  • 11. Data: 2011-03-29 22:15:13
    Temat: Re: Sprzęt foto w niezbyt bezpiecznych okolicach
    Od: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>

    > Czyli rozumiem ze jak mam na lustrzance napis Samsung to moge go
    > spokojnie nie zaklejac :P ;)
    >
    > PZDr
    > Adam
    Jak się nie boisz obciachu ;)

  • 12. Data: 2011-03-30 06:30:14
    Od: "Adam Szewczak" <horses_usuń@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Marcin [3M]" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:imtllh$mbr$...@n...news.atman.pl...

    > Jak się nie boisz obciachu ;)

    Nie mam, bo nie do konca rozumiem co moze byc obciachem w posiadaniu
    lustrzanki. W koncu produkt samsunga byl tez z logo Pentaxa robiony.

    Pozatym to nie korpus robi udane zdjecia a najpierw osoba ktora tego korpusu
    uzywa, potem dobre szklo a na koncu puszka.

    PZDr
    Adam

  • 13. Data: 2011-03-30 17:47:56
    Od: "Lol" <l...@l...pl>

    > Pozatym to nie korpus robi udane zdjecia a najpierw osoba ktora tego
    > korpusu uzywa, potem dobre szklo a na koncu puszka.

    W takim razie wyjazd może skończyć się uprowadzeniem fotografa... ;)

    --
    Lol

  • 14. Data: 2011-03-30 20:17:32
    Od: "Adam Szewczak" <horses@usuń.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Lol" <l...@l...pl> napisał w wiadomości

    > W takim razie wyjazd może skończyć się uprowadzeniem fotografa... ;)
    >
    > --
    > Lol

    No mysle ze w niektorych rejonach swiata jest to chyba bardzo mozliwe ;P

    PZDr
    Adam

  • 15. Data: 2011-04-08 16:00:11
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <imsuaq$kiu$1@inews.gazeta.pl>, Kamil <k...@s...com>
    wrote:

    > Ee, to już lepiej przykleję logo Pentaksa, nikt się nie połasi. ;)

    A to fakt.
    W Sudanie dopytywali sie czy ten moj Pentax, to jakas polska marka.
    Zreszta, pewnie podobnie byloby z Leica.

    TA

  • 16. Data: 2011-04-08 17:54:59
    Od: "Anna Niedowiarek" <a...@o...pl>

    Szanowny Zygmuncie Dariuszu czy jak Ci tam jest.
    Zapewne znany jest Ci zwrot w "cudzoziemskim" języku: "Idiot proof". Jako
    światowy człowiek, wiesz zapewne, że w wolnym tłumaczeniu brzmi to: "
    odporny na niewłaściwe stosowanie, czyli łatwy w obsłudze". A w całkowicie
    wolnym: "odporny na głupotę". Tak właśnie są nazywane aparaty fotograficzne
    o których napisałeś.
    Z małpą nie ma to żadnego związku, no chyba, że mówimy o społeczeństwie
    zamieszkującym tereny zabrane tzw. Czerwonoskórym.
    Tylko w naszym polskim grajdołku przyjęła się nazwa "małpka". Bo My POlacy
    od małpy przecież nie pochodzimy ;-)
    --
    z szacunkiem dla Twojej wiedzy i doświadczenia, z mały chichotem,
    Anna Niedowiarek

    "Zygmunt Dariusz" wrote in message
    h.googlegroups.com...

    On Mar 29, 2:54 pm, Lukasz <k...@a...pl[usun]> wrote:

    > Mam lamerskie pytanie - co to jest "małpka"? Pierwsze słyszę a chyba
    > dobrze by było wiedzieć.

    Malpka to jest taki ktos, kto jest na tyle glupi, ze nie potrafi
    poslugiwac sie aparatem fotograficznym calkowicie manualnym.
    Dla takich malpek wymyslono i skonstruowano, inteligentne aparaty z
    automatyka i z programami.
    Zeby malpki uzywajace takie aparaty, nie poczuly sie urazone, to nazwe
    malpki przeniesiono na madre aparaty.

  • 17. Data: 2011-04-08 19:30:46
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Apr 8, 1:54 pm, "Anna Niedowiarek" <a...@o...pl>
    wrote:
    > Szanowny Zygmuncie Dariuszu czy jak Ci tam jest.

    Szanowna Anno Niedowiarek czy jak Ci tam, wlasnie jest mi tak a nie
    inaczej.

