    From: "Dariusz Gasior" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Statyw do Nikon D90
    Date: Wed, 11 Mar 2009 08:20:11 +0100

    > Wydaje mi się że 3D to taka już wersja uniwersalna

    E? Uniwersalna? Tylko dlatego, ze jest na stale zamontowana w tych
    plastikach za 50 PLN?
    Dla mnie najwygodniejsza jest pistoletowa, ale ja to dziwny jestem.
    Natomiast na pewno polemizowalbym czy glowica 3D jest uniwersalna, poniewaz,
    zeby obrocic aparat musisz sie bawic trzeba pokretlami. W tym wypadku lepsza
    jest glowica kulowa, AFAIR sa modele, ktore oprocz swobodnego ustawienia
    aparatu we wszystkich kierunkach, pozwalaja na wykonywanie ruchu tylko
    dookola (lewo/prawo), co np. moze byc przydatne do fotografowania panoram.
    Zwykle glowice 3D sa precyzyjniejsze, ale w statywie za 200 PLN raczej o
    precyzji zapomnij.

    > Wysokość maksymalna: 170 cm

    E? Oczekiwalem raczej minimalnego wymagania na wysokosc (z wysunieta
    kolumna, bez wysunietej kolumny), albo wysokosci maksymalnej po zlozeniu
    (zeby latwiej bylo nosic)... To stwierdzenie rozumialbym, ze statyw ma miec
    wysokosc nie wieksza niz 170 cm ;-)
    Jesli mam rozumiec, ze chodzi o to, by maksymalna wysokosc statywu (z
    wysunieta kolumna) byla nie mniejsza niz 170 cm - to pytanie - z glowica czy
    bez? BTW: Uwzgledniasz wysokosc aparatu (pewnie ok. 7cm)?

    > Szczerze powiedziawszy to amatorka uu mnie i bedzie tak eksploatowany jak
    > czas tylko pozwoli:) Ale niechcialbym aby po miesiacu sie rozpadl:P

    No to albo Velbon Sherpa 600r (zacny produkt), ale znacznie przekroczy Twoj
    budzet, albo GoldPhoto, ale tym razem YH324 (bo YH314 ma wysokosc maksymalna
    149 cm, co prawda do tego doszlaby wysokosc glowicy - ale chyba lacznie nie
    osiagneloby 170cm), ktory kosztuje ok. 165 PLN + glowica (niech bedzie 3D)
    YH410 - 100 PLN, daje razem 265 - troszke nadwyrezony budzet, ale lepiej niz
    w przypadku Velbona. Na glowice 3D raczej jeszcze nikt nie narzekal, nogi
    tez sa dosc solidne (poza plastikowymi motylkami do metalowych zaciskow) -
    zatem na poczatek, do amatorskich zastosowan powinien spisac sie niezle.

    Pozdrawiam
    Darek