  • 181. Data: 2012-06-03 20:26:54
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ja uważam, że sprzedawca powinien być uczciwy zamiast zakłamywać prawdziwe
    > cechy bełkotem marketingowyym.

    Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
    Moje czy anacrona?
    Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy jazda
    70-90 w trasie.

  • 182. Data: 2012-06-03 20:29:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Auto po serwisie, panowie ponoć długo radzili i znaleźli uszkodzony
    > miernik/czujnik naładowania akumulatora. Auto potrafiło ładować prądem
    > 40-50A w pełni naładowany akumulator. Teraz auto ładuje prądem ~0,1 ten
    > sam akumulator (bo przecież pełny). Niby nic wspólnego z silnikiem,

    Jak to nie?
    Alternator to dość spore obciążenie potrafi zrobić.

  • 183. Data: 2012-06-03 20:34:12
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Sebastian Kaliszewski"
    <s...@r...this.informa.and.that.pl> napisał w wiadomości grup
> [...]
    oglegroups.com...

    > Ty tak serio czy sobie jaja robisz?
    >
    > Jak jedziesz autostradą czy ekspresówką to nie przyspieszasz i nie
    > hamujesz co chwila tak jak na torze.

    Bo w Polsce, 99% dróg to autostrady i ekspresówki, więc podczas normalnej
    jazdy nie przyspieszasz i nie hamujesz.
    Nie wiem gdzie jeździsz, ale ja w trasie właśnie przyspieszam i hamuję, może
    trochę rzadziej i mniej intensywnie niż na torze, ale jednak.
    No i to BMW też przyspieszało i hamowało.....

    > To na urlop/weekend też jedziesz jak po torze?

    Zależy dokąd.

    >Cały czas gaz-hamulec-gaz-hamulec?

    Cały czas to może nie, ale wyprzedzanie TIR-ów na jednopasmowej drodze
    (czyli takiej jakich w Polsce najwięcej) mniej więcej tak właśnie wygląda.

  • 184. Data: 2012-06-03 20:35:39
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-03 20:29, Cavallino pisze:
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Jak to nie?
    > Alternator to dość spore obciążenie potrafi zrobić.

    Kolejny gamoń :) 40A*12V to ile mamy mocy podupadłej, która nagle
    zabiera 2-3 ze spalania? Znaczy 60kW (na oko) nagle nie jest w stanie
    podołać mniej niż 1 kW?

    Litości...

  • 185. Data: 2012-06-03 20:37:00
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin "Kenickie" Mydlak" <e...@3...lp> napisał w
    wiadomości grup dyskusyjnych:jqalv9$v0n$...@n...dialog.net.pl...

    oglegroups.com...

    > Pewnie nie. Chociaż... w zakorkowanym mieście... M5 nie miałoby gdzie
    > uciec i bezsensownie przepalałoby benzynę w ośmiu cylindrach.

    > Sugerujesz, że kompaktem nie powinno się jeździć w mieście?

    Nic podobnego, tylko że nie jest to najistotniejszy czy wręcz jedyny,
    element eksploatacji, co sugerował Arbiter.
    Że niby Priusa nie wolno testować nie w mieście.

    > A czym niby jest Prius?

    Badziewiem jak wynika m.in. z tego testu.

    > Bo i sam test jest bez sensu. Dwa skrajnie różne auta, dwa skrajnie
    > odmienne obszary zastosowań.

    Test miał pokazać jak bardzo ekonomiczny jest Prius, gdy ktoś próbuje nim
    normalnie (albo szybko - jak wolisz) pojechać.
    Czyli - jak bardzo kłamią marketingowcy z Toyoty.
    To nie miało być żadne porównanie.

  • 186. Data: 2012-06-03 20:37:53
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup

    > i git, to się chwali:)

    Że co?
    Oby mniej takich kapeluszy na drogach.

  • 187. Data: 2012-06-03 20:38:46
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    >Popatrz
    > sobie na statystyki w internecie aut z dużymi przebiegami. Ich średnie
    > spalanie nie rożni się od siebie zbyt wiele.

    20-50% to jak dla mnie dość duża różnica.

  • 188. Data: 2012-06-03 22:58:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jak proponujesz "uczciwie" podawać zużycie paliwa?
    > Moje czy anacrona?
    > Będą się różniły pewnie o 20-30%, jako że mi nie przychodzi do głowy
    > jazda 70-90 w trasie.

    uczciwe = możliwe do osiągnięcia.

    Jeżeli jadać ecodrivingiem i nie stojąc w korkach (ale już np. ruszając ze
    świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć pokazane dane, jest
    ok.
    Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.

    Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
    Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.
    Wtedy wiesz, ze dane spalanie osiagniesz jak bedziesz jechal maks 110km/h i
    nie bedziesz oczekiwał ze jadac 140 twoje spalanie nadal bedzie =
    katalogowej jezdzie poza miastem.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Synonim jest to słowo, którego pisarz używa, gdy nie wie,

  • 189. Data: 2012-06-03 23:20:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:0...@b...poznan.pl...
> [...]
    > świateł i przed nimi hamując) jestem w stanie osiągnąć pokazane dane, jest

    Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
    Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?

    > Jeżeli pomimo to auto spala 2 l więcej - coś jest nie halo.
    >
    > Akurat w jezdzie poza miastem okreslenie tego jest duzo prostsze.
    > Wystarczy podac przy jakiej maks predkosci podane jest spalanie.

    Eeee tam, zapewniam Cię, że przy max. 110 idzie spalić daleko więcej niż
    przy utrzymywanym ciągle 140.
    Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas testów.
    Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da.

  • 190. Data: 2012-06-04 00:58:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Ale w jakim mieście i dlaczego akurat ecodrivingiem?
    > Żeby ktoś kto nie umie, albo nie chce uważał że go oszukują?

    jeżeli nie będzie korków to to, jakie to jest miasto, nie ma większego
    znaczenia.
    To czy ruszasz, jedziesz km, hamujesz i stajesz na swiatłach w Warszawie
    czy w Świebodzinie - nie ma az takiego znaczenia.
    A dlaczego ecodriving? Zdrowy rozsądek?
    Wiadomym jejst, że producenci podaja spalania minimalne. A maks - to już
    tylko zależy od inwencji użytkownika.

> [...]
    > Rzeczony w wątku Prius raczej więcej niż 110 to nie osiągnął podczas
    > testów. Więc, nijak tak się wyliczyć nic nie da.

    przyznam szczerze, że nigdy takim samochodem nie jechałem, który paliłby
    więcej przy 110 niż przy 140.
    Musiałby to byc jakiś bardzo mocny silnik i chyba specyficznie
    zsynchronizowana skrzynia biegów.

    Możesz podać jakiś przykład?

    No chyba ze ty porównujesz dwie sytuacje:
    - ciągłe 140
    - różne predkosci na trasie i maks 110.

    Wtedy oczywiście zgoda, ale przecież nie o takie porównanie chodzi.

    Generalnie wiadomo, że w takich obliczeniach trzeba brać srednia (czym
    wieksza próbka tym lepiej) a nie jakies jednorazowe przypadki bedace w
    dodatku ekstremami.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Za górami za lasami żył Bin Laden z Talibami, aż pewnego dnia we wtorek gdy