-
171. Data: 2012-06-02 00:43:47
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Laisar <k...@o...pl>
On 1 Cze, 17:43, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
> W dniu 2012-06-01 17:24, Laisar pisze:
>
> > Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie
> > nazywać inaczej
>
> Przecież jest podane wg czego było pomiary wykonywane - poniżej
> przykład:
Przekonujesz przekonanego (: - ja to wiem i nawet czasem też niektórym
tłumacze, że dane o zużyciu NIE dotyczą rzeczywistego użytkowania.
Zmiana nazwy, uwypuklenie, że to są dane laboratoryjne, być może nieco
by pomogła zwalczyć plagę takich beksalali...
(TSD: najśmieszniejsze jest to, że często są to te same osoby, które
marudzą, że "UE czy jakieś inne szatany" traktują ich jak głupków,
nakazując zapinać pasy, budując wysepki czy ograniczając prędkość i
ruch w centrum miasta <: ).
--
Laisar
-
172. Data: 2012-06-02 08:14:01
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-01 23:59, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>
>>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
iles
>>>>
>>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
>>
>> Na to wychodzi.
>
> uwielbiam takie odpowiedzi.
> Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.
Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś
oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są
wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być
to podobne do rzeczywistości.
-
173. Data: 2012-06-02 09:29:05
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-01 08:12, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:jq8uvl$1db$...@m...internetia.pl...
>> W dniu 2012-05-31 20:37, Tomasz Pyra pisze:
>>> Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika
>>> już
>>> nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne
>>> warunki,
>>> inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno
>>> różne wyniki.
>>
>> Wystarczy przejechać autem 10 tys. km ustalając ile poza miastem ile w
>> mieście. Po 10 tys. km wyniki będą powtarzalne dla wielu kierowców.
>
> Nie będą, skoro jeden pisze o wielkim mieście Sieradzu (LOL), a drugi o
> staniu w korkach Warszawie.
Akurat w Sieradzu wleczesz się za setkami Elek :P Ale nie o to chodzi
przy 10 tys naprawdę się zrówna w okolice średniego przebiegu. Popatrz
sobie na statystyki w internecie aut z dużymi przebiegami. Ich średnie
spalanie nie rożni się od siebie zbyt wiele.
-
174. Data: 2012-06-02 09:38:00
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: anacron <a...@a...pl>
W dniu 2012-06-01 21:58, Artur Maśląg pisze:
> Obawiam się, że to niczego tak naprawdę nie zmieni, ponieważ to co
> podawał na początku wygląda dziwnie realnie :)
Okaże się niebawem, najważniejsze, że auto nadal normalnie reaguje na
pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać. I nie czepiaj się
wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało. Zaczęło
pokazywać normalnie i auto zaczęło normalnie jeździć i nawet spalanie
spadło (akurat u mnie komputer nie mylił się póki co więcej niż o +/-
0.1l/100).
-
175. Data: 2012-06-02 09:53:21
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-02 09:38, anacron pisze:
> W dniu 2012-06-01 21:58, Artur Maśląg pisze:
>> Obawiam się, że to niczego tak naprawdę nie zmieni, ponieważ to co
>> podawał na początku wygląda dziwnie realnie :)
>
> Okaże się niebawem, najważniejsze, że auto nadal normalnie reaguje na
> pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać.
I wzrośnie spalanie.
> I nie czepiaj się
> wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
> jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało.
Ty nadal nie rozumiesz w czym problem i albo łyknąłeś sprzedawaną
przez serwis ciemnotę, albo starym zwyczajem bajki opowiadasz.
-
176. Data: 2012-06-02 10:42:35
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: "Arbiter" <n...@h...com>
Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
news:jqcg11$kt0
> pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać. I nie czepiaj się
> wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
> jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało. Zaczęło
a na czym to pokazywało, do czego był podpięty miernik, jak wyglądał?
-
177. Data: 2012-06-03 00:59:04
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>>>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
>>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
iles
>>>>>
>>>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
>>>
>>> Na to wychodzi.
>>
>> uwielbiam takie odpowiedzi.
>> Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.
>
> Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś
> oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są
> wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być
> to podobne do rzeczywistości.
