  • 11. Data: 2009-03-11 14:51:29
    Temat: Re: Statyw do Nikon D90
    Od: ForALL <N...@s...info>

    Dariusz Gasior pisze:

> [...]
    > Twoj budzet, albo GoldPhoto, ale tym razem YH324 (bo YH314 ma wysokosc
    > maksymalna 149 cm, co prawda do tego doszlaby wysokosc glowicy - ale
    > chyba lacznie nie osiagneloby 170cm), ktory kosztuje ok. 165 PLN +
    > glowica (niech bedzie 3D) YH410 - 100 PLN, daje razem 265 - troszke
    > nadwyrezony budzet, ale lepiej niz w przypadku Velbona. Na glowice 3D
    > raczej jeszcze nikt nie narzekal, nogi tez sa dosc solidne (poza
    > plastikowymi motylkami do metalowych zaciskow) - zatem na poczatek, do
    > amatorskich zastosowan powinien spisac sie niezle.

    Witam,

    Budżet po dyskusji chyba zostanie podniesiony aby kupić tego Velbona
    600R. Wolę raz wydać i być z czegoś zadowolony niż później kupować nowy
    statyw.

  • 12. Data: 2009-03-11 15:59:18
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-09 23:21:42 +0100, de Fresz <d...@N...pl> said:

    > Właściciele de-trójek, jedynek-de-ileśtam itp. sprzętów mogliby mieć
    > pewne wątpliwości, że już o różnej maści Hasslach, PhaseOne czy
    > Sinarach nie wspominając ;-) Są wogóle statywy za 10k?

    Przestaną mieć wątpliwości, jak im de-trójka, jedynka-de-ileśtam
    wpadnie do rzeki, albo gruchnie o beton (to lajtowa sytuacja, to
    skorupy wytrzymują takie upadki).
    BTW, nie wiesz widać ile kosztuje studyjny statyw kolumnowy.
    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2009-03-11 16:23:05
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2009-03-11 16:59:18 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Przestaną mieć wątpliwości, jak im de-trójka, jedynka-de-ileśtam
    > wpadnie do rzeki, albo gruchnie o beton (to lajtowa sytuacja, to
    > skorupy wytrzymują takie upadki).

    I twierdzisz że to cena jest tym czynnikiem, który decyduje czy coś
    takiego się zdaży, czy nie? Niezwykle śmiała teoria.
    Bo, praktyka jest taka, że zawodowiec najczęściej ma więcej niż jeden
    statyw, każdy dopasowany do różnych zadań. I to nie cena jest głównym
    kryterium przy wyborze. Podobnie zaawansowani amatorzy - też nierzadko
    okazuje się, że 1 statyw nie wystarcza i znów - nie ze względów
    cenowych. Tak więc wszelkie dogmaty wyrażane w % są IMHO nic nie warte.
    Kupować należy sprzęt, który spełni sensownie postawione założenia. No
    może ciut lepszy, na zapas.

    > BTW, nie wiesz widać ile kosztuje studyjny statyw kolumnowy.

    Ba, nawet używałem jednego przez pewien czas. Ale przypinałem do niego
    Olka E10, który kosztował z połowę ceny statywu, więc jako że zupełnie
    nie pasuje do wzoru, może lepiej nie rozwijajmy tematu... :->

    de Fresz

  • 14. Data: 2009-03-11 17:13:50
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-11 17:23:05 +0100, de Fresz <d...@n...o2.pl> said:

> [...]
    > cenowych. Tak więc wszelkie dogmaty wyrażane w % są IMHO nic nie warte.
    > Kupować należy sprzęt, który spełni sensownie postawione założenia. No

    A więc. Wysoka cena za produkt nie gwarantuje jego jakości. Ale niska
    gwarantuje gównianość. A więc prawdopodobieństwo, że się zdarzy rośnie
    w postępie geometrycznym.
    Oczywiście, że przelicznik procentowy jest od czapy, ale uzmysławia
    ludziom na czym stawiają swoje ciężko zapracowane tysiące. Kupuje D90 i
    zastanawia, się czy statyw za 200 zł nie będzie za drogi. I nic do
    rzeczy nie ma to czy ktoś ma jeden czy fafnaście statywów.

    > Ba, nawet używałem jednego przez pewien czas. Ale przypinałem do niego
    > Olka E10, który kosztował z połowę ceny statywu, więc jako że zupełnie
    > nie pasuje do wzoru, może lepiej nie rozwijajmy tematu... :->
    To nie ma nic do rzeczy co do niego przypiąłeś. Ważne jest że pytałeś
    czy są statywy za 10k zł. No więc dobrze wiesz, że są. Trójnóg za dwa
    tysiące też nie powinien Cię dziwić.
    <http://www.foto-net.pl/sklep/produkt20769-statyw-Gi
    tzo-GT5560SGT.html>
    x10 daje 36k zł.
    :P

    Nie upieram się przy tych procentach, ale jak napisałem wyżej warto się
    zastanowić.

