-
1. Data: 2010-03-22 20:49:45
Temat: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Witam.
Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa
wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627
-
2. Data: 2010-03-22 21:46:29
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: "Michał \"HoMMeR\" Paszek" <hommer@[SPAM_SIO]3star.net.pl>
W dniu 2010-03-22 20:49, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Witam.
>
> Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa
> wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?
>
http://www.przeklej.pl/plik/hdi-lusnia-pdf-0001c5451
agh
--
Michał "HoMMeR" Paszek
hydrokomfort by Citroen BX 14TGE
-
3. Data: 2010-03-23 08:41:33
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: Rafał <r...@o...pl>
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Witam.
>
> Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa
> wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?
>
Z wtryskiwaczy zdejmujesz wężyki przelewowe.
Same wężyki należy jakoś zabezpieczyć żeby nie ciekły - ja łącze je
parami kawałkiem wężyka.
Na przelewy z wtryskiwacza zakładasz pasujące wężyki, ideałem by było
mieć oryginalne końcówki, ale bez tego da się przeżyć.
wężyki te(równej długości i nie za długie ~0,5m) wkładasz do jakiś
słoików(ja używałem słoików po koncentracie pomidorowym). Słoiki te
warto wcześniej ponumerować i skleić razem taśmą co by jakoś to ogarniać
i się nie rozleciało.
Wszystko układasz tak co by się nie rozleciało jak będziesz zapalać
samochód.
Załączasz silnik.
Obserwujesz poziom paliwa w słoikach, po kilkunastu sekundach można
wyłączyć silnik. Jak któryś wtryskiwacz jest uszkodzony, to w
przyporządkowanym mu słoiku będzie wyraźnie więcej paliwa.
Jeżeli we wszystkich słoikach będzie zbliżona ilość paliwa to oznacza że
wtryskiwacze są raczej ok, a problem jest gdzie indziej(pompa czujnik
ciśnienia na listwie) bo jak by wszystkie wtryskiwacze były uszkodzone
to byś raczej nie zapalił.
-
4. Data: 2010-03-23 09:14:38
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: Marcin <n...@n...pl>
Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:
> Witam.
>
> Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa
> wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?
>
http://www.forum.alfaholicy.org/zrob_sam/26750-spraw
dzanie_wtryskiwaczy_cr.html#post296589
Pozdrawiam,
Marcin
-
5. Data: 2010-03-23 18:03:00
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <e...@3...lp>
Rafał pisze:
> Jeżeli we wszystkich słoikach będzie zbliżona ilość paliwa to oznacza że
> wtryskiwacze są raczej ok, a problem jest gdzie indziej(pompa czujnik
> ciśnienia na listwie) bo jak by wszystkie wtryskiwacze były uszkodzone
> to byś raczej nie zapalił.
Problemów póki co nie ma. Auto pali dosłownie na dotyk (niezależnie od
temperatury otoczenia i silnika). Chodzi równo, nie szarpie. Diagnostykę
chcę zrobić tak profilaktycznie.
--
Marcin "Kenickie" Mydlak
Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl
P307 2.0HDi/90
Laguna I - http://otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11422627
-
6. Data: 2010-03-24 13:04:16
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: "Bartek" <N...@p...fm>
Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
wiadomości news:ho8hl6$e84$1@news.dialog.net.pl...
> Witam.
>
> Może ktoś, będący w temacie, opisać mi na czym polega próba przelewowa
> wtryskiwaczy CR? Czy do tej próby demontuje się wtryskiwacze?
nie.
ja to robiłem 2 razy w silnikach 2.4 jtd.
silnik 5 cylindrowy, wiec ty marcin masz o jeden element mniej.
5 m weza okolo 4 mm srednicy wewnetrznej, przezroczystego,
5 strzykawek [w zasadzie 20 ml wystarczy, moga byc wieksze]
5 srub takich, ktorymi zaslepilem powroty z drugiejstrony,[musza byc takiej
srednicy by je wkrecic w wezyk i by sie dobrze trzymaly]
z weza uciolem 4 okolo 2 cm odcinki, z jednej strony wkrecilem srubke by je
zaslepic.
tymi elementami blokujesz powroty z drugiej strony,
[ty potrzebujesz takie 3, bo ostatni wtrysk niema podwojnego powrotu, że tak
powiem]
piątą sruba blokuje powrot z pompy,
tne pozostaly kawal rurki na 5 rownych czesci,
zakladam z jedej strony na strzykawki w ktorych wczesniej, obok "wylewki"
robie niewielka dziorke by sie mialo jak odpowietrzyc,
zapinam na wtryski,
odpalam;)
oczywiscie tloczek w strzykawkach wyciagniety, strzykawki spokojnie wisza
sobie na zderzaku wiec ladnie widac co i jak.
mozna sobie to po numerowac by bylo jasniej.
