eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodySpalanie wg. producenta i realne w i30.
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 417

  • 171. Data: 2012-06-02 00:43:47
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Laisar <k...@o...pl>

    On 1 Cze, 17:43, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    > W dniu 2012-06-01 17:24, Laisar pisze:
    >
    > > Natomiast zgadzam się, że w danych technicznych powinno się to obecnie
    > > nazywać inaczej
    >
    > Przecież jest podane wg czego było pomiary wykonywane - poniżej
    > przykład:

    Przekonujesz przekonanego (: - ja to wiem i nawet czasem też niektórym
    tłumacze, że dane o zużyciu NIE dotyczą rzeczywistego użytkowania.

    Zmiana nazwy, uwypuklenie, że to są dane laboratoryjne, być może nieco
    by pomogła zwalczyć plagę takich beksalali...


    (TSD: najśmieszniejsze jest to, że często są to te same osoby, które
    marudzą, że "UE czy jakieś inne szatany" traktują ich jak głupków,
    nakazując zapinać pasy, budując wysepki czy ograniczając prędkość i
    ruch w centrum miasta <: ).

    --
    Laisar


  • 172. Data: 2012-06-02 08:14:01
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-01 23:59, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
    >>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
    iles
    >>>>
    >>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
    >>
    >> Na to wychodzi.
    >
    > uwielbiam takie odpowiedzi.
    > Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.

    Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś
    oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są
    wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być
    to podobne do rzeczywistości.



  • 173. Data: 2012-06-02 09:29:05
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-01 08:12, Cavallino pisze:
    >
    > Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:jq8uvl$1db$...@m...internetia.pl...
    >> W dniu 2012-05-31 20:37, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Jakieś tam konkretne miasto czy doświadczenia konkretnego użytkownika
    >>> już
    >>> nie są porównywalne ze sobą. Różne trasy, różne pory i już są inne
    >>> warunki,
    >>> inna ilość stania w korku, inna ilość zatrzymań przed światłami i mocno
    >>> różne wyniki.
    >>
    >> Wystarczy przejechać autem 10 tys. km ustalając ile poza miastem ile w
    >> mieście. Po 10 tys. km wyniki będą powtarzalne dla wielu kierowców.
    >
    > Nie będą, skoro jeden pisze o wielkim mieście Sieradzu (LOL), a drugi o
    > staniu w korkach Warszawie.

    Akurat w Sieradzu wleczesz się za setkami Elek :P Ale nie o to chodzi
    przy 10 tys naprawdę się zrówna w okolice średniego przebiegu. Popatrz
    sobie na statystyki w internecie aut z dużymi przebiegami. Ich średnie
    spalanie nie rożni się od siebie zbyt wiele.


  • 174. Data: 2012-06-02 09:38:00
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 2012-06-01 21:58, Artur Maśląg pisze:
    > Obawiam się, że to niczego tak naprawdę nie zmieni, ponieważ to co
    > podawał na początku wygląda dziwnie realnie :)

    Okaże się niebawem, najważniejsze, że auto nadal normalnie reaguje na
    pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać. I nie czepiaj się
    wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
    jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało. Zaczęło
    pokazywać normalnie i auto zaczęło normalnie jeździć i nawet spalanie
    spadło (akurat u mnie komputer nie mylił się póki co więcej niż o +/-
    0.1l/100).



  • 175. Data: 2012-06-02 09:53:21
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-02 09:38, anacron pisze:
    > W dniu 2012-06-01 21:58, Artur Maśląg pisze:
    >> Obawiam się, że to niczego tak naprawdę nie zmieni, ponieważ to co
    >> podawał na początku wygląda dziwnie realnie :)
    >
    > Okaże się niebawem, najważniejsze, że auto nadal normalnie reaguje na
    > pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać.

    I wzrośnie spalanie.

    > I nie czepiaj się
    > wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
    > jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało.

    Ty nadal nie rozumiesz w czym problem i albo łyknąłeś sprzedawaną
    przez serwis ciemnotę, albo starym zwyczajem bajki opowiadasz.


  • 176. Data: 2012-06-02 10:42:35
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>


    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:jqcg11$kt0

    > pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać. I nie czepiaj się
    > wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
    > jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało. Zaczęło

    a na czym to pokazywało, do czego był podpięty miernik, jak wyglądał?



  • 177. Data: 2012-06-03 00:59:04
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >>>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
    >>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
    iles
    >>>>>
    >>>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
    >>>
    >>> Na to wychodzi.
    >>
    >> uwielbiam takie odpowiedzi.
    >> Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.
    >
    > Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś
    > oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są
    > wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być
    > to podobne do rzeczywistości.
    >

    no tak, ale to oni są specjalistami w swojej dziedzinie, nie ja.
    Wiec jeżeli nazywaja cos cyklem miejskim a mimo to takie dane nie maja nic
    wspolnego z jeżdzeniem po miejscie to jak to inaczej nazwac? Rznięciem
    głupa?
    Nie mam nic przeciwko podawaniu prognozowanego spalania w cyklu miejskim
    ale pod warunkiem, ze rzeczywiste spalanie w miescie jest przynajmniej
    porównywalne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "Kobiety mogą uczynić milionerem tylko takiego mężczyznę, który jest
    miliarderem" - Charlie Chaplin


  • 178. Data: 2012-06-03 00:59:07
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail n...@h...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    >> pedał gazu i teraz da się nim normalnie wyprzedzać. I nie czepiaj się
    >> wartości, wyraźnie wydziałem ponad 40A, tak się składa, że wiem co to
    >> jest Amper i ile to 40A, napisałem, że tyle pokazywało. Zaczęło
    >
    > a na czym to pokazywało, do czego był podpięty miernik, jak wyglądał?
    >
    no przeciez kilka postów wyżej anacron opisywał dokładnie.