>
no tak, ale to oni są specjalistami w swojej dziedzinie, nie ja.
Wiec jeżeli nazywaja cos cyklem miejskim a mimo to takie dane nie maja nic
wspolnego z jeżdzeniem po miejscie to jak to inaczej nazwac? Rznięciem
głupa?
Nie mam nic przeciwko podawaniu prognozowanego spalania w cyklu miejskim
ale pod warunkiem, ze rzeczywiste spalanie w miescie jest przynajmniej
porównywalne.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
miliarderem" - Charlie Chaplin
-
178. Data: 2012-06-03 00:59:07
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Osobnik posiadający mail n...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>> pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać. I nie czepiaj się
>> wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
>> jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało. Zaczęło
>
> a na czym to pokazywało, do czego był podpięty miernik, jak wyglądał?
>
no przeciez kilka postów wyżej anacron opisywał dokładnie.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski
-
179. Data: 2012-06-03 16:48:05
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: Artur Maśląg <f...@p...com>
W dniu 2012-06-03 00:59, Budzik pisze:
> Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
następuje:
>
>>>>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
>>>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
iles
>>>>>>
>>>>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
>>>>
>>>> Na to wychodzi.
>>>
>>> uwielbiam takie odpowiedzi.
>>> Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.
>>
>> Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś
>> oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są
>> wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być
>> to podobne do rzeczywistości.
>
> no tak, ale to oni są specjalistami w swojej dziedzinie, nie ja.
To poczytaj jak się taki test przeprowadza, później to odnieś do
swojej eksploatacji i się zastanów jaki może być efekt. Tyczy to
w zasadzie każdego samochodu. Mało tego, producenci niczego nie
ukrywają.
> Wiec jeżeli nazywaja cos cyklem miejskim a mimo to takie dane nie maja nic
> wspolnego z jeżdzeniem po miejscie to jak to inaczej nazwac? Rznięciem
> głupa?
To jest cykl miejski zgodnie z normą XXXX. Jakieś przybliżenie pewnego
modelu, który pozwala skutecznie porównywać w tych samych warunkach
różne pojazdy itd. Zresztą tak naprawdę to nie jest wina producentów,
a urzędników, którzy przyjęli takie normy do porównywania nie tylko
zużycia paliwa, ale też emisji spalin itd. W sumie to pewnie możesz
podziękować EU za pewien rodzaj hipokryzji, ponieważ te same samochody
chyba wszędzie poza EU palą więcej. Tak więc kwestie oszustwa to może
skieruj do ustawodawców.
> Nie mam nic przeciwko podawaniu prognozowanego spalania w cyklu miejskim
> ale pod warunkiem, ze rzeczywiste spalanie w miescie jest przynajmniej
> porównywalne.
Dla kogo i w jakim mieście? Później ludzie porównują np. Zamość do DC
i opowiadają o tym, jak to im Focus pali poniżej 6 litrów, a tym z DC
palą powyżej 9 i nikt się tym nie przejmuje. Już nie wspomnę o tym,
kto prowadzi samochód i jak. To Twoje rzeczywiste spalanie w mieście
może być np. 2 x norma podana przez producenta. Średnio porównywalne.
Tu masz przykład:
http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/toyota-dogada
la-sie-z-kierowca-ktoremu-yaris-palil-za-duzo-benzyn
y
<cite>
Toyota zorganizowała więc kolejne badanie, tym razem przez niezależnego
rzeczoznawcę PZMOT. W warunkach identycznych jak w poprzednim teście
Yaris spalił 6,2 litra. Na prośbę pana Andrzeja specjalista pożyczył
auto na dwa dni i jeździł nim na krótkich dystansach. Spalanie wzrosło
do 8,7 litra. Kilka dni później na trasie z domu do pracy i z powrotem
właściciel samochodu wrócił do 14-litrowych wartości. Dziś, kiedy jest
nieco cieplej auto pali 11-12 litrów.
</cite>
-
180. Data: 2012-06-03 19:21:36
Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
Od: jerzu <t...@i...pl>
On Fri, 01 Jun 2012 17:19:39 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
wrote:
>To lepsze niż bajki na dobranoc :)
Dokładnie :)
--
Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
http://jerzu.waw.pl GG:129280
Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145