--
Pozdrawiam, Bartek
-
7. Data: 2010-03-24 13:58:07
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: Rafał <r...@o...pl>
Bartek pisze:
>
> z weza uciolem 4 okolo 2 cm odcinki, z jednej strony wkrecilem srubke by je
> zaslepic.
> tymi elementami blokujesz powroty z drugiej strony,
> [ty potrzebujesz takie 3, bo ostatni wtrysk niema podwojnego powrotu, że tak
> powiem]
Nie wiem jak w Twoim silniku wyglądają oryginalne wężyki przelewowe, w
moim (2,2dci) jest to dość twarde tworzywo, które sprawia wrażenie
kruchości i możliwości uszkodzenia przy demontażu.
Ja zdjąłem z wtryskiwaczy ten rozdzielacz od przelewu (trzeba wyjąć
zawleczkę). Wężyk jaki akurat miałem w domu pasował idealnie na wcisk do
środka wtryskiwacza.
U mnie wszystkie cztery wtryskiwacze mają podwójny powrót, ten
ostatni/pierwszy idzie z listwy wysokiego ciśnienia.
Jak pisałem wcześniej, powroty połączyłem parami - na króciec co wchodzi
do wtryskiwacza nałożyłem wężyk(10cm), drugi jego koniec nałożyłem na
powrót z kolejnego wtryskiwacza. Z drugą parą tak samo.
> zakladam z jedej strony na strzykawki w ktorych wczesniej, obok "wylewki"
> robie niewielka dziorke by sie mialo jak odpowietrzyc,
Ja lałem do słoików - tu właściwie dowolność, uszkodzony wtryskiwacz
widać od razu.
-
8. Data: 2010-03-24 15:11:13
Temat: Re: Diagnostyka wtrysków CR - próba przelewowa.
Od: "Bartek" <N...@p...fm>
Użytkownik "Rafał" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
news:hod1ss$vir$1@node1.news.atman.pl...
> Bartek pisze:
>>
>> z weza uciolem 4 okolo 2 cm odcinki, z jednej strony wkrecilem srubke by
>> je zaslepic.
>> tymi elementami blokujesz powroty z drugiej strony,
>> [ty potrzebujesz takie 3, bo ostatni wtrysk niema podwojnego powrotu, że
>> tak powiem]
>
> Nie wiem jak w Twoim silniku wyglądają oryginalne wężyki przelewowe, w
> moim (2,2dci) jest to dość twarde tworzywo, które sprawia wrażenie
> kruchości i możliwości uszkodzenia przy demontażu.
u mnie jest to zwykły, przelewowy przewód, w oplocie...
> Ja zdjąłem z wtryskiwaczy ten rozdzielacz od przelewu (trzeba wyjąć
> zawleczkę).
też to zrobiłem, bo wygodniej było je rozpiąć po wyciągnięciu tego
rozdzielacza.
> Wężyk jaki akurat miałem w domu pasował idealnie na wcisk do środka
> wtryskiwacza.
> U mnie wszystkie cztery wtryskiwacze mają podwójny powrót, ten
> ostatni/pierwszy idzie z listwy wysokiego ciśnienia.
> Jak pisałem wcześniej, powroty połączyłem parami - na króciec co wchodzi
> do wtryskiwacza nałożyłem wężyk(10cm), drugi jego koniec nałożyłem na
> powrót z kolejnego wtryskiwacza. Z drugą parą tak samo.
musiał bym to widzieć by mieć pełen obraz, ale ważne że skutecznie:) tak
naprawde istotne jest zrozumienie oco w tuym chodzi, i mozna sie dostosowac
do roznych rozwiązań:)
--
Pozdrawiam, Bartek