  • 15. Data: 2009-03-11 18:19:49
    Temat: Re: Re: Statyw do Nikon D90
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...ar.wroc[kropka]pl>

    On Wed, 11 Mar 2009 18:13:50 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    wrote:

    >A więc. Wysoka cena za produkt nie gwarantuje jego jakości.

    http://www.allegro.pl/item567621460_revoltec_przejsc
    iowka_4pin_4pin_na_3_pin_fvat.html

    Przepraszam za off topic.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 16. Data: 2009-03-11 20:24:13
    Od: kwak <k...@w...pl>

    JA wrote:

> [...]
    > x10 daje 36k zł.
    > :P
    >
    > Nie upieram się przy tych procentach, ale jak napisałem wyżej warto się

    Niekiedy patrzac na takie ceny zastanawiam sie dlaczego kilka "wygietych
    rurek" kosztuje tyle co dobry obiektyw. Mimo wszystko produkcja
    obiektywu wymaga wiecej nakladu pracy i kosztuje wiecej niz statywu ( o
    kosztach wdrozenia nie wspominajac).Podaz i popyt...?

  • 17. Data: 2009-03-11 20:41:37
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-11 18:13:50 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > A więc. Wysoka cena za produkt nie gwarantuje jego jakości. Ale niska
    > gwarantuje gównianość. A więc prawdopodobieństwo, że się zdarzy rośnie
    > w postępie geometrycznym.

    A to ja Ci opowiem taką dykteryjkę, z czasów gdy chciało mi się jeszcze
    często latać z torbą pełną sprzętu. No więc na fali nabywania tego co
    dobre, kupiłem sobie Manfrotto 055 + 410 - bo dobry, stabilny, o dużym
    zakresie. Wziąłem do niego jeszcze parę gadżetów - a to pokrowiec, a to
    pasek bo jednak wygodniejszy, siakieś jeszcze duperele. Po trwającym
    parę miesięcy okresie fascynacji, gdzie targałem go ze sobą na plenerki
    (że też kręgosłup mi wtedy nie pękł!), statyw wylądował na szafie (żeby
    był pod ręką), bo jednak trochę okazał się przyciężkawy do częstego
    noszenia. Przez jakiś czas jeszcze po niego sięgałem, a później
    wyciągnąłem zza kaloryfera taki gówniany Nikonowski, reklamowy, co to
    go kiedyś rozdawali jako gadżet dziennikarzom i innym takim. Ogólnie
    duraluminiowa tandeta, z metr dwadzieścia wysokości, ale ważył coś koło
    kilograma i miał płytkę (co nie było wtedy oczywistością w tej klasie).
    Tyle, że podpięty pod torbę z wiadrem stałek za bardzo od niej nie
    odstawał i odczuwalnie nie było dramatu z targaniem go, gdy była szansa
    że się przyda. A to co na nim stawiałem przewyższało jego wartość
    naprawdę wielokrotnie (tymbardziej że dostałem go za fri). Po paru
    latach Manfrotto odkopałem łopatą z pod kurzu i sprzedałem kumplowi, bo
    zacząłem się obawiać, że mi go jakieś korniki zeżrą.

> [...]
    > zastanawia, się czy statyw za 200 zł nie będzie za drogi. I nic do
    > rzeczy nie ma to czy ktoś ma jeden czy fafnaście statywów.

    Ja bym przedewszystkim szukał takiego statywu, który realnie będzie mi
    się chciało ze sobą gdzieś zabrać. Nawet najlepszy/najdroższy, ale
    zostawiony w domu, jest mniej użyteczny od tego, który ma się przy
    sobie, nie ważne ile kosztował.

    de Fresz

  • 18. Data: 2009-03-11 21:59:56
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "de Fresz" <d...@N...pl> napisał:

> [...]
    > się chciało ze sobą gdzieś zabrać. Nawet najlepszy/najdroższy, ale
    > zostawiony w domu, jest mniej użyteczny od tego, który ma się przy

    To fakt. Dobrym kompromisem między ciężarem a stabilnością są statywy
    węglowe. Niestety mają też jedną wadę - cenę.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 19. Data: 2009-03-12 17:41:28
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 Mar 2009, de Fresz wrote:

    > Ja bym przedewszystkim szukał takiego statywu, który realnie będzie mi się
    > chciało ze sobą gdzieś zabrać.

    IMVHO to jest doskonała definicja dla *każdego* sprzętu w kategorii
    "bardzo dobry *dla mnie*" (obojętnie kogo dotyczy) :)
    Dlatego np. nie wszystkie flejmy o megazumach są dla mnie jasne.

    pzdr, Gotfryd

  • 20. Data: 2009-03-13 10:19:44
    Od: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>

    On 2009-03-11 21:24:13 +0100, kwak <k...@w...pl> said:

> [...]
    > produkcja obiektywu wymaga wiecej nakladu pracy i kosztuje wiecej niz
    > statywu ( o kosztach wdrozenia nie wspominajac).Podaz i popyt...?

    Po pierwsze, one nie są wygięte. Po drugie dla czego wisząca lampa
    pokojowa może kosztować więcej niż porządny obiektyw, a głupi kawałek
    elektroniki jaką jest topowa lampa błyskowa do dslr-a też nie odstaje
    cenowo od naprawdę niezłych szkieł?
    Produkcja obiektywu wcale nie jest taka kosztowna. Za to produkcja
    statywu jest dość materiałochłonna. A materiały do niego użyte to nie
    byle jaki plastik tylko dość drogie stopy.
    Mogę ci pokazać "O" ring, to takie gumowe kółko, który kosztuje
    znacznie więcej niż nie jeden obiektyw.