  • 161. Data: 2011-10-25 00:31:27
    Temat: Re: Sprzęt !!! :-)
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 19, 1:59 pm, Andrzej Libiszewski
    <a...@g...usunto.pl> wrote:

    > Może masz rację, sprzeczać się nie będę, bo to nie moje czasy.

    Za to moje jak najbardziej.
    W "jednorazowkach" stosowano i aluminium i magnez.
    Moglo to byc w formie "watay metalowej", czyli bardzo cienkiego
    druciku lub w formie folii metalowej.

    Ziggy Photo - American Professional Photographer
    http://www.ziggyphotoonline.com/

  • 162. Data: 2011-10-25 00:35:26
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 19, 4:02 pm, Janko Muzykant <j...@w...pl> wrote:

    > Oba metale nadają się do tego równie dobrze. Oczywiście w czystym
    > tlenie, przy spalaniu swobodnym używano magnezu (w postaci litej -
    > długie czasy spalania, miękkie światło lub sproszkowanej - spalanie
    > poniżej sekundy, światło twardsze, trochę jak błyskowe).

    Ten proszek to byla magnezja, dostepna swego czasu w sklepach
    fotooptyki.
    Kupowalem to i stosowalem jeszcze na poczatku lat szescdziesiatych
    przed nasza era - tfu, tfu, mailo byc ubieglego wieku..

  • 163. Data: 2011-10-25 01:03:44
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 19, 9:40 am, "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>
    wrote:
    > "Jan Rudziński" <j...@g...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    >     Kiedyś się chyba mówiło o "błysku magnezji". Flesz to chyba też dość
    > stare słowo - gdy pojawiły się pierwsze współczesne lampy błyskowe
    > mówiło się z kolei o "fleszu elektronowym".
    >     Do Polski nazwy urządzeń technicznych często były w tamtych czasach
    > brzmieniowo importowane albo z niemieckiego, albo z angielskiego.
    >
    >     Jest więc już od czego zacząć szukanie.

    Mozna rozpoczac szukanie od hasla vintage flash.
    Jako pierwszy, moze ukazac sie adres do calkiem przyjemnej strony, nim
    zacznie sie dalsze penetrowanie internetu na temat zglebiania wiedzy,
    o starych lampach blyskowych.
    http://vintage-flash.com/

  • 164. Data: 2011-10-25 01:38:43
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 19, 7:16 pm, dominik <u...@d...net.pl> wrote:
    > On 2011-10-19 19:41, Marek Wyszomirski wrote:
    >
    > Powiedzmy, że canon produkując nowego canona 1DX ma sporo odrzutów matryc,
    > np. po 5-10 całych linii na matrycę jest .

    > ps. w PL nie używamy apostrofa do odmiany z wyłączeniem skrótów :)

    Moze przy "siadniętych" apostrofach jest to dopuszczalne.

  • 165. Data: 2011-10-25 02:09:13
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 23, 6:01 pm, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

> [...]
    > korpusów. Niektórzy fotoreporterzy tyle robią dziennie (co dla mnie jest
    > bezmyślne, głupie i niepotrzebnym zalewem danych, ale już niejednokrotnie
    > spotkałem się z takimi liczbami).
    > Bardziej realne wyliczenia to np. fotografia ślubna, na ślub może przypaść
    > ok. 5000 ujęć (do selekcji oczywiście). Jeśli fotograf zrobi tych ślubów
    > 50 (wiem, to bardzo dużo) w roku to masz już 250k ujęć, a tego nie
    > wytrzyma większość luster (była kiedyś stronka z liczbami, pewnie wiele
    > nierealna, ale z ogółu danych wynikało ok. 100 tysięcy ujęć dla migawki i

    Brednie wypisujesz.

    > U nas ciągle finanse są sporą barierą, mimo tego znam conajmniej trzy
    > osoby, które fotografują jedynkami i sobie to chwalą. Z tej grupy zdaje
    > się że JG ma dwie jedynki do fotografii ślubnej.

