  • 171. Data: 2011-10-25 02:55:15
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 24, 3:53 am, "b...@n...pl" <b...@n...pl> wrote:

    > Zniknąłeś gdzieś Canona 7D, Nikona D300s. Nikon D7000 (amatorski ma
    > trwałość migawki obliczoną na 150 tys. zdjęć).

    > 100 tys zdjęć w jeden dzień? To był fotoreporter czy operator kamery?
    > tego starczy na ponad godzinę materiału filmowego z 24 klatkami na sekundę.

    > No już bardziej realne, ale... Doświadczony kotleciarz nie będzie robił
    > 5 tys. zdjęć z jednego powodu, bo potem musi siedzieć kilka godzin nad
    > samym wyborem zdjęć.

    Jako doswiadczony kotleciarz stwierdzam, ze 600 do 1000 zdjec z
    calodniowej imprezy slubno-weselnej, w zupelnosci wystaczy na solidny
    material.
    Na filmach malo kiedy robilo sie wiecej niz 400 zdjec i tez
    wystarczalo.
    Jesli ktos obecnie robi duzo ponad 1000 zdjec z takiej imprezy, to nie
    nalezy o nim mowic ze jest doswiadczony, a tym bardziej nie nalezy
    wierzyc w doswiadczenie takiego, ktory sam o sobie to powie cykajac
    tyle zdjec.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 172. Data: 2011-10-25 03:04:17
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

> [...]
    >
    > No już bardziej realne, ale... Doświadczony kotleciarz nie będzie robił
    > 5 tys. zdjęć z jednego powodu, bo potem musi siedzieć kilka godzin nad

    Te 5 tysiecy zdjec, to swiadczyc moze o bardzo niedoswiadczonym
    kotleciarzu.
    Z pozostala czasia wypowiedzi, absolutnie sie zgadzam.
    Najwieksza selekcje nalezy robic przed wcisnieciem spustu migawki.

  • 173. Data: 2011-10-25 07:03:15
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 24.10.2011 21:44, dominik wrote:

    > Jeszcze jeden pentax. To owszem są te najlepsze apsy i najtrwalsze w tej
    > okolicy, ale jednak to jeszcze półka niżej w wielu względach. Nie ma np.
    > podwójnego slotu kart i ciekawych opcji zapisu na nich, coś co
    > profesjonaliści sobie życzą czasem (bo karta padnie itd, a mogą mieć dwie
    > kopie). Takich kruczków jest kilka. Oczywiście wymienione to niezły
    > sprzęt, jednak zdecydowanie niżej w hierarchii.

    Patrz, ja mam dwie karty w D7000. D300s też ma dwie karty.

    > Ale nie napisałem, że wszystko obrobi i da klientowi, chodzi o wybór, a
    > ten akurat jest wiele prostszy. Osobiście też robię więcej i wybieram małą
    > część całości, zazwyczaj jest to 1/10 nawet, ale to dlatego, że tyle
    > wychodzi realnie innych i ciekawych zdjęć. 5 tysięcy strzałów na jeden
    > ślub i otoczkę to całkiem realna liczba, ktoś z zaawansowanym dociskiem
    > spustu i trybem seryjnym pewnie i więcej jest w stanie strzelić i jest to

    Pisze o wyborze. Nie o obróbce. Wybór 100 z 1500 zdjęć to już jest
    mordęga i to przy strzałach seriami. To nie jest zabawa na godzinę.

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 174. Data: 2011-10-25 07:39:26
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-24 18:16, Michal Tyrala pisze:

    > Dziwi mnie ten fetysz przeliczania f/ dla cropow.

    Nie fetysz tylko fizyka. Też na "F". :-)

    > Fociles kiedys
    > *otwartymi* 100/2 czy 135/2 na krotkich dystansach?
    > Bardzo dobrze, ze zostaje swiatło f/2 i jest większa GO!

    Przy ciasnym portrecie wystarcza mi 55mm/2.8 na cropie. Nie do tego
    potrzebowałbym pełnej klatki. Na cropie problem ze spłyceniem GO
    zachodzi dopiero dla szerszych kadrów (np eq. 35mm).

    --
    Mirek

  • 175. Data: 2011-10-25 08:04:19
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-24 21:38, Marek Wyszomirski pisze:
    > Zresztą - spróbuj znaleźć jakikolwiek
    > produkowany seryjnie aparat który miałby przełączniki lub przyciski
    > schowane pod odchylanym ekranikiem. Obawiam się, że nie dasz rady.

    Jak z każdym rozwiązaniem, ktoś musi być pierwszy.

    > Jak już pisałem - cały czas mam na myśli amatorskie puszki i optykę do
    > nich.

    Ty piszesz o czymś, co już jest i co rzeczywiście większości wystarcza.
    Ja piszę, że na tym co jest potrzeby amatora się nie kończą.
    Czym chcesz być kuszony przez producentów, kiedy oni stwierdzą, że muszą
    dalej coś sprzedawać?

    > Dość zbliżony jest też Pentax DA 14f2.8 - ale również będziesz zarzucał,
    > ze jasność nie ta a i cena niezbyt amatorska.

    Sam sobie odpowiedziałeś.

    > Podejrzewam, ze brak alternatywy wynika z tego, że zbyt mało jest tej
    > alternatywy pragnących.

    Jeszcze parę lat temu każdy marzył o 5D, nie patrząc na wymiary, masę i
    brak lampy. Chcesz powiedzieć, że teraz brać dojrzała i wystarczają im
    naleśniki do EVIL-ów?

    --
    Mirek

  • 176. Data: 2011-10-25 08:50:06
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl>

    On 25.10.2011 10:04, John Smith wrote:

    > Jeszcze parę lat temu każdy marzył o 5D, nie patrząc na wymiary, masę i
    > brak lampy. Chcesz powiedzieć, że teraz brać dojrzała i wystarczają im
    > naleśniki do EVIL-ów?

    Nie leci Majka w telewizji, to nie ma ciśnienia na lustrzanki. Jak
    zrobią powtórkę to znów będą w modzie. Poza tym ile osób jest tak
    naprawdę świadomymi użytkownikami lustrzanki. Potężny marketing Sony
    spowodował, że wiele osób kupiło przekonanych reklamami, w zasadzie nie
    potrzebując lustrzanki. To są osoby korzystające z kita, z zielonego
    programu. Nie zdziwiłbym się gdyby duża część nie wiedziała, że w
    aparacie można wymienić obiektyw.
    EVIL-e są teraz trendy. Za 2 lata trendy będą aparaty 3D. Potem coś
    nowego, może 3D w telefonach?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

  • 177. Data: 2011-10-25 08:55:09
    Od: John Smith <j...@e...net>

    W dniu 2011-10-25 10:50, b...@n...pl pisze:
    > Nie leci Majka w telewizji, to nie ma ciśnienia na lustrzanki.

    Te dyskusje były chyba jeszcze przed Majką. Po Majce to masz rację, ze
    wstyd się z lustrem na mieście pokazać. :-)

    > EVIL-e są teraz trendy. Za 2 lata trendy będą aparaty 3D. Potem coś
    > nowego, może 3D w telefonach?

    Panoramy kuliste z automatu.
    Nie trzeba będzie kadrować. :-)

    --
    Mirek

  • 178. Data: 2011-10-25 09:13:14
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 19, 7:30 am, XX YY <f...@g...com> wrote:

> [...]
    > Jesli chcesz kupic np najlepszy tele do aps to jest to tem sam co do
    > FF , czyli taka sama cena.
    >
    > Zobacz jakie sa drogie obiektywy do m4/3 - 800 euro to nic
    > nadzwyczajnego.
    >
    > aps  ma niezaprzeczalne zalety , ciezar, wielkosc , szybkosc , ale nic
    > nie stoi na przeszkodzie zeby zrobic body FF w wielkosc starego om-2
    > lub mniejsze.
    > w tej chwili to przede wszystkim kwestia ceny matrycy FF.
    > Format FF juz sie przyjal , istnieje rownolegle do polowkowego ,
    > rozowszechnieniu jak aps stoi w zasadzie na przeszkodzie  wylacznie

    Kiedy wreszcie zrozumiesz, ze to nie cena ale wasze chujowe zarobki
    stoja na tej przeszkodzie?
    Ciagle od poczatku fotografii cyfrowej narzekaliscie na wysokie ceny a
    nie na dziadowskie zarobki i tak do tej pory, mimo ze niby tak sie
    polepszylo finansowo.
    Roznica cenowa w sprzecie amatorskim i profesjonalnym jest obecnie
    dosc mala i wszystko jest w miare tanie.
    Wstyd juz tak narzekac, bo dziadow z siebie robicie.

  • 179. Data: 2011-10-25 09:34:44
    Od: Robert <w...@g...com>

    On 25 Paź, 05:13, Zygmunt Dariusz <z...@g...com> wrote:
    > On Oct 19, 7:30 am, XX YY <f...@g...com> wrote:
    > Roznica cenowa w sprzecie amatorskim i profesjonalnym jest obecnie
    > dosc mala i wszystko jest w miare tanie.
    > Wstyd juz tak narzekac, bo dziadow z siebie robicie.

