    From: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Sprzęt !!! :-)
    Date: Tue, 25 Oct 2011 18:39:23 +0200
    <j7mem1$49j$1@node2.news.atman.pl> <j7n7le$2j8$1@news.onet.pl>
    <j7oi4k$836$1@node2.news.atman.pl> <j7pjv2$rqk$2@news.onet.pl>
    <j7r7jv$tne$1@node2.news.atman.pl> <j7rgso$9e6$1@news.onet.pl>
    <j7rhsj$8fi$1@node2.news.atman.pl> <j7rjc8$j9r$1@news.onet.pl>
    <j7rpi3$gf1$1@node2.news.atman.pl> <j7souc$8dd$1@news.onet.pl>
    <j837lk$p04$1@node2.news.atman.pl> <j83e7d$8uq$1@news.onet.pl>
    <j84qbd$l4o$1@inews.gazeta.pl>

    W dniu 2011-10-25 00:54, dominik pisze:

    > Tylko do tego zrównania bardzo długa droga jeszcze, ale już dzisiaj
    > możliwości technologiczne na to są. Kiedyś podawałem rozdzielczości i
    > wymiary najbardziej upakowanych ekranów i jak na razie to mamy może z 5%
    > rekordów w OVF w komercyjnym użytku.

    Jak długo będzie trwała ta droga - nie podejmuję się przewidywać. Pewne
    jest jednak, ze intensywne prace w tym kierunku trwają. Co do
    dzisiejszych możliwości technologicznych - nie byłbym aż takim
    optymistą. Rynek do zdobycia jest na tyle atrakcyjny, ze gdyby takie
    możliwości istniały - już by je stosowano. Prawdopodobnie te upakowane
    ekrany które podawałeś nie nadają się do stosowania w aparatach
    fotograficznych bo albo są zbyt drogie albo spełniają jakichś istotnych
    warunków - np. pobór mocy, zakres temperatur pracy, oddanie kolorów lub
    opóźnienie pokazywanego obrazu.

    > Dodatkowo jego kształt będzie mógł być wiele bardziej swobodny. wizjer nie
    > musi być nad obiektywem, a ekran tak z tyłu. Było kilka dziwacznych
    > pomysłów już.

    Owszem, aczkolwiek w/g mnie położenie wizjera nad obiektywem jest
    bardziej ergonomiczne niż z boku. Np. na ekraniku LCD odchylonym w bok
    od osi optycznej obiektywu kadrowało mi się bardzo głupio. Ale - może to
    skutek tego, ze zwykle makro robię, więc istotna jest dla mnie praca
    przy małych odległościach.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)