    Do fotografii slubnej mam caly czas cztery 1Ds.
    W tym roku kupilem D3s ale chetnie, wszystko bym zmienil na jakiegos
    odpowiedniego bezlusterkowca, gdyby taki byl.

    > Konkurencyjny sprzęt (ale deko tańszy, choć w momencie premiery to nie
    > jakoś znów wiele) to nikon D3 i jego następcy (D3x i D3s), a te to już
    > spokojnie spotyka się u bardzo wielu fotografów ślubnych.

    Tu gdzie mieszkam, nie majac odpowiedniego sprzetu, nie dostanie sie
    zlecenia.
    Posiadanie dobrego sprzetu, to podstawa wykonywania zawodu.

    > Może będzie jak z cell-em, który do PS trafiał bez jednego rdzenia, dzięki
    > czemu jego produkcja była opłacalna. Canon sobie z pewnością poradzi w tym
    > zakresie. Pewnie bardziej interesujące będzie jakie osiągi będzie mieć
    > nowa matryca i czy/kiedy trafi do jakiegoś 5DMkIII.

    Najlepiej gdyby trafila, gdy juz na rynku bedzie nastepna, lepsza
    matryca, w jeszcze lepszym profesjinalnym sprzecie.

  • 166. Data: 2011-10-25 02:25:51
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 24, 3:21 pm, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > Dla sprecyzowania - cały ślub spokojnie może wynieść 5 tysięcy ujęć, ale
    > wliczałem w to zarówno ceremonię, wesele, plener i studio. Końcowego
    > materiału jest wiele wiele mniej, jednak chodzi o to by mieć wybór (stąd
    > często serie zamiast ujęć). Jak wyjdzie z tego 300 zdjęć to każdy będzie
    > zadowolony, 5k nikt by nie obrobił. Sam na ślubie strzelając pojedynczo
    > wychodzi mi ok. 700 zdjęć, po odfiltrowaniu ok. 200 najfajniejszych (i
    > przede wszystkich różnych), przy czym to nie jest mój zawód i pstrykanie
    > bywa raczej dodatkowe.

    Dajesz sie sam upodlic cykajac slubniaki?
    Czy moze cos mnie ominelo i to co pisalem wiele lat temu o fotografii
    slubnej, stalo sie juz normalnoscia u was i przestalo byc
    posmiewiskiem na tej grupie?

    > Co do ilości 50 tysięcy na dzień przez fotoreportera, to jest to relacja
    > jednego z wykładowcy KAF-u, który podawał nawet, że tak "się po prostu
    > robi".

    Ten wykladowca, to musi jakis emigrant byc.
    Przeciez ja tez juz tu p[isalem, ze czesto robi sie tysiace zdjec,
    zeby wybrac tylko kilka.
    Robilo sie tak juz za czasow analogowych, tylko ze na tej grupie, to
    takie moje pisanie wywolywalo imbecylne docinki i wysmiewanie taich
    fotografow, co to nie potrafia zrobic jdnego zdjecia ale od razu
    dobrego.
    W tamtych czasach tylko polacy potrafili takie zdjecia robic i tak
    wygladalo, ze wszyscy oni pisali na tej grupie wlasnie.

    > Na jego levelu oczywiście nie on się potem nawet grzebie z
    > wybraniem czegokolwiek sensownego z tego, a i sam wątpię, że wiele tam
    > tego jest.

    Ale kurwa belkot.
    Czy na twoim "levelu" nie da sie pisac normalnie i w miare po polsku?
    Czy ty kurwa masz syndrom emigranta, co to musi pisac nie polskimi
    slowami, mimo ze w jezyku polskim sa odpowiedniki tych slow?
    Gdzie sie podzialy te cwoki, ktorym to zawsze przeszkadzalo, gdy
    zamiescilem jakis zwrot obcy, nawet wtedy, gdy nie bylo polskiego
    odpowiednika?

