  • 31. Data: 2012-05-27 19:11:45
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jptkik$4kk$...@m...internetia.pl...

    > Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
    > 258zł różnicy,

    Zakładając że jest różnica.
    Sprawdź je przy normalnej eksploatacji. a nie w jakichś wydumanych testowych
    warunkach, które akurat danemu egzemplarzowi nie muszą pasować.

  • 32. Data: 2012-05-27 19:42:26
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    On Sun, 27 May 2012 18:23:39 +0200, anacron wrote:

    > Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu.

    A tam już wszystkie "rozbiegowe" programy się pokończyły?
    Niektórzy producenci zmieniają nastawy na pierwszym przeglądzie, albo
    zmieniają się one same na początku eksploatacji.

  • 33. Data: 2012-05-27 19:46:19
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-27 19:42, Tomasz Pyra pisze:

    > A tam już wszystkie "rozbiegowe" programy się pokończyły?
    > Niektórzy producenci zmieniają nastawy na pierwszym przeglądzie, albo
    > zmieniają się one same na początku eksploatacji.

    Mówili o 1500 km. Do tego czasu auto może się dziwnie zachowywać etc.

  • 34. Data: 2012-05-27 20:59:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jak to nie jest?
    > To jest właśnie prawidłowe spalanie, to co mają w katalogach to bajki,
    > nie do osiągnięcia w normalnej eksploatacji.
    > Wyniki bardzo zbliżone, do Ceeda 1.6 crdi.

    jak znajdzie sie więcej takich, jak anacron - poprawią katalogi :)
    Powodzenia - trzymam kciuki. DAj znać, jak sprawa się skończyła.

    Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
    będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    ...i to by było na tyle

  • 35. Data: 2012-05-27 21:17:24
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Pojechaliśmy 50 km w jedną i 50 w drugą. W jedną stronę ja za nim, w
    > druga on za mną. Warunki, nie przekraczamy 100km/h i 2500 obr/min.
    > Wynik? U mnie 5.27, u niego 4,13. W ASO (sztuk 3) twierdzą, że komputer
    > nie pokazuje błędów i jest dobrze. W czwartek wstawiam auto do 4 ASO.

    Oponki nadmuchałeś tak samo? Najlepiej jakbyście się jednak zamienili
    autami.

  • 36. Data: 2012-05-27 21:19:02
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    > Auto ma 2 tygodnie i już 4300 przebiegu. 1l różnicy na 100km to już
    > 258zł różnicy, co przy zachowanej tendencji przebiegu rocznie da już
    > ponad 3kzł, a w ciągu 5 lat - bo tyle zawsze trzymam auto - ponad 15kzł.
    > Przypomnę, ja rocznie robię od 80 do 100Mm (lub jak kto woli tys. km).

    Niby silników sie dziś nie dociera ale wszystkim moim znajomym dopiero po 5
    tys km auta paliły wyraźnie mniej.

  • 37. Data: 2012-05-27 21:22:34
    Od: "Agent" <w...@o...eu>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    >
    > Spalanie według producenta: 3.5/4.1/5.3
    > Spalanie mojego: 4.9/5.9/6.9
    >
    > W czwartek auto idzie na serwis do ASO, bo w końcu wykłóciłem się z
    > nimi, że to moim skromnym zdaniem nie jest normalne. Jakoś nigdy nie
    > miałem problemu - w przypadku silników diesla - uzyskać na odcinku
    > testowym 100-200km na trasie spalania zbliżonego do tego podawanego
    > przez producenta. Często jadę nocą i zwyczajnie mi się nie spieszy i
    > wtedy tak 90-100km/h bez pospiechu, Ruchu nie ma to i tak średnia mi
    > wtedy pod 70km/h wychodzi. Tu najniższe uzyskane spalanie wyższe jest od

    A mierzyłeś kompem czy przy dystrybutorze?

  • 38. Data: 2012-05-27 21:49:38
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Sun, 27 May 2012 18:59:06 +0000 (UTC), Budzik
    <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    >Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
    >będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?

    Poskarży się komendantowi.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 39. Data: 2012-05-27 21:54:06
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    jerzu w <news:3a15s7d3gv7hku0p9rjcvrhpn46mjqquv5@4ax.com>:

    > Poskarży się komendantowi.

    Komendant mu na zderzaku siedzi -- tak napisał

  • 40. Data: 2012-05-27 22:40:33
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-05-27 20:59, Budzik pisze:
> [...]
    >
    > Czy jeżeli okaże się, że nie da się osiągnąc spalania katalogowego -
    > będziesz chciałtowar reklamować, jako niezgodny z umową?

    Tak, ale chyba jest wskazówka dla serwisu czego/gdzie szukać. Zdjęcia
    były robione dokładnie na tym samym płaskim odcinku drogi.

    Przejazd pierwszy, II bieg, bez gazu, ulica płaska jak stół.
    http://dl.dropbox.com/u/19673278/20120527_215917.jpg

    Silnik został wyłączony i uruchomiony ponownie. Teraz przejazd drugi,
    jadę dokładnie tą sama drogą, także II bez gazu i zdjęcie robię obok tej
    samej posesji co pierwsze.
    http://dl.dropbox.com/u/19673278/20120527_220718.jpg

    Nie muszę chyba mówić, gdzie różnica? No i nasuwa się pytanie o przyczynę.

    Co do reklamowania towaru jako niezgodnego z umową zgłosiłem już sprawę
    do DAS.