    --
    Pozdrawia... Budzik
    b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece
    same siebie szanować umieją." Wojciech Bogusławski


  • 179. Data: 2012-06-03 16:48:05
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-06-03 00:59, Budzik pisze:
    > Osobnik posiadający mail f...@p...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:
    >
    >>>>>> Nawet w wiki coś tam opisali:
    >>>>>> http://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_automob
    iles
    >>>>>>
    >>>>> Ale sugerujesz, ze czego nie rozumiem, albo czego nie wiem?
    >>>>
    >>>> Na to wychodzi.
    >>>
    >>> uwielbiam takie odpowiedzi.
    >>> Polemizujac w tym tonie - nie masz racji.
    >>
    >> Pozostanę przy swojej opinii na ten temat. Ty opowiadasz o jakichś
    >> oszustwach, tymczasem producenci jasno podają wg czego(norma) są
    >> wykonane poszczególne pomiary i łatwo sprawdzić na ile może być
    >> to podobne do rzeczywistości.
    >
    > no tak, ale to oni są specjalistami w swojej dziedzinie, nie ja.

    To poczytaj jak się taki test przeprowadza, później to odnieś do
    swojej eksploatacji i się zastanów jaki może być efekt. Tyczy to
    w zasadzie każdego samochodu. Mało tego, producenci niczego nie
    ukrywają.

    > Wiec jeżeli nazywaja cos cyklem miejskim a mimo to takie dane nie maja nic
    > wspolnego z jeżdzeniem po miejscie to jak to inaczej nazwac? Rznięciem
    > głupa?

    To jest cykl miejski zgodnie z normą XXXX. Jakieś przybliżenie pewnego
    modelu, który pozwala skutecznie porównywać w tych samych warunkach
    różne pojazdy itd. Zresztą tak naprawdę to nie jest wina producentów,
    a urzędników, którzy przyjęli takie normy do porównywania nie tylko
    zużycia paliwa, ale też emisji spalin itd. W sumie to pewnie możesz
    podziękować EU za pewien rodzaj hipokryzji, ponieważ te same samochody
    chyba wszędzie poza EU palą więcej. Tak więc kwestie oszustwa to może
    skieruj do ustawodawców.

    > Nie mam nic przeciwko podawaniu prognozowanego spalania w cyklu miejskim
    > ale pod warunkiem, ze rzeczywiste spalanie w miescie jest przynajmniej
    > porównywalne.

    Dla kogo i w jakim mieście? Później ludzie porównują np. Zamość do DC
    i opowiadają o tym, jak to im Focus pali poniżej 6 litrów, a tym z DC
    palą powyżej 9 i nikt się tym nie przejmuje. Już nie wspomnę o tym,
    kto prowadzi samochód i jak. To Twoje rzeczywiste spalanie w mieście
    może być np. 2 x norma podana przez producenta. Średnio porównywalne.
    Tu masz przykład:
    http://regiomoto.pl/portal/aktualnosci/toyota-dogada
    la-sie-z-kierowca-ktoremu-yaris-palil-za-duzo-benzyn
    y
    <cite>
    Toyota zorganizowała więc kolejne badanie, tym razem przez niezależnego
    rzeczoznawcę PZMOT. W warunkach identycznych jak w poprzednim teście
    Yaris spalił 6,2 litra. Na prośbę pana Andrzeja specjalista pożyczył
    auto na dwa dni i jeździł nim na krótkich dystansach. Spalanie wzrosło
    do 8,7 litra. Kilka dni później na trasie z domu do pracy i z powrotem
    właściciel samochodu wrócił do 14-litrowych wartości. Dziś, kiedy jest
    nieco cieplej auto pali 11-12 litrów.
    </cite>







  • 180. Data: 2012-06-03 19:21:36
    Temat: Re: Spalanie wg. producenta i realne w i30.
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Fri, 01 Jun 2012 17:19:39 +0200, Artur Maśląg <f...@p...com>
    wrote:

    >To lepsze niż bajki na dobranoc :)

    Dokładnie :)

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński x...@i...pl
    http://jerzu.waw.pl GG:129280
    Renault Master 2.5dCi 100KM PackClim`06 3.3t -> U520XL + AP1200
    Ford Mondeo 2.0 TDDi 115KM Ghia`02 -> M-Tech Legend II + ML145

strony : 1 ... 10 ... 17 . [ 18 ] . 19 ... 30 ... 40 ... 42


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: