  • 1. Data: 2011-06-15 21:09:48
    Temat: Re: PoRD - zmiany odnosnie motocykli
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2011-06-15 21:00, radxcell pisze:

    > Tak, szukalem na grupie. Jesli bylo, to temat nie rzucil mi sie w oczy.
    > Obilo mi sie o uszy, ze sa zmiany odnosnie motocyklistow, ze nie wolno im teraz
    > wyprzedzac z prawej strony i jechac po linii pomiedzy pasami.
    > Czy ktos z Was moze potwierdzic/zaprzeczyc/rozszerzyc?

    Wyprzedzanie *zawsze* było zabronione z prawej, czy top
    furmankom, czy to *kaczym hujem* , poza wyjątkami opisanymi w PoRD.

    Szczerze, nigdy nie widziałem (jak boga kocham) motocyklisty,
    który w trasie kogoś wyprzedziłby prawą stroną ( a samemu mi
    zdarzało się na autostradzie wyprzedzać autem po pasie awaryjnym
    jak znudziło mi się po 10 minucie tirowych prób wyprzedzenia ;)) ...

    Zważ, że motocykliści zazwyczaj *z prawej* omijają, a nie
    wyprzedzają.

    Dla jasności - toczenie się na jedynce bez gazu lub 2 bez gazu
    uznają, że pojazd stoi ;) , więc też go omijają.

    P.S.

    Ty tak na poważnie ?

    --
    Jak ja kurwa nienawidzę PH (DH) z parametrem PAR niższym niż 50 %
    KURWA !!!

  • 2. Data: 2011-06-15 21:12:50
    Od: "Mirek P." <m...@p...onet.pl>

    > Zważ, że motocykliści zazwyczaj *z prawej* omijają, a nie wyprzedzają.
    >
    > Dla jasności - toczenie się na jedynce bez gazu lub 2 bez gazu uznają,
    > że pojazd stoi ;) , więc też go omijają.

    ja robie tak samo moją M5, tylko że ja uznaje za stojące wszystkie auta
    jadące mniej niż 80km/h

  • 3. Data: 2011-06-16 00:50:40
    Od: WS <L...@c...pl>

    On 15 Cze, 21:09, "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl> wrote:

    > Dla jasności - toczenie się na jedynce bez gazu lub 2 bez gazu
    > uznają, że pojazd stoi ;) , więc też go omijają.

    e tam, motocyklisci az tak nie naginaja przepisow... ;) tylko
    spokojnie jada swoim pasem dla motocyklistow (tym ~10cm miedzy
    ciaglymi) i nie jest to wyprzedzanie zgodnie z Konwencja Wiedenska

    Art 11
    6. Jeżeli mają zastosowanie postanowienia ustępu 5 lit. a) niniejszego
    artykułu i natężenie ruchu jest takie, że pojazdy nie tylko zajmują
    całą szerokość jezdni przeznaczonej do ruchu w kierunku, w którym się
    poruszają, lecz także jadą z szybkością zależną od szybkości
    poprzedzającego pojazdu poruszającego się w danym rzędzie, to:
    a)bez naruszania postanowień ustępu 9 niniejszego artykułu jazda
    pojazdów na jednym pasie ruchu z większą szybkością niż na innym pasie
    nie będzie uważana za wyprzedzanie w rozumieniu niniejszego artykułu;

    :)

    WS