    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Statyw do Nikon D90
    Date: Wed, 11 Mar 2009 17:23:05 +0100

    On 2009-03-11 16:59:18 +0100, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> said:

    > Przestaną mieć wątpliwości, jak im de-trójka, jedynka-de-ileśtam
    > wpadnie do rzeki, albo gruchnie o beton (to lajtowa sytuacja, to
    > skorupy wytrzymują takie upadki).

    I twierdzisz że to cena jest tym czynnikiem, który decyduje czy coś
    takiego się zdaży, czy nie? Niezwykle śmiała teoria.
    Bo, praktyka jest taka, że zawodowiec najczęściej ma więcej niż jeden
    statyw, każdy dopasowany do różnych zadań. I to nie cena jest głównym
    kryterium przy wyborze. Podobnie zaawansowani amatorzy - też nierzadko
    okazuje się, że 1 statyw nie wystarcza i znów - nie ze względów
    cenowych. Tak więc wszelkie dogmaty wyrażane w % są IMHO nic nie warte.
    Kupować należy sprzęt, który spełni sensownie postawione założenia. No
    może ciut lepszy, na zapas.

    > BTW, nie wiesz widać ile kosztuje studyjny statyw kolumnowy.

    Ba, nawet używałem jednego przez pewien czas. Ale przypinałem do niego
    Olka E10, który kosztował z połowę ceny statywu, więc jako że zupełnie
    nie pasuje do wzoru, może lepiej nie rozwijajmy tematu... :->

    de Fresz