    Ciut przesadzasz, wyznacznikiem tego czy coś jest drogie czy nie jest
    ilość miesięcznych pensji na które przekłada się cena. Jeśli na sprzęt
    możesz pozwolić sobie 'od ręki' czyli cena jest ułamkiem miesięcznej
    pensji - traktujesz go w kategorii jako 'tani', jeśli musisz na niego
    zbierać, czyli cena jest wielokrotnością pensji (3-5?10??)
    wtedy bez względu na to czy kupisz go za gotówkę, bo masz odłożyłeś
    wcześniej, czy uzbierasz, czy kupisz na raty - nie ma to znaczenia,
    będzie zwyczajnie drogi.

    Wiadomo, że w kategorii pensji 30k + cały w zasadzie sprzęt jest w
    miarę tani, jednak pamiętać trzeba, że zarabiający 30k+ mają też
    zwykle inne wydatki niż ci co zarabiają 2k+ ;)

    Cena 20k za aparat mnie nie przeraża, jeśli stwierdzę, że to jest to
    czego potrzebuję, to go po prostu kupię, jednak dla przeciętnego (nie
    tylko polaka - europejczyka też) 20k to sporo i nie podlega to
    zbytniej dyskusji, do szuflady sobie sprzętu z tej półki nikt kupować
    nie będzie (poza oczywiście przypadkami skrajnymi, czytaj onanistami
    sprzętowymi, ale oni raczej nie do szuflady tylko na ołtarzyk w
    domu)...

    Oczywiście, wiemy że tygodniówka profesjonalnych fotografów z za
    oceanu pozwala kupić dwie takie puszki i jeszcze używane auto, ale
    niestety nie wszystkich chcieli wypuścić z kraju 20 kilka lat temu, w
    końcu są też ludzie potrzebni na miejscu...

  • 180. Data: 2011-10-25 10:20:02
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 25, 5:34 am, Robert <w...@g...com> wrote:

    > Ciut przesadzasz, wyznacznikiem tego czy coś jest drogie czy nie jest
    > ilość miesięcznych pensji na które przekłada się cena.

    Toz przeciez o zarobkach pisalem, ze sa "nendzne" i jesli juz, to na
    zarobki trzeba narzekac a nie na cene sprzetu.

> [...]
    >  wtedy bez względu na to czy kupisz go za gotówkę, bo masz odłożyłeś
    > wcześniej, czy uzbierasz, czy kupisz na raty - nie ma to znaczenia,

    Poltora roku temu, kupilem dom za dwuletni zarobek i nie uwazam, ze
    byl drogi.
    Samochody tez kupuje raczej tanie, w granicach do 35 tysiecy dolarow i
    jest to spora wielokrotnosc mojego zarobku miesiecznego.
    Natomiast czasem kupuje droga kawe, bo za filizanke tego napoju place
    czasem powyzej 10 dolarow.
    Jakos nie zgadza sie to z tym co napisales powyzej.

    > Wiadomo, że w kategorii pensji 30k + cały w zasadzie sprzęt jest w
    > miarę tani, jednak pamiętać trzeba, że zarabiający 30k+ mają też
    > zwykle inne wydatki niż ci co zarabiają 2k+ ;)

    No wlasnie o tych marnych zarobkach pisalem.
    Sprzet naprawde profesjonalny, powinien byc naprawde drogi.
    Musi jednak spelniac odpowiednie warunki, zeby nie bylo szkoda
    wydanych na niego pieniedzy.

> [...]
    > nie będzie (poza oczywiście przypadkami skrajnymi, czytaj onanistami
    > sprzętowymi, ale oni raczej nie do szuflady tylko na ołtarzyk w

    Nowoczesny zawodowy sprzet - nie tylko fotograficzny - nie jest i nie
    powinien byc tani dla przecietnego czlowieka.
    Jesli kogos stac na robienie oltarzyka z takiego sprzetu, to juz ten
    ktos, nie jest przecietny.

    > Oczywiście, wiemy że tygodniówka profesjonalnych fotografów z za
    > oceanu pozwala kupić dwie takie puszki i jeszcze używane auto,

    Zeby tylko...
    Ale takich jest i tutaj niewielu.
    Jesli zarabia sie ponad przecietna, to juz daje sie z tego dobrze zyc.
    O tutejszych fotografach uwaza sie, ze zarabiaja nieuzasadnione
    wysokie zarobki, z czym poniekad i ja sie zgadzam, bo jest to dla mnie
    latwy zarobek w porownaniu z innymi mniej przyjemnymi zawodami.

    > ale
    > niestety nie wszystkich chcieli wypuścić z kraju 20 kilka lat temu, w
    > końcu są też ludzie potrzebni na miejscu...

    Samemu trzeba decydowac o swoim losie i nie czekac na to, czy inni ci
    na to pozwola, co chcesz robic w zgodzie z prawem, ze swoja wiedza,
    umiejetnosciami i ryzykiem jakie chcesz poniesc.