  • 181. Data: 2011-10-25 10:35:14
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 25.10.2011 11:34, Robert wrote:

    > Ciut przesadzasz, wyznacznikiem tego czy coś jest drogie czy nie jest
    > ilość miesięcznych pensji na które przekłada się cena. Jeśli na sprzęt

    Czy musisz wyciągać z killfile? Tak przyjemnie jest bez niego.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 182. Data: 2011-10-25 10:47:14
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 25, 6:35 am, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Czy musisz wyci ga z killfile? Tak przyjemnie jest bez niego.

    Czy musisz sie osmieszac swoim, nieudolnie stosowanym killfile?

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 183. Data: 2011-10-25 11:42:51
    Temat: Re: Sprzet !!! :-)
    Od: "GR001" <sweetek001(usuntosobie)@wp.pl>

    >Czy musisz sie osmieszac swoim, nieudolnie stosowanym killfile?
    >
    >Zygi Photo - American Professional Photographer
    >http://www.ziggyphotoonline.com/

    nie dyskutujcie z debilem, bo sie rozkreci i nie da sie grupy czytac przez
    nablizszy tydzien...
    pozdr.
    gr

  • 184. Data: 2011-10-25 12:07:11
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 25 Oct 2011 13:42:51 +0200, GR001 napisał(a):

    > nie dyskutujcie z debilem, bo sie rozkreci i nie da sie grupy czytac przez
    > nablizszy tydzien...

    To ja panu już podziękuję, za bycie takim samym i notoryczne wyciąganie z
    KF.
    Pan właśnie ląduje w tym samym pojemniku co Zygi. Dużo się od siebie nie
    różnicie, będzie wam tam miło.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Zapytaj, czy mógłby tego nie robić.

  • 185. Data: 2011-10-25 13:51:57
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 25 Oct 2011 09:39:26 +0200, John Smith wrote:

    > Nie fetysz tylko fizyka. Też na "F". :-)

    Wiesz, w LF GO byla tak mala, ze w uzyciu bylo f/64 czy tilt/swing aby
    dostac cos uzytecznego...

    > Przy ciasnym portrecie wystarcza mi 55mm/2.8 na cropie. Nie do tego
    > potrzebowałbym pełnej klatki. Na cropie problem ze spłyceniem GO
    > zachodzi dopiero dla szerszych kadrów (np eq. 35mm).

    No własnie. Wiec wyskok ze 100/1 to byl tak zeby podniesc ruch na grupie? :-)

    PS. 35/2 na FF daje srednio intensywne rozmycie w takich realnych
    zdjeciach (a f/1.4 juz jest ,,troche'' drogie).
    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 186. Data: 2011-10-25 14:06:55
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-25 15:51, Michal Tyrala pisze:

    > No własnie. Wiec wyskok ze 100/1 to byl tak zeby podniesc ruch na grupie? :-)

    :-)
    Użyłeś pojęcia "eq 200/2IS na u4/3".
    Powszechnie używa się pojęcia ekwiwalentu ogniskowej, ekwiwalent liczby
    przysłony nie jest już tak powszechny, ale ja go rozumiem. Więc jeśli
    piszesz "eq 200/2IS na u4/3" to mam prawo rozumieć to precyzyjnie,
    czyli, że masz na myśli zarówno ogniskową ekwiwalentną (czyli dającą na
    cropowej matrycy analogiczny kąt widzenia jak na FF) jak i przysłonę
    ekwiwalentną (czyli dającą na cropie analogiczne rozmycie tła jak na
    FF). A to de facto dla cropa równego 2 oznacza obiektyw 100/1.

    > PS. 35/2 na FF daje srednio intensywne rozmycie w takich realnych
    > zdjeciach

    Mi coś takiego wystarczy jeśli musi:
    http://www.pbase.com/peter_dumont/image/122974464

    > (a f/1.4 juz jest ,,troche'' drogie).

    Ale dostępne, choćby dla amatora miał to być manualny Samyang.
    Do cropa odpowiednika nie ma.

    --
    Mirek

  • 187. Data: 2011-10-25 14:45:04
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 25.10.2011 16:06, John Smith wrote:

> [...]
    > ekwiwalentną (czyli dającą na cropie analogiczne rozmycie tła jak na
    > FF). A to de facto dla cropa równego 2 oznacza obiektyw 100/1.

    Dlaczego 1? Przecież jest 1, 1.4, 2, czyli 100/1.4.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 188. Data: 2011-10-25 15:24:37
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Tue, 25 Oct 2011 16:06:55 +0200, John Smith wrote:
> [...]
    > cropowej matrycy analogiczny kąt widzenia jak na FF) jak i przysłonę
    > ekwiwalentną (czyli dającą na cropie analogiczne rozmycie tła jak na

    Dlaczego f/ ,,ostrosciowe'' ma byc wazniejsze niz f/ ,,ekspozycyjne''?
    Jezeli f/2 przy danym ISO oznacza konkretny czas naswietlania, to
    dlaczego mam to na cokolwiek przeliczac? Zwlaszcza, ze jak ustalilismy,
    w pewnych zastosowaniach i tak wymagane jest przymkniecie ze wzgledu na
    niezyciowa plytkosc GO? A ze przymykac na mniejszych matrycach trzeba
    mniej, to tylko lepiej (krotsze czasy).

    BTW, chyba bym się musial dlugo fazy trzymac zeby odstawiac taki cyrk z
    przeliczaniem f-ów dla kwadrata albo matryc kompaktowych...

