    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Statyw do Nikon D90
    Date: Wed, 11 Mar 2009 18:13:50 +0100

    On 2009-03-11 17:23:05 +0100, de Fresz <d...@n...o2.pl> said:

    > I twierdzisz że to cena jest tym czynnikiem, który decyduje czy coś
    > takiego się zdaży, czy nie? Niezwykle śmiała teoria.
    > Bo, praktyka jest taka, że zawodowiec najczęściej ma więcej niż jeden
    > statyw, każdy dopasowany do różnych zadań. I to nie cena jest głównym
    > kryterium przy wyborze. Podobnie zaawansowani amatorzy - też nierzadko
    > okazuje się, że 1 statyw nie wystarcza i znów - nie ze względów
    > cenowych. Tak więc wszelkie dogmaty wyrażane w % są IMHO nic nie warte.
    > Kupować należy sprzęt, który spełni sensownie postawione założenia. No
    > może ciut lepszy, na zapas.

    A więc. Wysoka cena za produkt nie gwarantuje jego jakości. Ale niska
    gwarantuje gównianość. A więc prawdopodobieństwo, że się zdarzy rośnie
    w postępie geometrycznym.
    Oczywiście, że przelicznik procentowy jest od czapy, ale uzmysławia
    ludziom na czym stawiają swoje ciężko zapracowane tysiące. Kupuje D90 i
    zastanawia, się czy statyw za 200 zł nie będzie za drogi. I nic do
    rzeczy nie ma to czy ktoś ma jeden czy fafnaście statywów.

    > Ba, nawet używałem jednego przez pewien czas. Ale przypinałem do niego
    > Olka E10, który kosztował z połowę ceny statywu, więc jako że zupełnie
    > nie pasuje do wzoru, może lepiej nie rozwijajmy tematu... :->
    To nie ma nic do rzeczy co do niego przypiąłeś. Ważne jest że pytałeś
    czy są statywy za 10k zł. No więc dobrze wiesz, że są. Trójnóg za dwa
    tysiące też nie powinien Cię dziwić.
    <http://www.foto-net.pl/sklep/produkt20769-statyw-Gi
    tzo-GT5560SGT.html>
    x10 daje 36k zł.
    :P

    Nie upieram się przy tych procentach, ale jak napisałem wyżej warto się
    zastanowić.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam