  • 11. Data: 2011-06-16 16:53:27
    Temat: Re: ?rednie spalanie wg komputera pokładowego a rzeczywiste
    Od: Czarek Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2011-06-16 06:57, J.F. pisze:

    > Baki sa z blachy, skomplikowane, rury, odpowietrzniki, odbicia - to
    > wszystko nie sprzyja dokladnosci pomiarowej. Zreszta spojrz na
    > dsystrybutor .. nie ma gdzies tam 2% dokladnosci zadeklarowanej?
    > Innymi slowy - jeden pomiar to troche za malo. Szczegolnie ze moze w
    > odmiennych warunkach - przy jezdzie autostrada ze stala predkoscia.

    Eeeeeee że tak zapytam - w którym samochodzie po jakichś latach końcu
    80tych miałeś blaszany zbiornik ?
    Nawet Golf 2 miał już plastikowy. Pomijam Polunez, PF 126p i pochodne ;)

    Pozdrawiam !

  • 12. Data: 2011-06-16 17:06:54
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 16 Cze, 16:53, Czarek Daniluk <c...@n...com> wrote:

    > Eeeeeee że tak zapytam - w którym samochodzie po jakichś latach końcu
    > 80tych miałeś blaszany zbiornik ?
    > Nawet Golf 2 miał już plastikowy. Pomijam Polunez, PF 126p i pochodne ;)

    Astra F? koniec 90tych ;)

    WS

  • 13. Data: 2011-06-16 19:06:38
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@t...pl>

    Użytkownik "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy pistolet inaczej odbija. Zależy czy tankujesz auto puste, czy z
    > pasażerami (inne pochylenie i też inaczej odbija). Ponadto paliwo zmienia
    > swoją objętość w zależności od temperatury (widać to fajnie jak się
    > karnister wożony w bagażniku kurczy i puchnie).
    >
    > Żeby mieć 95% właściwe wskazania, to trzeba by tankować zawsze z tego
    > samego dystrybutota na tej samej stacji, zawsze pod korek (aż będzie się
    > już paliwo wylewać) i w tej samej temeraturze.

    To, o czym piszesz, to prawda - jeżeli chce się mieć powtarzalne i
    wiarygodne wyniki spalania. Ja piszę jednak o mierzeniu RÓŻNIC pomiędzy
    wskazaniem komputera a spalaniem mierzonym pod dystrybutorem. Innymi słowy,
    przy kilkunastu pomiarach, na różnych stacjach i pistoletach, zawsze
    wychodziła różnica rzędu 0,2 l (czasem to było 0,21 czasem 0,22, raz 0,19 z
    hakiem). Samo spalanie też dość powtarzalne - trasa 6,5 - 6,7, miasto 10,5 -
    11. Na autostradzie 8,0-8,2.

    --
    Yogi(n)
    http://nczas.home.pl/wp-content/uploads/2010/10/wasi

  • 14. Data: 2011-06-16 19:07:38
    Od: " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    > Innymi slowy - jeden pomiar to troche za malo. Szczegolnie ze moze w
    > odmiennych warunkach - przy jezdzie autostrada ze stala predkoscia.
    Prawdopodobnie dokladnie to jest na rzeczy. U mnie bylo bardzo podobnie, przy
    jezdzie przez Niemcy, z w miare stala predkoscia komputer pokazal idealnie,
    jezdzac po miescie komputer zazwyczaj zawyza (rowniez 0,2-0,5l ale z raz to
    chyba nawet i litra wiecej pokazal zima). Nigdy nie pokazal mniej. Tak ogolnie
    przydatny bajer, nawet jesli niedokladny (podobnie jak pozostale pomiary
    komputera, ktore bazuja wlasnie na zuzyciu paliwa).
    Co nie zmienia ze tankujac w Niemczech najlichsze noPb (3 rodzaje - zwykla,
    super, i superduperextra) mialem dziwne wrazenie ze auto jechalo fajniej,
    wlasnie na autostradzie. Wiec pewnie obie rzeczy na raz - inne warunki
    pomiaru, ale i bardziejsze paliwo.

    --
    pozdr
    BrunoJ

  • 15. Data: 2011-06-16 20:12:00
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-16 16:14:55 +0200, "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> said:

    > Użytkownik "Yogi(n)" <y...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Każdy pistolet inaczej odbija.

    A jakie to ma znaczenie?
    Skoro i tak do kajetu wpisuje liczbę zatankowanych litrów, nie "pełny bak"?

    > Ponadto paliwo zmienia
    > swoją objętość w zależności od temperatury

    No, to teraz opisz dlaczego mu wychodzą wyniki w drugą stronę.

    > Żeby mieć 95% właściwe wskazania, to trzeba by tankować zawsze z tego samego
    > dystrybutota na tej samej stacji, zawsze pod korek

    Po co?

    --
    Bydlę

  • 16. Data: 2011-06-16 23:16:59
    Od: "Dawidus" <d...@o...pl>

    Użytkownik " BrunoJ" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > super, i superduperextra) mialem dziwne wrazenie ze auto jechalo fajniej,
    > wlasnie na autostradzie. Wiec pewnie obie rzeczy na raz - inne warunki

    Kolega zdecydowanie trafił w sedno. W niemczech, że nie wspomnę o Szwecji
    paliwa są jednak lepsze. Można się zdziwić jak żwawo jeździ auto po
    zatankowaniu np w Szwecji.
    Znam taki przypadek. Miało to też ogromny wpływ na zuzycie paliwa. Na baku
    przebyło sporo więcej.

    Dawid

  • 17. Data: 2011-06-17 18:36:29
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > A jakie to ma znaczenie?
    > Skoro i tak do kajetu wpisuje liczbę zatankowanych litrów, nie "pełny
    > bak"?

    Tankujesz do odbicia na stacji A i wchodzi ci X litrów (masz pełny bak).
    Następnie tankujesz Y litrów na stacji B (do odbicia) i to wpisujesz w
    kajet. Ilość litrów zatankowanych na stacji B dzielisz przez ilośc
    przejechanych kilometrów między tankowaniami i wychodzi Ci "średnia". Jaką
    masz pewność, że po zakończeniu tankowania na stacji A i na stacji B, miałeś
    w baku tyle samo litrów paliwa? No chyba że tankujesz na zupełnie pusty bak.

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 18. Data: 2011-06-17 21:25:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-06-17 18:36:29 +0200, "Leszek Kowalski" <k...@o...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Tankujesz do odbicia na stacji A...

    Po czym nie tankujsz nigdy na jakiejkolwiek innej stacji, tylko na tej
    i przy użyciu tego pistoletu, by mieć pewność, że zawsze będzie odbijał
    tak samo.

    Ciekawe jak obliczają spalanie ludzie, którzy nie wiedzą o tym, że
    powinni tankować do odbicia...

    --
    Bydlę