
    policjant może być jedynie "użyty" jako jeden z elementów w weryfikacji
    pewnych rozwiązań, a nie samemu oceniać, co jest zasadne, a co nie.