    > Mi coś takiego wystarczy jeśli musi:
    > http://www.pbase.com/peter_dumont/image/122974464

    Wiem jak to wyglada, bo zdarza mi się zatykac 5D w/w szklem :-)
    Jak Ci wydatki nie straszne, EF 24/1.4 (II) czeka ;)

    > Ale dostępne, choćby dla amatora miał to być manualny Samyang.

    Manualne szkla i plytka GO to (w cyfrze) wg mnie loteryjka. Fajne do
    zabawy, statycznych planow i mnostwa czasu, ew do planow dalekich.

    pozdrawiam,

  • 189. Data: 2011-10-25 15:45:10
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-25 00:33, dominik pisze:

    > Nie, ale to sprzęt czysto studyjny i nie ma kluczowych opcji potrzebnych
    > fotoreporterowi.

    Ano właśnie - nie ma kluczowych opcji. A dlaczego? Może po prostu
    producenci zdawali sobie sprawę z tego, ze reporter raczej nie bedzie
    biegał z takim sprzętem?

    > Tylko koło się zapętla, aps-c jest tańszy, ma tańsze dedykowane obiektywy,
    > ma głównie rozwinięty tani segment.

    O tyle nietrafiony argument, ze np. 35mm w najlepszych dla niego czasach
    analogowych też miał głównie rozwinięty tani segment. I jest to zupełnie
    naturalne - amatorów kupujących tanie korpusy i optykę jest wielokrotnie
    więcej niż tych (obojętne - amatorów czy profesjonalistów)
    potrzebujących sprzętu najwyższej jakości - i gotowych zapłacić za niego
    odpowiednio dużo.

    > Pełna klatka jest droższa, jest wiele
    > droższych szkieł pro/dedykowanych. To daje pewną naturalność wyboru przy
    > pewnych nakładach środków (inaczej mówiąc wysokich).
    > Nie definiuję cyfrowego 35mm jako czysto profesjonalnego, bo np. takie
    > sony zupełnie nim nie jest. Tyle, że wraz z wzrostem finansów wzrasta też
    > prawdopodobieństwo skoku z aps-c na 35mm.

    Biorąc pod uwagę, ze przy niewielkich funduszach takie
    prawdopodobieństwo jest zerowe (gdyż nie ma tanich lustrzanek cyfrowych
    FF) niewątpliwie masz rację. Pytanie, do jakiej wartości rośnie to
    prawdopodobieństwo przy naprawdę znaczących funduszach. Obstawiam
    zresztą, ze znaczna część tych, którzy kupują lustrzanki FF traktują ją
    tylko jako jeden z korpusów pozostawiając sobie nadal korpus (albo i
    kilka korpusów) APSC.

    > Gdyby rzeczywiście było tak
    > wielkie zapotrzebowanie na super optykę do aps-c to sytuacja by była inna,
    > jednak realnie większość, dochodząc jakby do granic aps-c zmienia na np.
    > nikona D700 czy odpowiednik.

    Zamiast 'większość' należałoby zastosować określenie 'część'. Na FF
    przesiadają się nieliczni - świadczą o tym statystyki sprzedaży.

    > To jak byś co chwilka dokładał i wypieszczał
    > auto średniej klasy, aż w końcu uznałbyś, że sprzedajesz za rozsądne
    > pieniądze (licząc te włożone) i kupił auto wyższej klasy. Wybacz
    > porównanie, ale tak to jest z tym aps-c teraz, nie słyszałem nawet o
    > kimkolwiek, kto by pomijając kwestie finansowe zmienił z lustra
    > pełnoklatkowego na apsowe, na evil, np. jm, ale powodem był oczywiście
    > rozmiar i ideologia, a nie wcześniejsze.
    > [...]

    Czegoś nie rozumiem - to w końcu nie słyszałeś, czy jednak jm zmienił?
    Bo to, ze główne przewagi APSC to rozmiar i ciężar jest rzeczą oczywistą.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 190. Data: 2011-10-25 16:39:23
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-10-25 00:54, dominik pisze:

    > Tylko do tego zrównania bardzo długa droga jeszcze, ale już dzisiaj
    > możliwości technologiczne na to są. Kiedyś podawałem rozdzielczości i
    > wymiary najbardziej upakowanych ekranów i jak na razie to mamy może z 5%
    > rekordów w OVF w komercyjnym użytku.

    Jak długo będzie trwała ta droga - nie podejmuję się przewidywać. Pewne
    jest jednak, ze intensywne prace w tym kierunku trwają. Co do
    dzisiejszych możliwości technologicznych - nie byłbym aż takim
    optymistą. Rynek do zdobycia jest na tyle atrakcyjny, ze gdyby takie
    możliwości istniały - już by je stosowano. Prawdopodobnie te upakowane
    ekrany które podawałeś nie nadają się do stosowania w aparatach
    fotograficznych bo albo są zbyt drogie albo spełniają jakichś istotnych
    warunków - np. pobór mocy, zakres temperatur pracy, oddanie kolorów lub
    opóźnienie pokazywanego obrazu.

    > Dodatkowo jego kształt będzie mógł być wiele bardziej swobodny. wizjer nie
    > musi być nad obiektywem, a ekran tak z tyłu. Było kilka dziwacznych
    > pomysłów już.

    Owszem, aczkolwiek w/g mnie położenie wizjera nad obiektywem jest
    bardziej ergonomiczne niż z boku. Np. na ekraniku LCD odchylonym w bok
    od osi optycznej obiektywu kadrowało mi się bardzo głupio. Ale - może to
    skutek tego, ze zwykle makro robię, więc istotna jest dla mnie praca
    przy małych odległościach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)