> [...]
    > to norma i ma on za zadanie zawsze mieć tryb seryjny włączony.
    > Przypominacie sobie jak Bush dostawał butem albo jak wysadzali jedną z
    > przywódczyń? Ci którzy nie mieli refleksu, nie byli gotowi po prostu nie
    > zrobili ani jednego dobrego ujęcia, a niby na tym ma polegać praca
    > fotoreportera. Z drugiej strony jak niby na chyba nieciekawych targach
    > zrobili kilkaset tysięcy zdjęć, to jak dla mnie to raczej bez sensu i
    > nieciekawe. Jak widać ja też nie popieram strzelania seriami jak karabinem
    > maszynowym, ale fotoreporterem nie jestem i nie będę.

    Jeden wielki belkot.

  • 167. Data: 2011-10-25 02:30:47
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 24, 5:28 pm, JA <marb67[beztego]@bb.home.pl> wrote:

    > 1,728 zdjęcia na sekundę, przez 24h.
    >
    > Niech się facet puknie w łepek od ciulki, bo pewnie mądrzejszy od tego na szyi.

    Temu, ktory to pisal, tez nalezaloby dac taka rade.
    Nie wierze, zeby jakis wykladowca, takie brednie wypowiadal.

  • 168. Data: 2011-10-25 02:31:49
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 24, 6:21 pm, dominik <u...@d...net.pl> wrote:

    > Ja na te liczby zareagowałem inaczej - "kto to będzie potem oglądał i
    > obrabiał?!", ale podobno od tego są asystenci.
    > Aha, temat zdjęć był tak nudny, że szkoda było nawet jednego ujęcia, co
    > dopiero tylu :)

    Ty piszesz bezmyslnie.

  • 169. Data: 2011-10-25 02:36:23
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 24, 3:15 am, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

> [...]
    > jest zrobić trwałą migawkę APSC niż FF o tym samym czasie
    > synchronizacji. Jeśli więc jest faktycznie tak, że migawki FF są
    > bardziej trwałe niż APSC to jest to tylko skutek sztucznej segmentacji
    > rynku ze względów marketingowych.

    > Nie mówimy tu o 3, 30 czy nawet 3000 posiadaczy, a o ilościach
    > uzasadniających produkcję wielkoseryjną. Oczywiście ani Ty nie jesteś w
    > stanie udowodnić, że taki aparat będzie się masowo sprzedawał, ani ja
    > wykazać, ze będzie sprzedawał się kiepsko - pozostaje zatem poczekać i
    > przyszłość pokaże, który z nas miał racje.

    Jedno jest pewnw, ze USA jest ciagly niedostatek najlepszych cyfrowych
    aparatow fotograficznych FF.

  • 170. Data: 2011-10-25 02:46:18
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Oct 24, 5:10 pm, Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> wrote:

    > I... czy zdobyły one popularność jako sprzęt reporterski?

    Ale imbecylne pytanie.
    Zadj sobie pytanie, czy byly wyprodukowane po to, by zostac sprzetem
    reporterskim.
    Maloobrazkowe aparaty fotograficzne, zdominowaly rynek
    fotoreporterski, juz okolo 50 lat temu i raczej juz sie to nie zmieni,
    zeby wrocono do wiekszych formatow w tej dziedzinie.

    > Przykłady Nikonów APSC uważanych za profesjonalne już Ci w tym watku
    > podano. Oczywiście to wszystko kwestia zdefiniowania profesjonalności -
    > jeśli jako jej warunek przyjmiesz posiadanie matrycy FF, to żaden aparat
    > APSC z definicji nie będzie profesjonalny. A to, ze nie ma cyfrowego
    > amatorskiego FF wynika w/g mnie z bardzo ograniczonego zapotrzebowania
    > na taki aparat.

    Dodaj, ze odnosi sie to do warunkow polskich i innych biednych
    spoleczenstw.