    > Zapewne znany jest Ci zwrot w "cudzoziemskim" j zyku: "Idiot proof". Jako
    > wiatowy cz owiek, wiesz zapewne, e w wolnym t umaczeniu brzmi to: "
    > odporny na niew a ciwe stosowanie, czyli atwy w obs udze".

    Latwy w obsludze przez idiotow i w miare odporny na takich
    uzytkownikow.

    Ponizej masz cytat, jak to przedsawiaja w jedej z definicji.
    "In modern English usage, the term "idiot proof" describes designs
    which inherently or by use of defensive design principles cannot be
    misused. The implication is that the design is usable even by someone
    of low intelligence who would not use it properly. The term came into
    use in the late 1970s to early 1980s. A similar term is foolproof,
    introduced in 1902.[1] Idiot proof is an informal term; foolproof is
    often used in a more formal context. Both terms are originally
    adjectives ("a foolproof plan"), but can be used as verbs ("foolproof
    this design")."

    > A w ca kowicie
    > wolnym: "odporny na g upot ". Tak w a nie s nazywane aparaty fotograficzne
    > o kt rych napisa e .

    A w najmniej wolnym tlumaczeniu, "odporny na idiotow" i zgadza sie, ze
    wlasnie o takich aparatach fotograficznych pisalem.
    Poniewaz apatary takie z gory przeznaczono dla idiotow, wiec dla
    ulatwienia takim uzytkownikom, wprowadzono takie dzialanie aparatu,
    zeby idioci mogli robic nimi w miare poprawne zdjecia, bez nauczenia
    sie zasad ekspozycji.
    Jednoczesnie, zeby takich uzytkownikow nie urazic, zastosowano tak
    zwana "poprawnosc marketingowa" i nazwe idioty, przeniesiono na aparat
    fotograficzny.
    W dawniejszych czasach, kiedy takie aparaty zaczynano populazyzowac,
    to ukazywaly sie w niemieckich czasopismach, wyjasnienia wlasnie
    dotyczace tej nazwy.
    Obecnie poprawnosc polityczna juz na to nie pozwala.
    Jesli dobrze poszukasz, to dowiesz sie, ze nazwe idioten kamera
    wprowadzili niemcy.
    Potem nazwa przyjela sie w wielu innych jezykach i tym sposobem
    uzytkownicy idioci i marketingowcy zostali obopolnie zadowoleni.

    > Z ma p nie ma to adnego zwi zku, no chyba, e m wimy o spo ecze stwie
    > zamieszkuj cym tereny zabrane tzw. Czerwonosk rym.
    Masz watpliwoesci o jakim spoleczenstwie mysla polacy, urzywajacy
    nazwy "malpka" w odniesieniu do aparatu dla idiotow.
    Jesli jednak masz, to odnajde dla Ciebie jakies cytaty, liedy to na
    tej grupie dopytywano sie o malpki dla ojca, matki siostry, czy
    jakiejs innej babci
    a bardzo czesto nawet urzytkownicy szukali malpek dla siebie.
    Nie wynikalo w zadnym z tych zapytan, ze zmaieszkuja oni tereny
    zabrane - jak to nazywassz - "tzw. Czerwonoskórym" i przypuszczam, ze
    nie chodzi Ci w tym wypadku o czerwonoskorych braci Lenina.

    > Tylko w naszym polskim grajdo ku przyj a si nazwa "ma pka". Bo My POlacy
    > od ma py przecie nie pochodzimy  ;-)

    Tego akurat wyjasniac juz nikomu nie potrzeba.
    Wiadomo przeciez, ze chodzi o polski grajdolek i dla kazdego jest
    oczywiste, ze polacy nie pochodza od malpki, tylko prosto od
    chrystusa.

    > --
    > z szacunkiem dla Twojej wiedzy i do wiadczenia, z ma y chichotem,

    Nie zaluj sobie chichotania, wszak to samo zdrowie i lepsze ponoc od
    gimnastyki.
    W koncu, w duzej mierze zagladam na ta grupe wlasnie po to, zeby sobie
    pochichotac.

    Polecam przy okazji nie byc odpornym na zasady poprawnego odpisywania
    pod cytatem, na ktory sie odpisuje.
    Z pewnoscia nikt Tobie nie zwroci takiej uwagi, kiedy odpisujesz na
    moj post, bo to nie popularne wiec skorzystak z mojej sugestii.
    Celowo nie tne ponizszego cytatu na ktory odpiywalas, zebys mogla
    popatrzec jak brzydko to wyglada.

    Rowniez z szacunkiem ale z duzym chichotem.